bijna 8 maanden en geen interesse meer in fles???

Discussie in 'Voeding' gestart door foreverfriend, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    zoals de titel het dus al aangeeft is mijn zoon bijna 8 maanden.

Sinds hij zijn 2 tanden onder heeft gekregen, is hij slechter zijn flessen gaan drinken.
    Daarvoor was het geen probleem en dronk hij ze zonder te morren op!
    Nu is het af en toe een hele klus hem zijn flessen leeg te laten drinken....

Wat zou het zijn, geen interesse meer in de fles, zijn andere dingen leuker in zijn omgeving dan drinken?

Dit is wat hij krijgt:
    8.00 fles 180/6 meestal met 2 scheppen papa
    10.30 200 gram fruit
    12.00 1/2 boterham + 180/6 fles (deze drinkt hij samen met t brood)
    15.00 tussendoortje, meestal 1 liga met beker sap
    17.00 1/2 potje groente soms ook 3/4
    18.00 toetje
    19.30 180/6 met 2 scheppen pap

ik heb alle flessen al verlaagd nu hij eigenlijk van alles wel lekker eet....
    maar zal ik het allemaal nog een keertje moeten verlagen???

graag jullie reactie:)

2. tulip

tulip Niet meer actief

Het gebeurt idd vaker, wanneer kindjes aan vast voedsel gewend zijn dat ze de flessen niet zo graag meer willen. Veel kun je er niet aan doen helaas. Minder vast voedsel geven zal niet werken denk ik, omdat hij nu al weet dat er lekkerdere (is dit een woord:() dingen zijn dan fles.

Maar ik lees dat hij 3 flessen van 180 drinkt, drinkt hij die leeg want dat is toch voldoende?? Hoeveel kreeg hij dan eerst wel niet, als dit al verlaagd is??? Mijn meisje heeft nooit meer dan 180 gekregen. E had vanaf 6 maanden ook maar 3 flessen.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ik had die vraag ook geopend bij flesvoeding ;)
    Alleen ons meisje krijgt al minder flesvoeding en wil nu ook weer steeds minder drinken...

4. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hij kreeg eerst 210/7 met pap als ontbijt en voor naar bed gaan

ik dacht ook al dat hij nu gewend is aan lekkerdere dingen, hij die melk een beetje links laat liggen!

wat geef jij nu aan hoeveelheid fles nog???

5. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik bekijk even je topic;)

6. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje had het ook. Iets later dan wel, omdat ik na 8,5 maand met bv gestopt ben. Hij wilde de fles gewoon niet leegdrinken en ik vroeg me af of hij dan wel genoeg melk binnenkreeg.
    Kreeg van het CB het advies om er pap van te maken, maar dat bliefde meneer helemaal niet. Dat was na drie happen acht kokhalzen en weigeren.
    Dan maar wat spannender maken. De beker bleek hier een uitkomst. Het vergt wat tijd, maar hij vond het heel erg interessant. Nu drinkt hij wisselend uit tuitbeker en gewone beker. Soms met een rietje. Die afwisseling is hij nodig, anders wil hij niet drinken.

7. tulip

tulip Niet meer actief

Nu geef ik niks meer, want meisje is al 2.;) Maar vanaf 6 maanden was dit ons schema:

8.00 uur fles 180+6
    9.00 uur fruit met water/thee (meisje ging om 9.15 al weer terug naar bed)
    12.00 uur 1 boterham met 150+5
    15.00 een rijstwafel of soepstengel met water/thee
    18.00 uur warme maaltijd
    20.00 uur 180+6

met 10 maanden een boterham als ontbijt met 90+3, tussen de middag ook. En met 11 maanden werd het halfvolle melk. Met een jaar s avonds geen melk meer voor het slapen gaan.

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier hetzelfde gehad, ze dronk alleen nog maar de morgenfles op en de rest bijna niet, duurde ongeveer 2 weken en nu drinkt ze weer heel goed!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het schijnt een fase te zijn. Hier drinkt ze overdag ook maar kleine beetjes om s avonds en s nachts de schade in te halen.

10. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    red en palmie

ik hoop dan maar dat het een fase is en het straks weer beter zal gaan

ik heb vandaag een papje gemaakt voor het slapen gaan, in totaal zo'n 150cc pap en dat ging helemaal op. Duurt dan wel wat langer, maar dat maakt me niet uit.
    IK vond het altijd zo handig die fles...klok-klok-klok en leeg was de fles en dan nu dit, pufffffffff

ik zal nu dit maar even volhouden om het in het weekend weer eens te proberen gewoon met de fles

tulip
    ik ga die flessen van 8uur en 20 uur verlagen naar 150/5 en de komende dagen dus even als pap aanbeiden!!!

Deel Deze Pagina