Ik weet dat elk kind zijn eigen ritme heeft en dat moet ook vooral zo blijven hoor!! echt!!! maar ik vraag me nu dit af. Jesse is sinds een week of 2-3 aan het buikschuiven. Dit gaat super, maar zal hij nu nog wel gaan kruipen?? Het gaat nu namelijk al snel (als hij het wil), maar wil hij gaan zitten of staan, dan zal hij toch moeten gaan kruipen?? Zouden jullie het kruipen ook zelf stimuleren en zo ja..op welke manier dan?? Als ik hem zelf in de kruiphouding zet (dus knieen onder zijn kont) dan gaat hij kei hard lachen en met zijn hoofd op de grond liggen, haha.
hier wordt het officieel kruipen op handjes en knietjes denk ik overgeslagen. hij is nu al rond de tafel aan het stappen...
Pepijn heeft buikgeschoven tot van 8 maanden tot een week of 2 geleden. En sinds 2 weken kruipt hij. Florine tijgert ook sinds een maand of 8 en kruipt nog steeds niet. Die hupt ondertussen ook op haar billen de kamer door
Hier heeft ze vanaf 6 maand tot 10 maand op haar buik geschoven. met 8 maand trok ze zich op en begon langs te lopen. rond de 11 maand is ze alsnog op handen en knieen gaan kruipen en met haar verjaardag is ze los gaan lopen( als ze valt kruipt ze weg om zich ergens aan op te trekken en verder te lopen).
Tja wat ze gaan doen is de vraag, Ik zou het wel stimuleren (nog forceren), omdat het wel erg goed is als ze gaan kruipen. Ivm de ontwikkeling van allerlei dingen, de mogelijkheid om zich later op te vangen als ze vallen e.d. Zoek anders eens op google. http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=kruipen+belangrijk%3F&aq=f&aqi=&aql=&oq=
hier een soort zeehondje ( is dat buikschuiven?)... afzetten met handjes en op knieetjes en vervolgens op de buik gooien!...kan ook al zelf zitten...gaat zijwaarts in zit...staat dan half op zn beentjes en trekt ze in, zegmaar... maar hij trekt zich nu ook op in bed en box...dus ik weet het niet of hij nog echt echt gaat kruipen.. vriendin van me, haar dochter 11 mnd...kon alleen tijgeren, maar trok zich na het zelf kunnen zitten heel snel op...stapjes rond de box, maar nu ineens kruipt ze op de normale manier alsnog!
Hier ligt het aan de vloer: op een gladde vloer gaat onze zoon altijd buikschuiven. Maar zodra hij over een kleed moet, begint hij te kruipen. Dus misschien eens een wat stroevere ondergrond proberen?
Hier werd van een maand of 9 tot een jaar geschoven. Toen hij 1 was begon hij ineens met kruipen. Binnen een paar dagen had ie door hoe dat moest. Overigens vanaf 10 maanden liep hij al vrolijk rondjes rond de tafel. Ik heb niets gedaan om het kruipen te stimuleren.
Onze dochter tijgerde ook en dat ging zo vlot dat ik eigenlijk dacht dat ze ook niet zou gaan kruipen. Maar met een maand of 9 ging ze toch kruipen. Ik heb er niets aan gedaan om het te stimuleren, daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Ik denk dat ze het wel doen als ze er zelf klaar voor zijn.
ons dochtertje nu 10 maanden tijgert/buikschuiven en met 1 been afzetten en met haar handjes voorttrekken. De vloer wordt mooi schoon zo Maar wat ik me afvraag over dat kruipen belangrijk is om te leren, dat ben ik zelf ook van mening maar maakt het nu uit voor de ontwikkeling of de functie van het kruipen wanneer ze dat leren? Ik hoop ook dat ze het nog zal leren. Ze is nu al wel bezig om zichzelf op te trekken en op de bank gaat ze al zelf staan, trekt ze zich op aan de rugleuning. Zijn we uiteraard gewoon bij als we haar op de bank zetten.
@Sunshine: tijdens het kruipen 'traint' je kind het deel van de hersenewat gaat over links/rechts en coƶrdinatie. Daarom vindensommige mensen het belangrijk dat hun kind ook een tijdje goed kruipt. Ik heb geen idee hoe belangrijk het echt is. Ht komt wel vaker voor dat kindere het kruipen helemaal overslaan en die worden er echt slechter van, krijg ik de indruk. Je traint dat deel an de hersenen op andere moment ook wel weer. Volens mij is alles dus niet verloren als een baby de kruiptijd overslaat. Ik zou ook niet weten wat je er aan zou moeten doen. Je kunt een kind niet dwingen. Hooguit zou je om het kruipen te stimuleren, je kund geregeld op een ondergrond kunnen zetten die niet te glad is. Op tegels of een gladde houten vloer, kan ik me voorstellen dat een kind lekker blijft buikschuiven. Dat gaat prima op een gladde ondergrond. Terwijl kruipen dan juist lastig is, omdat de knietjes niet goed af kunnen zetten, die glijden dan weg.