Dreumes drinkt heel weinig - met moeite 300 ml per dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poppenservies is een goeie! Ik heb vandaag nog een beker van bumba gekocht, omdat ze daar zo gek op is. Hopelijk is die straks een succes.

Vanochtend heeft ze toch 50 ml druivensap gedronken dus dat is vooruitgang (gisterenavond niks gedronken maar wel boterham met banaan en nog wat pasta samen met ons en die pasta heb ik extra lang laten koken, nog granaatappel als toetje)

Ik heb het gewoon naast haar gezet en ze heeft het zelf gepakt. De tweede keer heb ik wat geholpen, maar ik denk dat ik haar echt volledig moet laten gaan. Ze heeft nog nooit zo weinig gedronken als nu maar kan wel kaka doen, vreemd he? Ze heeft vanmorgen dan nog een halve kiwi gegeten en anderhalve boterham met avocado. Ze heeft de rest van de avocado bijna helemaal uitgelepeld. Vind ik best goed, daar zal ook wel vocht in zitten en lekker veel kcal en gezonde vetten.

2. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, maar ik heb niet het gevoel dat het helpt. Vanmorgen was ze om 4.30 u huilend wakker geworden en dat gebeurt normaal nooit. Na haar tandjes in te smeren met teejel (ik ben van belgie en hier geven ze vaak dat ipv dentinox) en pcm is ze dan in mijn armen terug in slaap gevallen. Ik weet niet wat er was.. Best een pittige nacht aangezien in zelf ziek ben nu. Gelukkig heb ik begin van de maand een griepvaccin gehad en is het een afgezwakt griepje maar ik heb net het gevoel alsof er scheermesjes in mijn keel zitten van het hoesten. Misschien heeft dl er ook nog wat last van en wil ze daarom niet drinken.

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL

Appelmoes is geen succes maar komkommer wil soms wel lukken. Straks maar eens wat zoute olijven geven, daar is ze ook gek op en dat is dan toch wat beter dan chips. Hopelijk lukt dat truukje!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik pak hier vaak bij de kleuters ( paar moeilijke drinkers en ook de vriendinnetjes moeilijk ) een poppen servies of de espressokopjes van manlief of het antieke servies uit de kast, met allemaal van die gouden randjes en krul-oortjes etc. Het is niet erg als er iets zou sneuvelen en werkt goed om het ritme van "DRINK JE BEKER LEEG!" te doorbreken.

5. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Hier helpt het ook als hij uit mijn glas mag drinken (met hulp uiteraard)
    Of ....pakjes, met een beker in bad (en de kraan zachtjes laten lopen) of een kop soep en dan brood soppen

6. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier ook een moeilijke drinker. Komkommer moet ze niet hebben, maar snoeptomaatjes wel en ze is gek op fruit, mango het liefst....dus daar zet ik snel op in. Ook mandarijntjes zijn een succes en kiwi en druiven.

Voor de rest....knijpfruit...wil ze er twee? Krijgt ze er twee, zeker toen ze ziek was...al at ze de hele dag toetjes en knijpfruit, ik vond het best.

Ik was eerst ook redelijk dwingend en nu probeer ik er geen acht op te geven. Ik maak een bekertje ranja klaar en deze zet ik neer.
    Ik ga zelf ook altijd drinken (drink zelf ook te weinig) en dan wil ze altijd wat van mij proberen uit een glas. Drinkt natuurlijk altijd lekkerder dan uit plastic spul ;)

Ik vind het nog steeds magertjes wat ze binnen krijgt, maar ze heeft goede plasluiers.
    Eventueel urine laten checken?

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Naar de huisarts en alles laten checken.
    Daarbij hoe meer druk je er op legt (ook onbewust) hoe meer ze weigeren.
    Is het een idee, dat je haar bij je ouder of schoonouders een ochtend brengt? Misschien dat ze daar wel goed drinkt?

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Even uit een ander topic waar je gereageerd had.
    Hoe vroeg ben je met vaste voeding begonnen? Want het kan daar nu ook aanliggen dat ze bijna niet wil drinken en eten. Dat ze last heeft van de darmen. Als je te vroeg begint krijgen de darmen hele optater omdat ze nog niet ''rijp'' niet genoeg zijn.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het klinkt misschien gek, maar probeer eens drinken in een fles aan te bieden. Mijn dochter heeft ook eens een periode gehad dat ze nauwelijks dronk, maar uit de fles wilde ze wel. Een beetje terug naar de baby-tijd zeg maar. Na een paar weken was het over en dronk ze weer uit haar beker.

10. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Drinkt ze wel uit een babyfles? Hier geef ik soms gepureerde peer in een papfles bij ziekte/slecht eten.
    En bij slecht drinken ook een 'baby'fles....

Ik zou ook echt de amandelen en oren laten checken bij de kno.
    Toevallig laatst verhaal gehoord van kindje van 3,5 die veeeeels te grote amandelen had. Had ka en ha nooit gezien maar kno zag het direct.

11. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ondertussen drinkt ze wel wat sap uit een babyfles. Vanmorgen weer maar 30 ml, maar de afgelopen dagen ging het wat beter. Ze blijft goede plasluiers hebben. Ze gaat ook soms op het potje en de urine is zo transparant als water. Ze eet de laatste dagen veel fruit, dus ik vind dat prima.

Haar amandelen heb ik al een keer laten checken bij de nko (we gaan regelmatig op controle voor haar buisjes) en aangezien het voordien geen probleem was om een fles melk van 200 ml leeg te drinken, denk ik ook niet dat hier een probleem is. Maar bedankt voor de tip, de zoon van mijn baas had net hetzelfde.

12. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met 4.5 maanden begonnen met groentenhap en met 6 maanden met fruit. Of het daaraan ligt of niet is nu moeilijk te zeggen, lijkt me... Haar groei stond stil om wille van het weinige drinken van melk toen en na overleg met de artsen zijn we met de vaste voeding begonnen.

Deel Deze Pagina