Hoi allemaal, Mijn zoontje van bijna 17 maanden weigert uit een tuitbeker of rietjesbeker te drinken. Ook een pakje sap lukt niet. Hij heeft sinds een week of drie wel door hoe een tuitbeker werkt en als ik zeg dat hij moet drinken, neemt hij wel een paar teugjes. Maar hij heeft 1000x liever de fles. Die drinkt hij in en keer leeg. Wat ik beter vind voor tanden enzo. Ik weet het even niet meer. Mijn gevoel zegt dat ik hem gewoon die fles moet geven maar het cb denkt daar anders over. Zij zijn bang dat zijn spraak achter blijft. Wat vinden jullie?
Ik denk dat hij, zolang hij weet dat hij de fles wel krijgt, ook niet zal drinken uit iets anders.... Zo'n ramp is het ook niet voor de tanden hoor als ze het niet in één keer opdrinken, vooral niet als je iets geeft zonder suiker, water, thee of melk.
Tja als hij niet anders wil dan zit er weinig op denk ik. vindt hij het leuk/interessant om uit jouw beker/glas te drinken? Of uit zo'n petflesje misschien? Bidon vindt mijn dochter ook leuk.
Ik geef de fles niet standaard. Ik begin met de tuitbeker, maar aan het eind van de middag heeft hij dan nauwelijks iets gedronken. Dat lijkt me toch ook niet goed?
Gewoon een open beker proberen? Mijn zoontje dronk met 10 maanden uit een rietjes beker en met 17/18 maanden heb ik van de één op andere dag een open beker neer gezet. Ging prima!
Ik zou ook gewoon eens een open bekertje proberen. Op het KDV van onze dochter drinken alle kindjes tijdens het eten uit een open bekertje. Als ze tijdens het spelen dorst krijgen mogen ze wel nog uit een flesje water drinken. Nora is nu 7 maand maar kan al wel (Oke met veel morsen) uit een open bekertje drinken. Een tuitbeker bekijkt ze eens met een vuile blik....
hier het zelfde probleem gehad, maar dan met 12-13 maanden. ik heb het toen even 2 dagen vol gehouden met de tuitbeker en toen ging ie over. hij kreeg toen nog poedermelk 2 x per dag dus dat toen nog uit de fles en rest uit de tuit. nu gewone half volle melk en rest gewoon uit tuit of rietjes beker. wat voor tuitbeker gebruik je?
Ik kan een heel winkeltje beginnen. Hij kan echt wel drinken uit die tuit, maar hij vertikt het gewoon om veel te drinken. De Aventis tuit werkt het beste. We oefenen al wel met open beker maar daar moet hij wel zin in hebben. Ik heb een leeg mepal bekertje staan waar hij mee speelt. Als ik hem drink bewegingen zie maken doe ik er wat in om te oefenen. Misschien maak ik me er wel te druk om?
Hier precies zo hoor en mijn dochter is vrijdag 1,5. Hier gaat het dan alleen om de melk. Sap drinkt ze uit een tuitbeker. en drinkt ze nu gewoon goed uit. heeft lang geduurd voordat ze daar goed sap uit ging drinken. Maar zolang ze nog genoeg melk dronk vond ik het prima. Nu zitten wij dus nog met de melk, ze weigert die uit een tuitbeker of iets anders te drinken.. lastig. Over 2 weken gaan we weer naar het cb wilde daar overleggen wat ik het beste kan doen.. ze wordt ook zo boos als ik der melk in een tuitbeker doe
Misschien heb je het al geprobeerd, maar een tuitbeker met zachte tuit? Ons zoontje is 17,5 maand en drinkt z'n water, thee, sap uit een 360 graden beker of rietjesbeker. Dat gaat prima. Maar melk? Dat moet uit de fles. Nou heb ik heb laatst een tuitbeker gekocht met zachte tuit en daar drinkt hij de melk wel uit.
Hier met 16 maanden ook alles uit een fles.Ik kan er niet mee zitten. Ze drinkt het in ene keer leeg en eet haar boterham of tussendoortje en klaar.Heb het weleens geprobeerd met een tuitbeker maar toen was het steeds van die kleine slokjes en gaat die beker het hele huis door en drinkt ze weinig tot niets. Ivm haar tanden laat ik het nu maar zo want iedere keer van die slokjes schijnt ook niet goed te zijn voor het gebit.Mijn oudste 2 kinderen liepen wel altijd te zeulen met zo'n tuitbeker maar hadden beiden een prachtig melkgebit wat nu aan het veranderen is in een volwassen gebit.
Iemand hier ook tips om uit een open beker te drinken?hier wil ze wel proberen maar zodra ze nat word wil ze niet meer.nu drinkt ze uit een rietjesbeker of zins kort ook uit de 360 beker van avent.
Mijn dochter wilt ook melk alleen uit de fles, roosvicee drinkt ze wel uit een tuit. Maar ook alleen de zachte tuit, heb deze beker bij de hema gekocht. De avent 360 graden beker heb ik ook, maar snapt ze nog niet helemaal en vind ze veel leuker om mee te schudden, gevolg alles nat. Open beker hier helemaal nog geen succes. Ik heb zoiets; ik bied het haar paar x aan. Heeft ze dan te weinig naar mij wete gedronken geef ik het haar in een fles. Het zal ooit wel ervan komen.
Een tuitbeker is net zo goed/slecht als een fles. De enige reden dat er tuitbekers zijn, is als tussenstap, om het kindjes makkelijker te maken. Een rietjesbeker is al wel iets beter, maar het beste is een open beker. Oefenen op het moment dat je kindje er interesse in heeft. Slokjes van je eigen drinken aanbieden (als je iets drinkt wat je kindje mag). Rustig gaan zitten met iets te eten/drinken.