Hallo Mijn zoontje (nu zo`n 20 maanden) heeft al vanaf de geboorte ernome zuigbehoefte en dus een speen. Difrax combi Nu heeft hij deze alleen nog in bed en/of als troost. Ik moet een nieuwe speen want deze word ranzig Nu was ik aan het kijken en je hebt vanaf 12 maanden en vanaf 18 maanden. Ze zijn even groot alleen het verschil zit het hem in de massiefheid. niet in de grootte De 18 mnd+ is kei hard (massief)zodat ze deze niet kapot kunnen kauwen. en de 12+ is wat zachter kun je ook indrukken en 18+ niet. Nu vroeg ik bij de drogist of ik het per se nodig is om een 18+ te nemen ook als je kindje deze niet kapot kauwt want dat doet hij niet. Hij kauwt er wel op maar niet door ofzo.. Haar antwoord was ja. als hij bijna 20 mnd is over naar 18+ Mijn man nu gaf een opmerking: Is die harde 18+ niet slechter voor de tanden?? Dus ik bij andere drogist nagevraagd en die zei nou dat denk ik wel en ik zou de 12mnd+ geven als hij de speen niet kapot kauwt. Nu kijk ik net op de site van Difrax zelf en daar staat dat ook de zuigbehoefte afneemt..? Nu mijn vraag Wat denken jullie is het slechter voor de tanden omdat ie helemaal massief is? Wat doen jullie?? of zouden jullie doen? Bij 12+ blijven of toch naar de 18+ gaan? Alvast bedankt voor jullie mening. Groetjes, Danielle
Ik zou niet teveel afgaan op de "deskundigheid" van de verkoopsters van de drogisterijen... die kijken ook gewoon wat er op de verpakking staat... Als jij de zachtere voor je zoontje fijner vindt en hij bijt ze niet kapot, dan neem je die toch gewoon? En als hij hem wel kapot gaat bijten dan haal je dan nog een 18+ toch. Die maandenaanduiding zijn maar indicaties hoor. Wij hebben hier nog zo'n -2/+2 speentje liggen (dochtertje is 3,5 maand), in geval van nood 'doet' die het ook nog hoor! Volgens mij gaat het om zuigebehoefte / troost voor je zoontje dus lijkt mij het belangrijkste wat hij het fijnste vindt!
Als ie hem idd niet kapot bijt, lekker bij 12+ blijven. Difrax is overigens het enige merk dat een massieve speen in het assortiment heeft. Mijn inziens complete onzin. Als het kindje structureel de speen kapot bijt, wordt het tijd dat de speen wordt afgeleerd. Dan is het geen zuigbehoefte meer, maar kauwbehoefte
Dank jullie wel! Ik had hem de speen al gekocht en gegeven voor ik dit topic opende en nu mocht hij gister van mij kiezen en toen koos hij toch voor de massieve haha Ik denk dat ik wel terug ga op 12+ Raar dat Difrax de enige is met een massieve speen... Nee zodra hij echt gaat bijten op de speen dan is het dag speen Hij heeft em alleen nodig met slapen gelukkig. Groetjes Danielle