Neusamandel eruit, buisjes erin. Wanneer verdwijnt de pijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koningsgezin, 4 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Onze jongste heeft afgelopen vrijdag buisjes gekregen en is zijn neusamandel geknipt. Het was hard nodig zei de kno arts die opereerde na afloop. 1 oor bloedde direct na operatie. Andere oor werd loopoor diezelfde dag en vanmorgen was zijn oor niet meer vochtig. Hij is nog altijd snotterig en kwijlt. Heeft sinds gisterochtend tussen de 38 en 38,7 graden temp. Schijnt normaal te zijn, zetpillen verlagen zijn temp niet.

Maar het gaat alleen maar slechter met het kereltje. Slaapt veel en als hij wakker is huilt hij alleen maar. Of ja, je ziet hem huilen, heeft haast geen stem meer. Eten en drinken wilt hij niet. Gisterochtend 1 mini plasje om 8 uur in zijn luier. Rest van de dag helemaal niks. Kwijlen werd ook erg weinig. Had tussen 8 en 18 uur 200cc vocht binnen gekregen. Zodra ik met een lepel aan kwam en welke beker ook kwam aanzetten ging alles op slot en kreeg er op een gegeven moment niks meer in. Hij was erg durf. Leek zo stoned als een kanarie en alsof hij enorm veel alcohol gezopen had. 3 keer contact met spoedeisende hulp gehad, wat in de folder staat die te bellen bij problemen, en ze doen niks. Ze willen geen ziekenhuistrauma bezorgen.

Gister rond 4 uur voor de derde keer gebeld en de keuze lag bij ons. Opname of zelf aanklooien. Aanklooien hebben wij al sinds vrijdag en gezien hij zo duf was en omviel met zitten wegens geen kracht hadden wij het liever een opname. Liever niet natuurlijk, rot om te zien. Alleen was onze trucendoos leeg. Ze zouden overleggen over hoe het geregeld zou worden. Mochten niet komen totdat wijnterug gebeld werden. 1,5 uur later heeft mijn man maar eens terug gebeld. En toen was het jaja moeilijk moeilijk. Zoek het maar zelf uit. Uit pure wanhoop heb ik ors klaargemaakt op dosis uitdroging. Gegeven via zijn zuigfles die hij al zeker 1,5 maand niet uit heeft gedronken. Daar dronk hij 240cc van! Yoehoe, vocht ging er in met de nodige zouten en mineralen! Vanmorgen wilde hij weer niks van zijn eten en andere beker weten. Dus hop, dan maar ors vanuit zuigfles.

Sinds vrijdag dus alleen maar huilen als hij wakker is. Niks is goed en zetpillen werken niet. Ook de verhoging en koorts. Het zit ons niet lekker. Zelfs mijn man maakt zich zorgen en dat doet hij vrijwel nooit. Spoedeisende hulp en de kno van gisteren hadden zo iets veel plezier ermee. Wij willen geen ziekenhuistrauma bezorgen. Maar het lijkt er nu op dat hij een trauma heeft aan eten en ander drinken dan ors uit een zuigfles. Ors uit een rietjesbeker wilt hij niks van weten.

Iemand tips? Hoe lang kunnen ze leven op enkel ors? Wanneer zakt de pijn? Ijs wilt hij niet, hij slaat het uit onze handen zodra we het aanbieden. Wat moet ik met het vele slapen? Wanneer is hij herstellende? Het lijkt alleen maar slechter te gaan en dit is dag 4! Dag 3 was een ware hel! Onze trucendoos is leeg en aan het ziekenhuis heb je geen ene moer en weigeren je te helpen.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste heeft keel en neusamandelen laten verwijderen en constant werd verteld dat dit veel heftiger is dan alleen neus of alleen oren of de combinatie van hen beiden. Elke arts en elke verpleegster bleef dit herhalen.

Wat voor zetpillen geef je? Alleen pcm?
    Dus als je alleen pcm geeft, je kan ook nurofen voor kinderen geven. Het een mag vaker dan de ander, dus wij gaven het zo dat we het snachts in 1 x beide konden geven en dan overdag dus afwisselend. Dit was ook het advies van de arts. Wel zorgen dat je van beiden een spiegel opbouwt EN behoud.

ORS, daar kunnen jonge kindjes prima lang op teren. Onze jongste heeft meerdere keren een volledige week op ors alleen geleefd. Het is natuurlijk niet ideaal, maar het kan wel.
    En alleen uit een zuigfles? Prima. Als hij maar drinkt. Hoe maakt niets uit. Als hij beter is zal hij snel genoeg wel weer normaal willen drinken en anders leer je het hem dan wel weer aan.
    Ik ben ook niet moeilijk met wat ze drinken als ze ziek zijn, als ze maar drinken.
    ORS heb je in verschillende varianten. Even goed opletten welke je pakt, sommige kan je tot 1 liter van aanmaken en geven, maar volgens mij niet alle.

Gezien dag 3 na de operatie zou je verwachten dat het wel beter moet worden nu. Als hij nu beter lijkt dan gisteren kan je het eventueel even afwachten. Maar bij twijfel of even slecht zou ik je eigen ha of de kno arts bellen.
    Onze zoon was op maandag geopereerd en was donderdag toch echt al weer een stuk opgeknapt.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik vind dit wel een erg heftige reactie!

Mijn zoontje heeft ook zijn neusamandel eruit & buisjes erin gehad (hij was toen bijna 3)
    Dezelfde avond at hij alweer!
    Hij kreeg wel koorts de avond erna en we mochten de dag erna direct even langskomen om alles te checken.
    Hij bleek oorontsteking te hebben, wat blijkbaar vaker voorkomt met buisjes.
    We hebben druppels gekregen en een dag later was de pijn/koorts al bijna weg.

Ik vind het erg slordig van het ziekenhuis en zou zeker willen dat ze hem ieg even nakijken.
    Dit lijkt me namelijk niet normaal.....

4. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Klopt, keelamandel er ook uit is heftiger vanwege de keelpijn.

Wij zijn bij de kno geweest inmiddels. Wij vonden het niet normaal dat hij niet opknapt. Oudste had keamandelen er ook uit en at op dag 3 weer redelijk.

Kno vond het ook niet de bedoeling dat hij dit deed, moest al lang opknappen. In keel gekeken en zag niks. Oor loopt nu weer wel en hebben daar druppels voor. Ook gelijk voor nurofen gevraagd en dat krijgt hij ook inmiddels erbij.

Mocht het niet beter gaan, moeten wij morgen terug. Gaat dan door naar kinderarts.

Bijkomend... hij had een koemelkallergie en reflux. Tijdens provocatietest had hij een oorontsteking en wilden zowel kinderarts als wij voordeel van de twijfel geven dat het aan de oorontsteking lag. Wij beginnen er aan te twijfelen...

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dus het advies was gewoon koemelk te geven met deze operatie in zicht? Jammer.

Hopelijk geeft de nurofen het zetje wat nodig is om op te knappen.

6. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Even terug gerekend, bijna 5 weken geleden gestart met rustig opbouwen. Wat geen reactie leek te geven in al die weken. Niet via melkladder gedaan van iets van 12 weken. Vandaar dat wij ook de operatie hadden door laten gaan.

Hij lijkt nu de goede kant op te gaan! Heeft vanmiddag goed gedronken, vanmiddag redelijk warm gegeten. Bij eten goed gedronken en vla ging er ook erg goed in. Hij is weer levendig, vrolijker, ondernemend en actiever.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh ik dacht dat jullie pas sinds kort weer melk gaven.

Fijn dat het nu beter gaat, hopelijk blijft het zo.

8. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Nee, al wel een tijdje. Anders niet aan gedurft ;) een opbouwende allergie spookte even door ons hoofd vandaag, maar dat betwijfel ik na vandaag. Nu hopen dat het al snel weer helemaal goee gaat met hem

9. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Even een update:

Toch van korte duur getwijfeld aan koemelk en voor 1,5 dag alles met koemelk geschrapt (had gelukkig nog oude voeding in huis). Maar dinsdagavond en nacht sliep hij al een stuk beter. En sindsdien is het bergopwaarts gegaan. Hij eet en drinkt alles weer zoals daarvoor.

Oor pruttelt nog wel wat helaas en is ook nog wel verkouden.

Deel Deze Pagina