Julia heeft last gehad van de (pure) koemelk toen we daarmee begonnen. Ik moest de melk verdikken, maar bijvoorbeeld diksap niet. Dat begon op te vallen, in combinatie met een heel huilerig meisje, en vanaf dag 1 dat we sojamelk gaven was het totaal over. Het kan dus zijn dat de reflux die we dachten dat ze had, achteraf een milde koemelkallergie was. Maar goed, dat is achteraf gepraat. Nu vraag ik me af, ze krijgt nu vanaf haar verjaardag ongeveer sojamelk. Wanneer kunnen we weer beginnen met gewone melk proberen? Heeft dat al zin? Ze eet wel pannekoeken, smeerkaas, boter, yoghurt, allemaal met gewone koemelk, zonder problemen, dus het is echt een reactie op de pure melk.
Denk even met je mee. Kun je proberen om het te gaan mengen. Iedere keer een beetje meer pure melk bij de sojamelk doen (sojamelk minderen) en zo uiteindelijk uitkomen op alleen nog maar pure melk. Wij willen binnenkort bij Ymke soja gaan introduceren in de vorm van vla. Ze krijgt nu dus nog alles koemelkeiwitvrij. Helaas heeft Ymke ook lactose-intolerantie dus moeten we met nog meer producten voorzichtig zijn.