Dreumes eet alleen "kleine" porties?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Gentle, je moet deze week met Julia toch naar het cb? Praat er eens goed over. Je sukkelt nu al zo lang met je meisje. En je zegt wel dat je je er niet zo erg zorgen over maakt, maar ik lees toch wel in je berichtjes dat je dat stiekem wel doet.
    En je hebt al zoveel trucjes geprobeerd, de maat is een keer vol.

Het kan een fase zijn. Ik lees deze afgelopen week ook verhalen van moeder bij wie haar kindje echt lange tijd niet eet en die het toch weer gingen doen, maar ik zou toch willen uitsluiten of het echt niets lichamelijks is.

Ok, jij bent zelf ook niet de dikste, dus kan goed zijn dat Julia je bouw heeft over genomen. (hoe het met je man zit weet ik niet).

Ik zou er toch echt eens goed over praten/ naar laten kijken. al was het maar om die ongerustheid bij je weg te nemen. Iig dat het niets lichamelijks is.

Bedoel het niet lelijk, alleen om je te helpen. Dat weet je toch he.

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben het met daan78 eens. Je maakt je niet druk, maar in al je teksten merk ik dat je er wel mee zit. Grote kans dat je dochter dat aanvoelt. Die denkt hee, daar kan ik mooi het neezeggen mee oefenen. Zoals je zegt, ze lust het eten, ze heeft honger, maar ze eet niet: Grote kans dat het een fase is.
    Belangrijkste wat je moet doen bij zo'n fase: Negeren. Mijn man en ik zitten gezellig tegen elkaar te kletsen en te eten en letten vooral niet op onze zoon. Het duurt een tijdje, bij de een 3 dagen, bij de andere een paar weken, maar dan zal ze weer wat proeven hoor.
    Je wilt te graag dat ze wat eet en het lastige is dat je er geen controle over heeft en kinderen voelen dat feilloos aan!
    Buiten of er natuurlijk wat anders aan de hand is, heb je grote kans dat het een fase is en je kunt echt maar een ding doen, negeren. NIet stiekem proberen te voeren, niet straffen, maar gewoon bord neerzetten en zeggen dat we gaan eten, na het eten afruimen, toetje geven en weer negeren. Dan gaat het het snelste over.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké als dat de vraag is of je kindje wel voldoende groeit sluit ik me bij de bovenste meiden aan. Praat erover bij het CB misschien hebben zij nog adviezen. Of misschien kunnen ze je vertellen dat je geen zorgen hoeft te maken.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Thanks again! Mijn ideeën zijn ook een beetje op, dus het is fijn als jullie een beetje meedenken.

Mamamarije, ze eet wel lekkere dingen, maar niet erg veel. Als tussendoortjes heeft ze vandaag bijvoorbeeld 1 mandarijntje, 2 cream crackertjes en een koekje op, en daar zal het ook ongeveer bij blijven. Vooral fruit is ze met een mandarijn of een halve peer wel klaar. Dus daar eet ze ook niet echt veel van. We eten alle maaltijden gezamenlijk (ontbijt en lunch met mij, 's avonds met z'n drieën, in het weekend alles samen). Ik ben er zelf niet erg gespannen onder, en tijdens het eten voel ik me ook niet boos ofzo. "Helpen" met koken doet ze soms, maar dan wil ze niks proeven.

Zogelukkig, zou ze er niet aan wennen, aan zo weinig eten? Julia heeft al vanaf haar verjaardag niet meer echt meegegeten 's avonds, de keren dat ze echt at zijn op 1 hand te tellen. Ze is nu 76 cm en ong 8,8 kilo. Ik ben niet echt tenger, maar mijn man wel.

Daan, bedankt hoor! Ik weet dat je het lief bedoelt. Ik bedoelde ook dat ik me niet echt zorgen over haar maak lichamelijk ofzo. Ik bedoel, het is voor m'n gevoel niet heel ernstig. Aan de andere kant, het duurt inderdaad nu al zo lang, het begint nu wat vervelend te worden. Ik krijg ook steeds meer "advies" van anderen, en hier op het forum is dat fijn (je vraagt het tenslotte), maar op straat of van je ouders dat is niet altijd leuk. Ik verwacht eigenlijk op het CB weer een reactie: 'Het is de leeftijd.' ;)

Sannaa, bedankt, maar hoe bedoel je precies negeren? Ik ben tijdens het eten gewoon positief naar haar: 'Klaar? Oke, klaar.' en zet ik het bordje aan de kant. Ik probeer haar af en toe te voeren, maar nee is nee en dan hoeft het ook niet. Ik ben niet boos, ik stop het niet stiekem in haar mond, het is ook eigenlijk wel gezellig aan tafel! Alleen... ze eet al 3 maanden bijna niks 's avonds. Een fase, a la, maar dit is wel een flinke fase dan!

Vruchtje, dat ga ik idd maar doen...

Lastig joh, om je er niet druk om te maken! Het is ook niet dat ik de hele dag alleen maar met dat eten bezig ben, maar ik probeer toch steeds te bedenken wat we nog kunnen proberen en wat nog zou kunnen werken!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met zowel lengte en gewicht zit ze nog niet op de -1 lijn. Lengte en gewicht zijn wel met elkaar in evenwicht. Tot het tweede jaar zoeken ze hun eigen lijntje op. Niet ieder mens ziet er gelukkig hetzelfde uit!
    En ze is toch happy en maakt goede luiers? Dan is er niet zoveel reden tot zorgen hoor.
    Je vroeg of we mee willen denken. Dan denk ik dat je ipv twee creamcrackers en een koekje beter wat gezonders kan geven als rijstwafel, fruit, rauwkost (bakje met komkommer, cherrytomaatjes en rode paprika bijv.) etc. Creamcrackers en koekjes dat zijn enkel koolhydraten en bevatten best veel kalorieen. Als je die vlak voor het eten geeft, dan begrijp ik dat er niet zoveel gegeten wordt.
    Als je wilt dat ze wat aankomt kan je bijv. roomboter of pindakaas op brood doen of avocado geven, handje pinda's, blokje kaas, dat soort dingen.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe is' t nou?;)

Deel Deze Pagina