Hi allemaal, We zijn koken en dachten dat we M. wel konden laten mee eten. Alleen nu heeft vriendlief het gehakt een beetje gekruid met gehakt kruiden. We eten gewone macaroni met een macaroni groentepakket en een zakje honig macaroni kruiden.... Als dit alles door elkaar zit vind ik het totaal niet pittig of iets.... Mag M. mee eten? Hij is nu bijna 10 maanden?
Voor een keertje is het niet erg.. er zit wel heel veel zout in zo'n Honig zakje (is ook niet goed voor volwassenen.. en in mijn opinie ook niet lekker.. en zeker niet Italiaans!)
Ja die kleine horentjes inderdaad. iets prakken en dan gewoon geven toch?? Ik vind die zakjes wel heel lekker hoor. Gehakt, groente pakket en dan 1 zakje honig en dan heb je heerlijke macaroni. Cygnet2 Een lekker gezond recept mag je altijd PBen naar mij
Heb ik helaas niet in huis. En nu nog naar de supermarkt te gaan is een beetje teveel. Het eten is over 5 minuten klaar ofzo
een keertje wel, maar zou hem zeker niet wekelijks een pakje mee laten eten...zou zelf ook lekker verse pastasaus maken ipv pakje.
Ik zou het niet doen, maar eenmalig zie ik er niet zo'n probleem in. misschien extra water laten drinken zodat de nieren niet te veel belast worden als hij het niet is gewent. In een honig saus pakje/zakje/mix etc. zit best veel zout (en dus natrium in) plus de gehakt kruiden. kind tussen 7-12 maanden mag niet meer dan 1gram zout;0,4 natrium hebben.. Daar zit je met boterhammen en beleg eigenlijk al aan Zout | Voedingscentrum
Voor een keertje geen probleem hoor.. Al houd ik hier meestal wat macaroni apart met wat paprika etc. en tomaten puree dat dan prakken met wat kaas en gehakt. De pakjes gebruik ik ook maar eet zoonlief normaal niet mee..
Ja hoor. Levi at vanaf 6 maanden met de pot mee. Heb hem alles laten proeven,als hij iets niet lekker vond of te heftig op reageerde zorgde ik de volgende keer voor iets vervangends.
Bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten om hem lekker mee te laten eten. Hij lust de macaroni potjes van de olvarit niet, maar de macaroni van mama was heerlijk. Zijn mond kon niet verder open en hij vond de stukjes (had het verder niet heel erg geprakt) prima. Hij heeft keurig zijn bord leeg gegeten. Hier even een foto om jullie te laten zien hoe een kind van 10 maanden kan genieten van samen met de pot mee eten met mama en papa.
Lekker laten eten en btw niet prakken joh. Hij kan dt best eten en als je t prakt word het vieze klefe zooi door t zetmeel
Helemaal met je eens Kippiekip. @Mamavanmj: Ik mis hier echt de like knop van facebook Geweldige foto van jullie zoontje je ziet hem echt genieten. Wat een droppie zeg