Iemand tips? Onze zoon eet ontzettend slecht groentes (met de pot mee dan) Alleen brocolli met een tuinkruidensausje gaan er goed in, maar om dat nou iedere dag te eten... De rest weigert hij echt pertinent. Uit het vuistje, geprakt, ergens doorheen, niets helpt. Ik doe maar om de dag een potje, zodat hij toch nog groente binnenkrijgt of als toetje appelmoes, ivm de benodigde vitamientjes. Maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Lastig zeg... Lust hij pasta? Anders kun je het misschien op die manier proberen? Of soep met groenten?
Pasta lust hij wel ja. Misschien een zelfgemaakte saus er bij doen (trek normaal altijd gewoon een pot open ) met tomaten en zo... Misschien de overige groenten ook maar pureren in de saus. Vind het raar, want stukjes groente in een potje eet hij dan weer wel. Stukjes groente ergens doorheen (met de pot mee) vist hij er dan weer tussenuit
Heb je ook geprobeerd om alles bij elkaar te koken en vervolgens te pureren, (niet te fijn)en dan als prakje te geven? Ik maak vaak een soort van stoofpannetjes.stukje vlees bakken daar snij ik groente bij een aardappeltje, vers tomaatje, wat olijfolie voor de smaak,heel weinig kruiden 20 minuten laten pruttelen en dat dan pureren. Bij ons gaat dat altijd wel goed. Of een worteltje met appel koken. Dit ook weer pureren en als toetje geven, zo krijgt hij toch wat groente binnen. het bevordert natuurlijk niet het kauwen maar op die manier krijgt hij wel zn verse groentjes binnen.
Ja dat kan ik ook nog wel eens proberen.... Nadeel is alleen dat meneertje altijd wil eten wat wij ook eten. Maar dan zonder de groenten... Heb ook al eens zitten denken aan lasagne. Zelfgemaakt dan. Maar dat vind papa dan weer niet zo lekker. Nou ja, dan maak ik voor papa wel iets anders. Of ik nou iets aparts voor die kleine of voor papa moet maken maakt dan ook niet meer uit.
Ik heb idd ook wel eens lasagne gemaakt vol met groente gepureerd en gegeven. Mijn zoontje vond het heerlijk. Mijn zoontje is juiste moeilijk met stukjes eten.Die spuugt hij bij warm eten nog uit. Brood etc gaat wel goed.
Mijn zoontje lust ook geen groente!!!!! Als wij aardappels/vlees en groente eten dan eet hij de aardappels en het vlees maar de groente raakt hij niet aan, helemaal geen enkel soort groente wil hij dan eten. Hij eet wel groente als we het door de pasta/rijst doen gelukkig. Dus eten we vaak pasta en rijst met groente en vlees/vis. Ik maak dan zelf een saus van tomaten en 1 keer in de week doe ik een honig pakje. Ik kwam er van het weekend achter dat ze sapjes (staat bij de babyvoeding) bij de C1000 verkopen waarin 50 gram wortel zit en 35 gram banaan of appel. Ik heb er gelijk een paar gekocht en hij lust dit graag. Dus als we aardappel/vlees en groente eten dan krijgt hij die dag deze sapjes ipv roosvice te drinken dus krijgt ook nog wat groente binnen. Luca is drie dagen ziek geweest, overgeven en diarree, en eet nu erg slecht, ik mag blij zijn als hij 1 appel, een halve boterham, een paar hapjes (3 of 4) avondeten en een klein bakje volle kwart per dag eet. Drinken doet hij gelukkig wel goed. Je zou denken dat hij inmiddels op dag 5 na zijn ziek zijn wel weer trek zou hebben gekregen, niet dus! Zal ook vanzelf wel weer beter gaan. Veel succes. Nataly
Oh ja van die sapjes, dat kan ik ook wel proberen. Gisteren ook weer, gebakken aardappeltjes en halve gehaktbal eet hij netjes op, maar zijn groente laat hij dan weer liggen.
Hier ook een halve braadworst en gebakken aardappels maar geen worteltjes willen eten!!!! Ik ga ook eens kijken of ze Knor Ve (volgens mij schrijf je dat zo) mogen hebben, dan hebben ze met 1 flesje de dagelijkse behoefte aan groente en fruit meteen binnen. Veel liefs Nataly
Vandaag weer iets nieuws, hij wilde geen brood eten, helemaal niks terwijl hij anders 2 boterhammen tussen de middag zo wegwerkt. Hij is wel 3 dagen erg ziek geweest, diarree en overgeven en heeft dus van afgelopen vrijdag t/m maandag niet of nauwelijks gegeten. Alles wat hij at kwam er weer uit, ik denk buikgriep. Gelukkig ging het drinken wel goed. Nu is de buikgriep over en wil hij geen brood meer eten, pfffffffff het is ook altijd wat met het eten van hem. Pasta met groente ging gisterenavond wel goed maar nu het brood eten niet meer. Veel liefs Nataly