aardappels/rijst

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid eet heel erg goed. In eerste instantie wilde geen vers avondeten en kreeg ze potjes (die eet ze wel ). Na een tijdje werd een heel een half potje met vers avondeten en nu gaat ze richting een volledige verse avondmaaltijd. Tot zover gaat alles goed, alleen ik krijg er geen aardappel/rijst in bij haar. soep, groente en vlees en toetje is geen probleem maar die aardappels/rijst, zowel gekookt, gebakken (in pan dan), zoetig of gepureerd ze vertikt het om te eten. Met rijst dus precies hetzelfde alleen nasi eet ze wel.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze het wel gaat eten, want ze zal het toch moeten hebben qua voedingsstoffen, toch?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het is wel gezond ja, dus zolang ze dat niet eet is het bijvoorbeeld wel een idee om haar genoeg brood aan te blijven bieden en misschien pap erbij, zodat ze genoeg vezels binnen krijgt! Je hebt ook wel vezelrijke groente, maar dat zou je op moeten zoeken.

Ik doe hier alles door elkaar, vindt ze het dan ook niet lekker? Ik kan me voorstellen dat dat soort producten niet zoveel smaak hebben van zichzelf en dan niet zo aantrekkelijk zijn voor je dochter. Misschien stiekem een klein beetje door de groenten heen mengen en langzaam maar zeker steeds een beetje meer er doorheen doen?

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Als ze nasi eet, is dat toch goed? Dat is rijst met wat ham, groente en ei? Dat vindt luca ook lekker. Dus eet hij ook wel eens rijst met doperwten en prei en kip erdoor. Rijst eet toch al lastig zelf, dus gemengd met groenten is prima.
    Aardappels is ook niet zijn favoriet, ja patatjes! Ik geef dus regelmatig wat pasta, dat gaat er met bakken in!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ze eet op een dag 3 bruine boterhammen dus vezels krijgt ze gelukkig redelijk genoeg binnen. Ik heb ook geprobeerd om alles door elkaar te doen, maar dan weigerd ze dat ook, en ook als ik bijv: veel broccolie (vind ze echt lekker) met een miniscuul stukje aardappel meng dan weigerd ze dat meteen en eet ze de groente ook niet verder op. Ze wil echt net als ons eten en niet gemengd. En ja, om nou iedere dag een beetje van een potje te geven zodat ze toch iets van aardappel/rijst binnenkrijgt zie ik ook niet zo zitten.
    Het enige wat ze aan aardappel lust tot nu toe is een frietje :), maar dat krijgt ze zelden (tot nu toe 2x gehad, omdat we ergens anders aten)

Ze is verder gewoon gezond en vrolijk en mist de aardappels/rijst niet, maar ja, voor mijn gevoel is het toch alsof ze het toch nodig heeft.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als ze genoeg goede koolhydraten (volkoren) en vezels binnenkrijgt, kan je de aardappel 's avonds gewoon achterwege laten. Blijf het echter wel aanbieden, soms pakken ze het ineens weer! En volkorenpasta als fusili, penne of vlindertjes?

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wijzelf eten dat niet vaak, dus zij eigenlijk ook niet. Maar als we dat eten dan eet ze er 3 en dan houd ze stijf de kaken op elkaar. Dit is dan altijd met rode saus (gehakt tomatenpuree en groente), misschien dat ik een witte saus eens kan proberen. Ik probeer het wel iedere keer weer aan te bieden, maar geef haar wel eerst groente en vlees en dan pas aardappels/rijst, omdat als ze eerst de aardappels proeft ze dan ook geen groente meer hoeft en alleen nog maar vlees wil.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon los dacht ik. Misschien is het wel de rode saus die ze niet lekker vind en dan smaakt de pasta daar ook naar.
    Mijn ventje blieft momenteel ook geen aardappel, terwijl die daar de eerste maanden dol op was.

Deel Deze Pagina