Gezonde tussendoortjes!

Discussie in 'Voeding' gestart door Minny, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ben op zoek naar goede gezonde tussendoortjes voor een kindje van 9 maanden.

Rijstewafel, yoghurt...?
    En is een danoontje als toetje nou goed of slecht? Hij vindt het wel erg lekker :D

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    goed/slecht Jelmar krijgt elke avond na zijn warme hap zo'n mini danoontje van de lidl, die zijn lekker klein en maak me daar niet zo druk over! Hij smult er heerlijk van!! :D

en qua tussendoortjes,

- rijstwafeltje
    - fruit
    - soepstengel (zit wel wat zout in, maar niet superveel)
    - af en toe krijgtie een ' echt' koekje zoals liga of die van bambix

vanaf wanneer kunnen ze eigenlijk rozijntjes eten?

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Babebabe: Geen idee eigenlijk. Ik zit er ook steeds meer over na te denken om eens te proberen. Ze kauwt goed, eet krentenbollen en ook gewoon erwtjes. Gaat allemaal goed.
    Ben benieuwd naar het antwoord.

Hier ook als tussendoortje:
    * soepstengel
    * rijstewafel
    * Crackotje van Lu (volkoren versie)
    * Fruit
    * Soms een stukje ontbijtkoek
    * Soms een krentenbol (eet ze overigens niet helemaal op. Ik schat een kwart tot halve).
    * Liga
    * Baby koekje (nijntje, bambix e.d.).

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geef zelf nooit danoontjes, omdat ik ze veel te zoet vind. Qua slechtheid zal dat overigens wel meevallen, ze zijn namelijk ook belachelijk klein ;)

Ik geef als tussendoortjes (aan m'n dochter van 9 maanden):
    - soepstengel (bij voorkeur volkoren)
    - cracotte (ook weer: volkoren)
    - broodkorstje
    - stukjes fruit (kiwi, peer, een half druifje of een partje mandarijn dus zacht fruit - by the way: van de week heeft ze ook een paar hapjes citroen gegeten. ze trok er een vreselijk vies gezicht bij, en deed daarna haar mondje gewoon weer open voor nog een hapje ;))

Tot nu toe heb ik haar nog niets anders als tussendoortje gegeven. De zoetere zaken kunnen wat mij betreft wel wachten tot ze een jaar is.
    Als toetje geef ik meestal fruit en/of volle yoghurt.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ipv rozijntjes geef ik hier gedroogde abrikoos. Hier een groot succes en lekker gezond!

Verder krijgt ze hier rijstewafels en heel soms eens een soepstengel. Ik laat haar meestal zelf kiezen en vaak is het de rijstewafel of abrikoos die ze kiest.

Danoontjes, liga's, bambix koekjes etc daar ben ik niet zo van..

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Fruit fruit fruit! Al die leuke tussendoortjes krijgt ze hooguit 2 keer op een dag, maar verder liefst 2 keer fruit.

Verder:
    - soepstengel
    - rijstwafel
    - eierkoek
    - rozijntjes
    - cracker (gewoon een halve wasa cracker, is voor haar een koekje)
    - babykoekjes (Nijntje koekjes, dierenkoekjes)

Soms een 'grote mensen koekje', maar dan is het vaak een half granen biscuitje of een knappertje (heel licht biscuitje met niks er in).

Favoriet hier is appel in de oven. Oven voorverwarmen, appel schillen en in partjes, op het rooster, kaneel er overheen strooien, 3 minuten in de oven. Jammmmmmie!!! Julia smult er van, en ik moet oppassen dat ze niet binnen 5 minuten een grote appel naar binnen werkt. Maar het is hier dé manier om nog een keer extra fruit te geven.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat klinkt lekker!! Ga het ook proberen.

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Rijstwafel, rozijntjes of ander gedroogd (en ongezwaveld) fruit, soms soepstengel, stukje fruit of komkommer...

Ik geef nog geen 'echte' koeken en morgen krijgt hij voor het eerst (zuivere volle) yoghurt omdat hij wat minder drinkt de laatste dagen.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier altijd fruit of een cracker met dun smeerseltje, en madam is inmiddels bijna 3 ;)
    Doe ik voor mezelf ook en de beeb krijgt dat straks ook. Heel af en toe eens een soepstengel met smeerkaas dip, maar dat is dan een traktatie!

Deel Deze Pagina