dreumes eet geen stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door cat2, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Lieve Cat, je hebt je dochter echt nog niet helemaal verwend hoor, met 15 maanden. Het kan net zo goed van het ene op het andere moment nog komen met die stukjes. Hoe is haar verdere motoriek? Onze zoon was ook heel laat met stukjes goed eten, maar de rest van zijn motoriek was ook wat langzamer. Opeens (toen we pizza aten...) begreep hij het wél en was hij wel gemotiveerd. Maar nog steeds heeft hij geen zin om moeite te doen voor dingen die hij niet heel lekker vindt. Wij hebben ook heel lang nog fruithappen gemaakt zodat hij toch genoeg fruit binnen kreeg. Hij is nu bijna 20 mnd en ik denk dat hij pas sinds een maand of 3 alleen nog maar stukjes fruit eet. Toen ons kindje een maand of 15 was, was ons schema zo:

Fles + ministukjes brood/beschuit/cracotte
    Fruithap met gestoomd en gepureerd fruit
    Lunch: geprakte/gepureerde aardappels met groente
    Fruithap met gestoomd en gepureerd fruit
    Eind vd middag nog een keer kleine stukjes brood/cracker/rozijntjes
    Diner: geprakte/gepureerde aardappels met groente

Alles wat we aanboden was gezond en zo sprokkelde hij toch genoeg bij elkaar.

Onze middelste was overigens net zo als jouw dochter. Die draaide gewoon haar hoofd om en at NIETS. Die heeft echt jaren geleefd op een papfles per dag en een paar hapjes fruit of brood die ze per ongeluk nam. 1x opgenomen omdat ze ziek werd en geen reserves had, maar verder is ze eigenlijk altijd kerngezond geweest. Nu is ze 8, sport fanatiek en eet ze omdat ze weet dat het moet. Ze vindt er gewoon niets aan, tenzij het écht super lekker is: zalm, biefstuk, sushi... Beter zo dan dat ze alles maar gedachteloos in hun mond stoppen, denk ik dan maar.

2. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Eet ze tegelijk met jullie? Als ze ziet dat ze in stukjes hetzelfde krijgt als jullie wil ze dan wel?

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het klinkt heel tegenstrijdig maar laat het los.
    Met eten gooien, prima dan ben je klaar. Misschien juist tussendoor wel wat geven zodat haar spijsvertering actief blijft.
    Verder helaas geen tips.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het je hopeloos maakt.
    Mijn middelste heeft ook heel slecht gegeten vanaf 18mnd tot 4jr, nu is hij 6 en gaat hij steeds meer lusten.
    Heel veel succes.

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Even een update, ik hou nog steeds de methode aan van als ze uitspuugt of weggooit, dat de volgende keer dat ze dat doet dat dan het eten wordt weggeruimd.

Ze eet nu een paar stukjes sinaasappel en bijna een hele snee brood.(niet altijd) Het lijkt iets beter te gaan. Daar ben ik blij mee. Avondeten lukt nog niet goed. Hopelijk komt dat ook nog.

Deel Deze Pagina