Wij hebben 2 auto's. In de ene auto hebben we 2 maxi cosi priori's en in de andere auto 2 maxi cosi tobi's. En vooral uit die tobi's kunnen de kinderen zich uit de gordels friemelen!! Echt niet veilig dus. Dit moet toch niet moeten kunnen? Of hebben meerderen er last van? Ik moet zeggen dat dochterlief een ielepiel is en ca 9kg weegt. De gordels lijken (zijn) gewoon te groot.... Ik ben dus op zoek naar andere stoelen. Met welke (merken) stoelen hebben jullie goede ervaringen?
Hier zat ze al in tobi voor ze 9 kg woog en ze zat er gewoon strak in hoor. Trek jij het wel goed aan ?
Kiddy Infinity Pro autostoeltje | Consumentenbond Ik denk dat mijn zoontje zichzelf opblies als we hem in de autostoel zetten, en dan later weer liet leeglopen. Hoe strak ook, hij kreeg zich bijna altijd weer los! Daarom bovenstaand stoeltje gekocht, hij vond het prima en is erg veilig bovendien.
Hier ook een tobi en als ik hem goed strak aan terk dan weet hij zich er lang zo makkelijk niet uit te werken. ik denk zelf dat ze zich uiteindelijk toch wel uit iedere stoel weten te werken als ze willen.
Mijn zoontje was net 10 kilo, of nog net niet... Maar trek je hem idd wel straks genoeg aan? Tot het dingetje groen is? Dan zit mijn zoontje nl zoooo strak dat ie niet eens kan bewegen(hier doe ik m daarom alleen een streepje groen ipv helemaal) En mijn zoontje is maar een smal ding
Hier ook een tobi, los komt ze echt niet. Zit de hoofdsteun wel opde juiste hoogte? De gordels verplaatsen daarmee namelijk ook. En ze past niet meer in de maxi cosi?
Wj hebben een romer king plus en een maxi cosi priori xp. De eerste is erg fijn, maar voor een groter wordend kind niet altijd meet goed passend. Helemaal niet met een winterjas aan. De andere is een prima en ruime stoel. Ook erg fijn, maar voor een 9 maanden oude baby wel groots ivm geen extra hoofdsteun/verkleiner.
Hier ook de Tobi en het is mijn houdini nog nooit gelukt om eruit te komen. En die kan een boel. Als de gordels goed over de schouders zitten en je trekt hem goed aan lijkt het me ook niet een makkelijk iets om uit los te komen.
Tobi hier en daar komt ze echt niet uit, hoofdsteun goed afstellen en gordels goed strak trekken is wel ontzettend belangrijk.
Deed mijn dochter ook, die wurmde d'r armen tussen de gordeltjes door en dan was ze dus los Je hebt van die gespjes, ikea had ze toen, waarmee je de gordeltjes nog even extra vast kunt zetten, (de gordeltjes die over het bovenlijf gaan kun je daarmee samen weer vast zetten). Dan kunnen ze hun armpjes er niet meer tussenuit wringen en zitten ze zeker weten vast Wij hadden dan wel de priori, want de toby vond ik wel wat erg groot als opvolger voor de MC...
De gordel van tobi is heel anders dan die van priori. Gordels van tobi zijn stijf dus als t vast zit niet zo makkelijk opzij te duwen/wurmen Tobi is volgens mij ook smaller dan Priori. Maar dat kan aan mij ligge .
Ik trek de gordels altijd heel strak aan, maar blijkbaar gaan ze steeds losser zitten? Ik heb geen idee..... Maar misschien is er wel iets mis met de stoelen, ze zijn zo'n 4 jaar oud denk ik. Ik zal de stoelen nog eens op de kop houden en kijken of ik kan zien of er iets fout zit. Maar 20 juli gaan we op vakantie (Zuid-Frankrijk met de auto) en dan wil ik sowieso goede stoelen hebben.
Oudste krijgt het hier ook voor elkaar in de Tobi maar is inmiddels oud genoeg om te weten dat het niet mag. Jongste past nog een paar maand in de maxicosi, heeft nog 2 cm ruimte aan de bovenkant dus even zien hoe lang dat nog kan. Ze zal dan 11 kg wegen denk ik en gaat nu richting de 80 cm.
Hier de tobi en hij zit er heerlijk in. Ook de gordels zijn prima. Gewoon stak aantrekken als hij er in zit....
Ahum, ik zie nu pas dat de tobi een indicator heeft met hoe strak de gordels aangetrokken moeten worden *schaam*. Nooooit geweten. En daardoor kom ik er nu achter dat ik ze niet strak genoeg aan trok....... en dus logisch dat ze zich er uit kunnen wurmen. Zo leer je nog wat hier !