dreumes eet nauwelijks vlees

Discussie in 'Voeding' gestart door Mayon, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ach, in vis zit ook niet zo denderend veel ijzer hoor, daarvoor hoef je echt geen vis te eten! En als jij met kotsneigingen aan tafel zit, dan kan je het beter laten!;)

    Mijn zoontje lust niet eens een doorbakken biefstuk, ik geef hem groot gelijk. Wij eten dat echt niet iedere week hoor, maar wel rood en dat krijgt mijn zoontje niet. Denk ook niet dat hij dat wel zou lusten.

    Hij eet: kipfilet met een beetje shoarmakruiden zonder zout. En geruld gehakt ergens doorheen. Als hij al avondeten eet.

    Ik zou hem gewoon geven wat jullie ook eten en geen extra of ander lapje voor hem bereiden speciaal voor het ijzer. Dat haal je met gemak uit groene groente, volkorenbrood, -pasta etc., appelstroop op brood en peulvruchten.
     
  2. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oke, dankjewel voor de toelichting nog. Ze eet graag avondeten, dat scheelt. Gehakt erdoor of los maakt niet veel uit.
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten we zelf geen vis maar m'n dochter krijgt soms koolvis of zalm.
    Kip en gehakt eet ze als het ergens doorheen zit. Verder een stukje van ons. Als er zout door zit, krijgt ze een klein hapje om te proeven, zonder zout krijgt ze een stuk en ze is er inmiddels gek op.
    Heeft ze vast van haar papa, die is ook gek op vlees.
    Hier overigens ook vaak gehakt, verder sucadelappen, magere runderlappen (m'n ouders laten altijd een koe slachten dus voor ons geregeld gratis vlees). Verder heb ik vaak wat saucijzen en kipfilet in de diepvries. Soms speklapje voor m'n man maar die lust ik zelf niet. Dochter krijgt hier nog geen varkensvlees.
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat je van huis uit gewend bent speelt zeker een rol.
    Ik noem biefstuk 'gewoon vlees', maar ik eet het natuurlijk niet elke dag. 'Gewoon' is voor mij wat van een koe, een kip of een varken komt. En dan nog als vlees herkenbaar is, dus geen 'processed meat' zoals gehakt, saucijs, unoxworst, visstick, knaks, etc.
    Wij aten thuis altijd kleine porties vlees, en dat doe ik nu nog. Van een pond stoofvlees eten we als gezin van 4 personen zeker 2 dagen en dan heb ik vaak nog wat over voor een kliekjesschotel zoals jachtschotel of fiolosoof.

    We eten ook niet elke dag vlees. Ik heb liever 3 keer in de week lekker vlees en dan een wat kleiner stukje dan elke dag veel en goedkoop.
    Heb ik van huisuit meegekregen. Vlees is het extraatje waar je van geniet, en groente is de hoofdmoot van de maaltijd.


    O, ja, vis is iets dat je moet liggen, mijn vader ging er ook van over zijn nek en daarom heb ik het als kind nooit leren eten. Jammer, het heeft me jaren gekost om er aan te wennen en het te leren lekker te vinden. Nu ben ik er dol op (maar ik woon nu op een plaats waar je jammer genoeg niet zomaar zalmfilet in de diepvries kopen kunt).
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Ik kan zelf ook niet tegen visgeur, als ik over de markt loop blijf ik zo ver mogelijk bij de viskranen.
    Maar heb we'll tijdens mijn zwangerschap vis leren eten, alleen moest iemand anders het klaarmaken haha.

    Tegenwoordig haal ik vers-gevroren vis wat ik zo in de oven kan schuiven en zalm.

    Overigens eten we hier ook hoofdzakelijk gehakt en kip, soms kalfsvlees. Mijn kindjes zijn er dol op maar krijgen het beperkt.

    Je kunt haar gewoon ipv die vruchtenhagel pure appelstroop (bijv van zonnatura) geven. Dat is hartstikke goed voor de ijzer.
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Pffff.... ik wijs mijn biologische scharrelslager een mooi stuk rundvlees aan en vraag hem dat te malen. Kan ik ook zelf doen, maar vind dat een pokkewerkje.
    100% zuiver rundvlees en dus totaal niet te vergelijken met de andere dingen in dat rijtje.

    Binnenkort weer gehakt van onze bio-scharrelstier.
     

Deel Deze Pagina