Hij wilt geen melkproducten, maar wel soja :S??

Discussie in 'Voeding' gestart door Miran6, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran6

    Miran6 Actief lid

    31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,

    Mijn zoontje wilt geen yoghurt,vla,kwark,danoontjes,volle of magere,geen klein slokje gewone melk. Was geen probleem zei het consultatieburo. Gewoon af en toe een keertje aanbieden.
    Nu heb ik gisteren Sojavla gekocht en vandaag uitgeprobeerd...en ja hoor, meneer at er van alsof het de normaalste zaak van de wereld was :S ;)
    Persoonlijk vind ik het wel apart. Zijn er nog meer die sojaproducten geven ??
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Sorry maar wat een rare reactie van het cb! Een kindje van 10 mnd heeft nog gewoon 500cc zuivel per dag nodig!

    En je hebt ook alle zuivelproducten van soya, kindjes met kma-allergie bijv eten/drinken die. Wil hij ook geen kunstvoeding of geef je bv?
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Anders kun je peuter soja-melk proberen, is officieel vanaf 1 jaar, maar dat duurt bij jullie niet lang meer.
     
  4. Miran6

    Miran6 Actief lid

    31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben een beetje onduidelijk geweest sorry...tot 10maanden heb ik bv gegeven. Ben hierna over gegaan op kv en dat gaat prima. Maar om na het eten wat extra te geven...een klein beetje vla,yoghurt,kwark etc. Dit vind hij allemaal zo vies. (ik heb hier een geweldige foto van, die hem later gaat achtervolgen hihihi)
    Nu probeerde ik toevallig een keer soja vla, en dit begon meneer te eten. Vond ik zelf gewoon apart. Hij heeft geen allergie namelijk.
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Oh ok, maar dan is het prima, gewoon een soya-toetje geven. Of iets van fruit. Het hoeft natuurlijk geen yoghurt te zijn
     
  6. Eetfestijn

    Eetfestijn Actief lid

    22 nov 2010
    114
    0
    0
    Ik zou kijken of je dan de sojavla kan aanlengen met naturel volle yoghurt. De sojavla is nl. best wel zoet en dat lijkt me qua suikers niet best voor zo'n jong kindje en ook qua smaak niet.
    Er is ook sojayoghurt naturel, ook daar zit suiker in, maar mogelijk wel minder dan in de vla.

    Voor een paar hapjes is soja prima, maar het kan beter geen fulltime zuivelvervanger worden. Afwisseling is het beste.
    Onze zoon krijgt ook sojayoghurt, maar met mate, want hij eet ook geregeld tofu.
     
  7. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ze krijgt hier vanaf 10 mnd soja toetjes.
    (wel allergie hier)
    Bij de natuurwinkel kan je best goede vinden hoor.
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Bij de biowinkel heb je ook sojavla gezoet met moutstroop. Toen mijn zoontje helemaal niks at, heb ik die voor hem meegenomen. Hij moest het niet en ik vond het ook mierzoet, maar ik eet nooit zoet, dus vind dat al gauw. Verder vond ik het wel naar echte vanillevla smaken.
     

Deel Deze Pagina