Welke fles/speen?

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetbabygirl, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, mijn dochtertje drinkt haar fles (180ml) in zo'n 5 tot 10 minuten leeg. Er loopt veel voeding langs haar mond, ze verslikt zich meerdere keren per fles, hoest en proest en geeft veel voeding terug. Dit gaat allemaal veel te snel dus! Ik merk ook dat ze niet echt verzadigd is en ze schreeuwt dan ook regelmatig moord en brand nog voor ze 3 uur verder is!

Wij gebruiken de flessen (standaard) van Avent. Ik heb al vaker gehoord dat mensen vaak problemen hebben met het te snel drinken. Ik wil graag eerst een andere speen proberen van Avent, want ik heb er best veel van gekocht en zou het zonde vinden om het helemaal niet meer te gebruiken maar welke speen moet ik dan pakken? Iemand ervaring mee?

Mocht dit niet helpen, welke fles/speen kunnen jullie me dan aanraden?

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij hebben de Dr. Brown flessen gebruikt, welke ook veel gebruikt worden bij baby's met krampjes bijvoorbeeld. Onze zoon dronk daar rustig uit en moest ook wel even zijn best ervoor doen. Dit werkte voor ons heel erg goed. Avent ook kort geprobeerd, maar dat was hier geen succes, veel lucht inslikken, teruggeven, knoeien etc. Bij Dr. Brown was het bijna direct goed.
    Voor wat betreft andere spenen van Avent kan ik je geen advies geven, maar neem aan dat je de juiste maat speen gebruikt bij de leeftijd? Anders een maat terug gaan als het te snel gaat en er dus wat harder gewerkt moet worden met drinken. Weet niet of dat nog kan natuurlijk.

Succes met uitproberen!

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Welke maat speen gebruik je nu bij de Avent flessen???
    Als dit al de kleinste maat is zou ik toch eens voor een ander merk of zo gaan kijken...
    Heb zelf geen ervaring met Avent, maar heb altijd difrax gebruikt.
    Het klinkt écht alsof het inderdaad veel te snel gaat met alles wat je op noemt. Ze is gewoon niet tevreden als het zo snel op is en misschien ook wel meer last van krampen/ lucht hierdoor!

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste maat nog ! Zijn de andere allemaal groter ? Als ik op internet kijk staat er bij de speen van +1 maand 'langzaam' en bij +6 maanden snel. Maar bij die van 0 maanden staat niks, beetje raar haha.

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik inderdaad een ander flesje ga proberen, want dit haalt echt niet uit! Maar ik hoor zoveel verschillende verhalen, de ene vind die goed, de ander die. Echt moeilijk! Vind het ook zonde om alles uit te moeten proberen. Zijn er flesjes die erom bekend staan speciaal voor dit soort problemen te zijn?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dr browns staat volgens mij redelijk bekend voor de snelle, gulzige en onrustige drinkers.
    Hier bij beide deze fles gebruikt en ideaal.

Ik heb diverse flessen geprobeerd, maar het was allemaal drama!

Deel Deze Pagina