Mijn ventje van net 1 eet overdag zo slecht. Eigenlijk altijd gedaan. Ook drinken is weinig en krijgt nog steeds bv. het is een echte fles weigeraar Meer die zo slecht of eigenlijk heel weinig eten?. Avond hap gaat best goed altijd.
Wat is "slecht" eten? Eet je kindje altijd met jullie? Hoe eten jullie? (ritueel) Proeft hij ook niet? Of spelen met eten? En hoeveel bv geef je nog? Als je kindje goede plasluiers heeft, goed ontwikkelt en actief is, zou ik mij geen zorgen maken. Probeer spelenderwijs eten aan te bieden. Bekers neer te zetten. Een Monkeyplatter kan ook helpen, om "eten" te stimuleren. Mijn dreumes is pas effectief (dus meer dan "proeven") gaan eten rond 18 maanden. Nog steeds geen grote eter, overigens en vaak na 3 hapjes al klaar. Maar hier nog volledig bv op verzoek en dreumes heeft een gezond gewicht, goede plasluiers en is actief, dus ik maak mij geen zorgen
Hier een dreumes van 19 mnd. Vandaag heeft ze het volgende op: 400 cc melk, 1 boterham met 1/2 appelstroop en 1/2 pindakaas, 1 dora ontbijtkoekje, 3 druiven en hooguit 5 happen warm eten. Ze drinkt verder water met een druppel diksap uit de fles. Ik vind dat ze erg weinig eet, maar ze doet het er goed op. En ja als ik eens per maand poffertjes maak dan gaan er wel zo'n 25 stuks in. Tja het blijft lastig...
Hij zit altijd aan tafel erbij. Heeft wel wat beter brood en fruit gegeten. Het is één of twee happen en dan spelen. Avond eten gaat wel heel erg goed. Bv is best vaak nog met name snachts