dreumes en ballonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schaapie123, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

sinds mijn uk 1 is, krijgt ze in elke winkel wel een ballon.(meestal leeg gelukkig)
    als ze er 1 krijgt die opgeblazen is of als mijn vriend 1 een beetje opblaast bijt ze er altijd in, dat vind ik zo eng. ze bijt zowiezo nog veel op dingen, bijna alles gaat nog steeds in de min d(1,5jr)

beken eerlijk ballonnen zijn niet mijn ding, maar wil het haar ook niet onthouden, maar als ze erin bijt haal ik hem toch weg, straks knapt hij en krijgt ze een stuk in haar mond/keel.

hoe doen jullie dat of jullie kindjes?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze is dan wel iets ouder maar beet er ook altijd in, 2 keer is er een balon geknapt en weet ze dat dit niet slim is haha.

Ben niet zo bang dat er een stuk in dr keel schiet eigenlijk.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier pakte ik hem dan af hoor, hier vind ik dat ook vreselijk dat bijten erin. Maar ze word groter en snapt nou dat het om mee te spelen is. En een kind kan wel degelijk stikken in een ballon hoor dus ik ben van mening uitkijken met die dingen.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Een kindje van een kennis van mijn man is gestikt in een ballon, ik vind ze dus ook echt niks.

Rick speelt er wel af en toe mee als hij ze krijgt (koop ze nooit) en als hij erin gaat bijten, gaat ie weg.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar ik neem aan dat je er gewoon naastzit toch? En een kind van anderhalf bijt er misschien wel in, maar weet toch wel dat het niet om op te eten is?

6. schaapie123

vertel haar dat maar eens, ze schrokt zelf regelmatig met eten, elke keer ben ik bang dat ze erin blijft hangen. ze stopt echt nog alles in haar mond, papier gaat ook gerust naar binnen, kan ba roepen, maar 2 tellen later doet ze het gewoon weer.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja dan is het natuurlijk anders, hier zijn we al een tijdje voorbij die periode en volgens mij vind ze het gevoel en het geluid van haar tanden op de ballon gewoon fijn ofzo haha. Ze stopt ook echt nooit meer iets in dr mond (wat niet eetbaar is).

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier bijt Emma er niet in, ze pakt hem soms wel zo hard vast en knijpt er zeg mar wat in, maar hij knapt gelukkig nooit. Ik zou asl je bang bent dat ze iets in haar mond krijgt er bij blijven, als hij knapt pak je hem gewoon af.

9. schaapie123

het in haar mond stoppen ging een tijdje goed, maar sinds de kiezen bezig zijn (erg laat met tanden en kiezen, mist nog steeds 1 voortandje) gaat alles weer in de mond, soms tot kokhalsen aan toe, ook lege ballonnen kauwt ze gewooon op.
    liever op lege dan op volle, vanochtend bij de kinderboerderij was het feest (balen smoor druk dus) en nog voordat we erwaren had ze al een grote ballon gekregen, wel op een stoje dat scheelt.

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Mijn dochter vindt ballonnen ook geweldig, soms krijgt ze er eentje van me. Maar dan krijgt ze er eentje die ik zelf heb opgeblazen: voor een kwart opgeblazen zodat er geen spanning op staat. Als ze dan haar vlijmscherpe tandjes erin zet, knap ie niet.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Maar dan nog... Een kennis van mij werkt op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis en hij vertelde dat als de ballon knapt en je kindje een stuk in zijn keel krijgt, ze dit er vaak niet uit kunnen hoesten omdat het flexibel is. Daardoor kun je op zo'n moment dus ook geen mond-op-mond beademing toepassen, want dat stuk ballon zit ervoor... Eigenlijk kun je dan alleen toekijken hoe je kindje stikt...:$ Eruit vissen gaat vaak ook niet omdat het door de hoestreflex te ver naar binnen word gezogen. (voordat je hoest adem je automatisch diep in)

Nou klinkt dit wel erg dramatisch, dat weet ik ook wel, maar voor mij wel een reden om ballonnen ver van mijn kinderen te houden. Hier krijgen ze ze dus niet, vooral niet omdat ze allebei nogal van het ik-stop-alles-in-mijn-mond soort zijn/waren.

Edit: Dit geld dus ook voor ballonnen die nièt opgeblazen zijn!

12. schaapie123

ze had vandaag weer een ballon, nouja eigenlijk zondag al gekregen bij de kinderboerderij (feest) 1 op een stokje, dat ging goed, daar beet ze niet in, uit eindelijk ging hij stuk omdat ze hem langs stenen sloeg buiten.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zelf geef ik ze niet, maar ze krijgr ze regelmatig. Dan speelt ze er even mee, laat hem vervolgens liggen, zodat haar broertje hem weer te pakken krijgt en die bijt er dus op. Zelfs al knapte hij een keer, hij doet het gewoon nog hoor. Na die enge verhalen, denk ik dat ik hem dus niet meer met ballonnen laat spelen. Misschien als hij wat ouders is en niet meer alles in zijn mond stopt.

14. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Geef je kindje geen onopgeblazen ballon !!
    Deze zijn levensgevaarlijk.

Als je kindje deze in de mond stopt en eraan gaat zuigen zuigt hij/zij de ballon achter in de keel en kan hij/zij stikken. Ballonnen zijn heel moeilijk te verwijderen.

Ik hou ook niet van ballonnen. Ik hou ze op afstand.

15. schaapie123

brrrrrrrrrrr eng, op een stokje vond ik veilig dat ging goed, maar als ze er elke keer een ballon stuk zou bijten kreeg ze ze ook niet meer, veel te bang dat er wat gebeurd.

welke leeftijd is een beetje normaal dat ze niks meer in hun mond stoppen?

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is gek op ballonnen. Ze krijgt hier en daar een ballon op een stokje. Die houdt ze dan vast met 1 hand en sjouwt er overal mee naar toe. Verder doet ze er niks mee. Ze heeft er nooit in gebeten en als ze op een stokje zitten dan knijpt ze er ook niet in. Nog nooit gehoord dat een kindje dat doet eigenlijk. Voortaan maar wat voorzichtiger zijn met ballonnen.

17. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijn vind balonnen ook geweldig.
    Tot nu toe knijpt en bijt ze erin dat het een lieve lust is, maar ze zijn eigenlijk nog nooit geknapt.
    So far so good :)

En als het wel gebeurd, achja, dan zorg ik dat ik rustig blijf en laat merken dat dat niet erg is. Hoop dat dat zorgt dat ze er niet bang van wordt.

Verder lijken balonnen me niet echt gevaarlijk. Als ze zouden knappen, haal ik ze meteen bij haar weg.

By the way, strandballen zijn een erg leuk alternatief voor balonnen :D

18. schaapie123

strandballen zijn idd erg leuk, maar daar speeld ze toch niet zoveel mee, ballonnen zijn erg licht, en vrolijk gekleurd en er zit een ""handvat"" aan hahahaha

Deel Deze Pagina