Kan je verhaal goed volgen Cook. Ik ben idd ook gek op al mijn dieren, zal ze nooit zomaar wegdoen als ik niet het gevoel heb er al het mogelijke aan te hebben gedaan. Maar als het puntje bijnpaaltje komt dan blijven het idd 'maar' dieren. En hoe goed je ook oplet, en hoe goed je hond (kat) ook lijkt te zijn opgevoed, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik zou het mezelf nooit vergeven. Ik vind het goed van je dat je zelf een goed tehuis hebt gevonden, dat zou voor mij ook de enige optie zijn. Een asiel... Dat zou ik niet kunnen en dat heeft mijn kat ook niet verdiend. Wel denk ik dat sommige mensen (dus niet jij, begrijp me goed) wel te makkelijk met hun dieren omgaan. Als ik naar mijn buren kijk... Als de doorloop van mijn huisdieren (drie honden, een kat, een varken en een gans in twee jaar) bij mij net zo snel zou gaan als bij hun, dan zou ik me toch achter de oren gaan krabben. Ze hebben nu een hond waarvan de buurman zei dat hij er niet mee naar een cursus kon, omdat het dier een waakhond moest zijn voor zijn bedrijf (en dus niet 'te lief' moet worden). Ze hebben drie kleine kinderen... Dan denk ik: volgens mij snappen jullie iets niet helemaal...
Ik snap je probleem lijkt me heel erg lastig. Ik heb zelf ook twee katten die zijn gelukkig heel lief voor L.. Ze zijn ook al wat ouder maar hebben gelukkig nog nooit wat gedaan. Eentje vind het alleen niet leuk als L er is en die blijft boven liggen totdat L naar bed is. Mijn schoonouders hebben ook een kat toevallig ook een Max en die is naar alle kleinkinderen gemeen. L heeft dan ook een paar keer een tik gehad. Ze laat deze kat vanaf dat ze 1,5 was helemaal met rust. Zodra ze Max ziet zegt ze auww Het is zelfs zo dat ze opa en oma noemt met de dieren. De ene opa en oma noemt ze opa en oma King en de andere noemt ze opa en oma auw Heel veel succes iig met je keuze lijkt me heel erg lastig.
Wij hebben 1 kat, ook met gebruiksaanwijzing.. Op zich is hij heel lief en aanhankelijk, maar je moet hem niet van te ver boven benaderen, dan voelt hij zich soms bedreigd en gaat dan (zachtjes gelukkig) bijten. Is 1x hap en dan wegrennen. 5 Min. later komt ie dan gewoon weer knuffelen. Hier nog geen kleine, maar die leert strx gewoon de kat met rust te laten, alleen aaien met mama erbij. Zo hebben we het ook gedaan met de kindjes van vrienden, die weten precies als ze hier komen: Poessie aaien mag, maar alleen als 'tante' erbij is. Zodat ik in de gaten kan houden wanneer hij zich er niet lekker bij voelt. Ik ben vroeger ook opgegroeid met katten, waarvan ook niet allemaal even aardig, maar ging altijd goed. Gewoon goed bij blijven en volhouden met je kind aan te leren dat de kat ook rust nodig heeft. Zou anders zijn als hij uit het niets je kind aanviel, maar zoals ik het lees is het alleen als zij zelf naar hem toe gaat..