Vanaf welke leeftijd mag een baby zwemmen in het gewone bad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miszy, Mar 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Mijn zoontje is bijna 9 maanden en we zouden graag gaan zwemmen maar vragen ons af of dat alleen nog in verwarmd zwembad mag of ondertussen ook in het gewone bad (lijkt ons zo koud? maar zou wel leuk zijn )

2. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Ik zou met een baby van 9 maanden nog niet in het diepe zwembad gaan zwemmen. Dit water is echt te koud. Meestal zo'n 28 graden. Het ondiepe peuterbad is hier 32 graden. Dit lijkt warm. Maar je baby heeft een lichaamstemperatuur van 37 en dan is een afkoeling naar 32 graden al best wat.

-x-
    Mooiezomer

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik zwem al heel wat maanden met mijn zoontje in het grote bad.
    Het peuterbad vindt hij niks aan.
    Ik hou hem gewoon goed in de gaten en maak het nooit langer dan 30 minuten.

Saskia1984 likes this.
  4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Waarom vindt hij het niet leuk in het peuterbad? Ik zie voor hem geen verschil. Behalve de temperatuur.

5. Adrianna

Hij vindt het leuker om te ‘zwemmen’ lees: trappelen in het water :p
    In het peuterbad kan hij alleen maar zitten en na 3 minuten is hij daar wel klaar mee.
    Ook vindt hij het leuk om in de kleine stroomversnellinkjes te gaan met mij en in het bubbelgedeelte.

6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier is babyzwemmen (vanaf 6 wkn kan dat, heb ik niet gedaan hoor) al gewoon in het grote bad en dat wordt niet extra verwarmd. Zou vooral je eigen gevoel volgen en goed opletten of je kindje niet afkoelt.

Hopsatee likes this.
  7. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Het schijnt dat een bubbelbad niet goed is voor een baby. De concentratie chloorgassen in bubbelbad zou hoger zijn en door het warme water zou er meer risico zijn op bacteriën.

-x-
    Mooiezomer

8. Adrianna

Geen bubbelbad, bubbelgedeelte.
    Ze hebben hier in het bad van die hoekjes waar het bubbelt.
    Zit dus gewoon in het grote bad.
    In het bubbelbad komen we inderdaad niet omdat het door de warmte van het water inderdaad te vies is voor een baby

9. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Oh, sorry. Dan had ik je verkeerd begrepen.
    Het water in het normale dubbelgedeelte heeft natuurlijk dezelfde temperatuur als de rest van het zwembad.

-x-
    Mooiezomer

10. Adrianna

Haha ja klopt...er komen alleen bubbels in het water, maar het heeft dezelfde temp inderdaad

11. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Even kijken hoe je kindje reageert, bij ons is het grote bad echt koud en wil dochter met 2 jaar nog steeds niet. Op vakantie was het lekker warm en dan was het geen probleem.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Hebben ze ouder&kind zwemmen bij jullie? Dan verwarmen ze het water om die tijden tot een hogere temperatuur.

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Wij hebben dat zo rond de 10 maanden gedaan.

14. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

Nov 23, 2015
    1,116
    522
    113
    Bij ons is het babyzwemmen ook in het grote bad.
    Onze dochter is 7mnd vorige week weer wezen zwemmen, maar doe dit in het grote bad en niet in peuterbad. We hebben een babyfloat en ze vind het heerlijk om "zelf" te zwemmen. Na 30min zijn we eruit gegaan niet omdat zij het koud had maar ik.

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Ik hou t dan bij een bad waar ik in kan staan dus t recreatiebad en niet t wedstrijdbad hier dat vind ik net weer ff te diep. Met een maand of 8 zat ze in een peuterbadje waar ze vanuit dr zwemband net met dr voetjes bij de vloer kon dat vond ze prachtig maar die pierenbadjes, moet ze niks van hebben. Dan zit ze me echt aan te kijken, van wat denk je zelf?!? Mama is zelf een mega koukleum dus voor minder dan tropisch krijg je mama t water echt niet in. Brrrrrrr en ik heb al een hekel aan zwemmen dus zo vaak gaan we niet maar zij vindt t leuk dus zo eens in de zoveel tijd zullen we er toch aan moeten geloven. Je bent langer bezig met omkleden dan met t zwemmen zelf maar het is voor een goed doel. Thuis zetten we dr badje gewoon in de douche en spattert ze ook naar hartenlust met dr eendjes (mama zeiknat) en water over dr hoofd vindt ze ook niet eng. Van de zomer weer dr eigen zwembad in de achtertuin.

16. Ballon

Ballon Niet meer actief

Gewoon doen! Je merkt het vanzelf wanneer je kindje er genoeg van heeft of het te koud wordt ;)

Oh en niet in een bubbelbad? Heb ik gewoon gedaan, toen was hij 4 maanden en hij lag als prinsheerlijk haha.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Bij ons is babyzwemmen met de kleinsten ook al direct in het grote recreatiebad (met stroomversnelling etc). In het diepe wedstrijdbad zwemmen de kleintjes nog niet, maar dat vind ik zelf ook niks aan, veel te koud voor mij. Daar gaan de kids pas met 3 jaar naar toe met peuterzwemmen. Wij zitten nooit in het peuterbadje, je lijf is dan grotendeels boven water en dat is veel kouder dan in het gewone bad.

18. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ja hoor. Met 9 maanden kan je kindje gewoon in het zwembad. Ik had zo’n mooie zwemband voor mijn kleine man. Kon ie heerlijk in zitten en alles bekijken. Hij vond het geweldig! Hij kwam toen al in het diepe.

Hmm ik moet een keertje weer gaan haha. Hij vindt het zo leuk haha.

Share This Page