vliegen met baby van 4 maanden

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by flower 27, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    #1 flower 27, Jun 8, 2009
    Last edited by a moderator: Jun 8, 2009
    hey meiden,

Wie heeft er tips ik ga met eva vliegen naar turkye ,heb een paar vragen en mischien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb de wagen geprobeerd om te bouwen maar ze past er echt nog niet in ,nu moet ik de maxi cosi meenemen en de bak hoe is jullie ervaring gaat dat mee in het ruim of in het vliegtuig moet je er exstra voor betalen ????

Nu is ook mijn vraag hoe stereliseren jullie de flessen in een hotel ????

En wat nemen jullie allemaal mee in het vliegtuig ???

Handige tips zijn welkom !!!

Bedankt alvast

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je hoef niet te betalen voor de meeste kinderspullen, je mag iig een kinderwagen en maxicosi mee nemen normaal. maar het kan per maatschappij verschillen, dus je kunt voor de zekerheid even op de site kijken of bellen.

steriliseren kan met van die speciale tabletten hiervoor. kun je wel bij de drogist kopen

meenemen, speen en flesjes (laat ze zuigen tijdens start en landing tegen oorpijn). doekjes, schone kleren luiers,...

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik ben net terug uit Turkije, mijn dochter was net 5 maanden toen we gingen.
    De kinderwagen, net omgebouwd, moest ik helaas met het in checken al afgeven, maxi cosi had ik niet bij me.
    In het vliegtuig sliep ze al met het stijgen, met landen een fles gegeven en daarna haar speen. Met landen is het erg belangrijk, met stijgen hoeft het niet perse, mijn dochter had er geen last van in haar slaap!

Ik zou wel voor tijdens de vlucht een dekentje meenemen, in de lucht is het vaak wat kouder! Een speeltje is ook wel handig!

Ik maakte me echt druk over hoe en wat, maar het had niet beter kunnen gaan! Ze heeft heen en terug geen kik gegeven, terug sliep ze alleen maar!

Succes en natuurlijk veel plezier!

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik heb 2 keer alleen gevlogen met Mila, 3e keer was haar vader er ook bij, en als je wat meer armen hebt, gaat het toch wat soepeler. maar meeste mensen wilden wel helpen hoor, de geruchten over iedereen vind het verschrikkelijk om naast een baby te zitten in het vliegtuig vond ik reuze mee vallen.

mijn tips:

ben niet zo dom als ik de eerste keer en laat de speen niet in de tas zitten die in het bagage compartiment staat.

neem wat afleiding, favoriet speeltje of iets wat veel licht en geluid geeft mee

voor het vliegen zo veel mogelijk bezig houden zodat ze uitgeput zijn in het vliegveld

je krijgt in het vliegtuig een verstelbare riem, zodat je kindje ook vast zit op schoot. bij ryan air waren ze dit vergeten, gewoon om vragen dus!

zorg dat je genoeg te eten/drinken bij de hand hebt in het vliegtuig.

verder: per maatschappij is prijs verschillend. ryan air kost 10 euro voor kinderwagen geloof ik, voor extra producten 10 of 20, afhankelijk of je deze van te voren reserveert, klm is gratis kinderwagen, rest gaat bij bagage gewicht erbij.

qua wanneer kinderwagen afgeven is heel verschillend:

van glasgow-amsterdam mocht ik m meenemen tot aan het vliegtuig

amsterdam-glasgow meteen bij inchecken al afgeven bij speciale bagage (en was al te laat, mijn vliegtuig stond echt bij de laatste gate, en rennen met baby op je arm is geen aanrader daar, dus zorg ook dat je op tijd bent)

prestwick-brussel bij het boarden.

verder: bereid je voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Mila vond het allemaal prachtig, kreeg alle aandacht en kon uit het raampje kijken.

en lees even het topic over voeding in het vliegtuig, staan ook nog wat tips voor je!

succes

Share This Page