Sinds een paar weken wordt mijn zoontje tegen 6 uur 's ochtends wakkker. Zijn luier is dan overvol en zijn romper, pyama en slaapzak zijn zeiknat; zijn luier is door gelekt. Ik heb al vanalles geprobeerd: ander merk luiers (kruidvat, kruidvatluierbroekjes, verschillende type pampers), verschillende maten (4+, 5 en 5+)...maar niets helpt tot nu toe, elke ochtend hetzelfde liedje...ben een beetje ten einde raad. Mijn zoontje weegt momenteel een dikke 11 kg en heeft overdag voldoende aan maat 4+ kruidvat. Hij slaapt normaal van 19 uur tot 7 uur. Om 18 uur krijgt hij als toetje een bekertje melk van 100 mL. Hij drinkt in totaal niet meer dan 750 mL. Dus ik denk niet dat het aan teveel vocht ligt. Wie herkent dit en heeft de gouden tip?
Is het een buikslaper? Zo ja, doe de luier eens andersom. Een grotere maat pamper kan ook helpen. En liever een iets te ruime romper dan een die precies past of zelfs een beetje krap zit. Door een strakke romper kan een volle luier exploderen.
@ Nescio thnx voor de tip....hij is inderdaad een buikslaper...ga vanavond eens de luier andersom aan doen...hopelijk werkt dit wel...helaas baten grotere maten luiers niet, normaal heeft hij 4+, heb al 5 en 5+ geprobeerd (maatje 6 is echt te groot voor hem)....zijn romper zit ruim genoeg.
Ik las ooit een topic over hetzelfde probleem. Daar deed men nog een extra maandverband of incontinentieverband in de luier (ja, heus waar). Overdwars aan de kant van de buik. Misschien ff Googelen? Heb er zelf geen ervaring mee.
Of je zou voor de nacht een wasbare luier kunnen proberen. Ik heb deze geprobeerd toen meisje nog maar 1 mnd oud was en toen was t een enorm pak aan het kleine kontje, wat 1 van de redenen was dat ik er niet mee doorging, maar de "nachtluiers" waren wel erg doorlekproof, je kan er extra inleggers in doen, en met 10 maanden zitten ze denk ik wel beter. Als ze van jezelf zijn kan je ze zo in de witte bulkwas meewassen (als je witte neemt ) je kan een proefpakket huren bij bijvoorbeeld babybum.nl.
Bij mijn zoontje is het over sinds hij boxershorts draagt. De romper trekt de luier strak waardoor de urine er weer wordt uitgedrukt.
Je moet ook goed kijken of de randjes van de luier wel goed naar buiten zijn getrokken, en of de luier wel precies goed om zit. Dat zul je vast wel doen hoor, maar in het begin lette ik zelf niet zo goed op die dingen en was mijn kind steeds nat.
Bij wegwerpluiers hier ook altijd een nat bed bij mn zoontje. romper kan je idd beter open laten. Maar wasbare luiers zijn hier de oplossing voor 's nachts! (en overdag)
De enige die hem hier echt droog houden zijn de pampers avti=fit. de andere pampers lekker sneller door hier.
Gisterochtend was meneertje gelukkig droog (thnx to de omgedraaide luier en een los rompertje), maar vanochted helaas weer helemaal nat....zucht! Morgen ga ik in de stad een uitwasbare luier halen....hoop dat dit de oplossing wordt...
Mijn oudste had dit ook steeds, is ook een buikslaper. Bij hem deed ik een dubbelgevouwen kraamverband (kotex) in de luier (kruidvat). Dat was het enige dat hielp!
13 maanden en zoveel drinken? ik vind het eigenlijk best wel heel erg veel...maar moet zeggen dat ik er al eventjes uit ben (middelste is nu 3,5jr) dus jullie mogen me corrigeren. ze drinken vaak s'ochtends een bekertje melk en tussen de middag ook. Dat is dan 300 cc max denk ik zo. en dan nog wat limonade... wat ik je zou kunnen adviseren is einde van de middag niet zoveel vocht meer te geven. en een dubbele luier om doen....is ook een tip voor in het vliegtuig nl...hahaha...succes.
Hier ook een tijdje gehad. Nu verschonen we hem als wij naar bed gaan nog effe. Hij wordt daar toch niet echt wakker van.
ik lees eff mee, heb sinds een week precies hetzelfde probleem. overdag genoeg aan 4+ en snachts niet genoeg hebben aan mt 5 of het nu pampers zijn of niet, het maakt niks uit. Tanxs voor alle tips, ga ze zeker uitproberen.
dames hier net hetzelfde probleem... Ik heb hier zelf ook een topic voor geopend op "luiers marktleider wordt onttroond!!!" hier staat de top 10 van de beste luiers qua merken
Onze zoon is 21 maanden en drinkt ook veel en lekt ook elke ochtend door sinds een week. Hij is 14 kilo en draagt snachts pampers maat 6, groter komen ze natuurlijk niet. Ik geloof dat het hier echt tijd is om over te stappen op een gewone beker dus dat doen we dus ook. Elke keer die tuitbekers en daar kan ook zo veel in. Ik denk ook wel eens dat hij gewoon trek heeft en dit met drinken probeert te compenseren dus probeer hem meer te laten eten en bied drinken in normaal bekertje aan. Succes ts, hopelijk komt er gauw een oplossing.
oja, ik heb weleens gehoord dat de ETOS en AH luiers goed zijn voor jongetjes...met hun piemeltje plassen ze soms een bepaalde richting op en lekt t door...Dus dat kan je ook nog proberen. daarbij vind ik grotere luiers niet gegarandeerd tot droog zijn in de ochtend. Ze zitten veel ruimer en de kans dat het er langs gaat is vele malen groter toch toch denk ik dat je je ukkie 2 uur voor t naar bed gaan nog hooguit 100 cc te drinken moet aanbieden, meer niet.