Dreumes en strand hoe slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik zie op fb veel voorbij komen die naar het strand zijn gegaan met hun kindje. Deze zijn ongeveer van dezelfde leeftijd als mijn dochter. Ik vraag het toch steeds af hoe dat doen met het slapen want ja voor 2 uur naar het strand is niet echt de oplossing toch?

Ik heb wel gelezen over de kinderwagen.. maar ja mijn dochter slaapt daar gewoon niet in. Ze is eigenlijk alleen maar gewend om in der bedje te slapen, wel op andere plekken bij oma, kdv etc.. maar niet iets anders als een bed.
    Ik denk dat mijn dochter niet in de kinderwagen slaapt ivm buikslapen.

Ik lees ook over zo'n tentje, maar wordt dan niet heel warm? ik lees zelfs om je kindje onder een parasol te laten liggen? nou mijn dochter gaat echt niet op commando liggen en op het strand ziet ze van alles dus onder parasol doet toch geen enkel kind?

Over een tentje heb ik ook zo mijn twijfels gaan ze daarin niet gewoon spelen? bij sommige mensen gaat dit allemaal vanzelf lijkt het wel..

Dan ook gelijk voor de buikslaap kindjes, ouders hoe doen jullie dit?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

- Alleen de ochtend naar het strand en dan slapen in de auto (terugweg)
    - Slapen onder de parasol (deden die van mij wel. Ritueeltje, speentje, even erbij liggen... maar meestal gingen we gewoon niet de hele dag
    Kinderen hielden het wel een uurtje langer vol dus op het strand vam 10:00 - 14:00

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik ken het probleem. Maar mijn meisje wil nog wel eens in de wagen in slaap vallen. Moet ik wel een stuk gaan lopen hoor. Dus meisje in de wagen met speen en knuffel en lekker een half uurtje wandelen op de boulevard. Met een beetje mazzel viel ze in slaap.

Lukte dat niet en werd ze dreinerig dan naar huis. Maar omdat er zoveel te zien was konden we dat wel een uurtje rekken en dan viel ze in de auto in slaap.

4. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier ook een kindje wat niet zomaar ergens anders dan een bed slaapt hoor. Ben er nog niet geweest maar als wij gaan dan is het voor of na ze slaapje en dus ook niet te lang. Ons meneertje heeft echt een vast slaapje en doet deze ook alleen in bed, ook niet in de auto of wagen.

5. sab1988

sab1988 Niet meer actief

wij zijn vandaag op het strand geweest en mijn zoontje heeft de heen en terugweg geslapen. Het is een echte beleving voor zo een kleintje!

Mocht mijn zoontje wel willen slapen had ik met hem in een strandtentje gaan liggen en dan had hij wel in slaap gevallen.

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    hoelang zijn jullie dan op het strand geweest? en slapen in de auto dan?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gaan de ochtend of de middag. En slapen in de auto. Maar wij wonen vlakbij 't strand en zoon slaapt dan meestal al in de draagdoek opweg naar de auto. Slapen in de wagen is hier, ondanks buikslaper, geen probleem maar een wagen mee 't strand op lijkt me wel zeer onhandig, vandaar dus de draagdoek.

8. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik klap de kinderwagen in de ligstand, knuffeltje mee, tutje erin en wandelen. Ik hang een handdoek over de kap heen en ga gewoon een uurtje lopen. Meestal slaapt hij een uurtje en is dan weer opgeladen. Gewoon proberen mijn zoontje is ook een buikslaper en toch gaat het goed. Mocht het niet gaan stap je in de auto en rijd je naar huis... Wat is het ergste wat er kan gebeuren...?
    Gewoon doen gaat het niet dan weet je het in ieder geval

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Deryan tentje, uvstraling houdt die tegen. Ook als campingbed te gebruiken

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter slaapt ook alleen in eigen bedje of in de auto maar we gaan regslmatig daagjes weg. Meestal slaapt ze dan op de heenweg of terugweg in de auto. En soms slaapt ze helemaal niet en gaat ze in de avond iets eerder baar bed.

Voorbeeld:
    Zondag naar neefjes verjaardag geweest (uurtje rijden vanaf hier). Rond 12u weggegaan, broodje en flesje drinken in de auto gsgeven en hopen daf ze ging slapen daarna (deed ze niet). Tot half 5 op verjaardag gebleven, op tdrugweg heeft ze half uurtje in de auto geslapen, thuis gegeten en 19u naar bed zoals altijd.

Normaal slaapt ze van 12.30 tot 15.30u mja soms willen we ook gewoon een daagje weg dn zolang er genoeg te zien of te doen is houdt ze dat ook godd vol. Ze gaat echt niet zomaar onder een parasolletje of in een tentje slapen hoor. Nja prima toch...morgen weer beter denk ik dan maar

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn kleine is nog jonger dan jouw kindje, maar hij slaapt ook op zijn buik en dus wel in zo'n tentje. In de schaduw, zijflappen open zodat de wind er lekker door kan waaien... Af en toe werp ik een blik naar binnen via het zijraampje. Ik vind het een ideaal ding, maar ik leg onze kleine er pas in wanneer hij echt supermoe is, anders gaat hij idd spelen en draaien enzo. Ik gebruik de tent nu in de zomer ook wanneer ik op bzoek ga bij mensen, als campingbedje. Dan zitten we in de tuin te keuvelen met het tentje in de hoek van het grasveldje, of onder een boom. Als het maar in de schaduw staat.

12. adi

adi Niet meer actief

We zijn zojuist terug van 2 weken strand en alle kindjes op het strand lagen na flink winterspelen/zwemmen/spelen in het zand, gewoon in coma gevallen onder de dikke schaduw van dennebomen naast het strand. Onze bijna kleuters slapen nooit meer overdag, maar op het strand zijn ze na 2-3 uur spelen helemaal bek af en slapen bijna 2 uur. Gewoon op een ligbedje, in de schaduw onder een strandlaken.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de zon op z'n hoogst staat, dus tussen 11 en 15 uur moet je i.v.m. de UV straling so wie so al niet met je peuters in de zon komen, laat staan op het strand waar nauwelijks beschutting is.
    Dus je gaat ofwel in de ochtend, of wel in de middag. Als strand ver van huis is kan kind slaap gewoon onderweg doen.

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Als ik reacties lees dat het kindje lekker in een tentje slaapt, ben ik best een beetje jaloers :) Mijn dochter van 15 maanden slaapt alleen in haar eigen bed. In de kinderwagen of ergens anders in bed is een drama. Oma heeft tijdens een oppas-dag al moeite om haar in slaap te krijgen in een campingbedje. Laat staan onder een parasol:) Lijkt me heerlijk als je kindje zo relaxed ergens kan slapen.

Wij gaan dus altijd een dagdeel. In de auto slapen is er ook niet bij trouwens.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn kindje wordt op het strand zo moe dat hij bij wijze van spreken staand nog kan slapen :p Gaat dan dus gewoon in de buggy of op het strand slapen.
    Ik zou het gewoon proberen en met niet tegen laten houden door dit soort dingen. In 't ergste geval ga je weer naar huis.... :)

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    #16 twoboys, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt: 17 jul 2013
    Wij wonen aan het strand. Ik ga tussen de slaapjes door. Langer is toch niet te doen. Dus tussen 1030 en 1300 en dat is meeeeeeeeeer dan genoeg.

Vooral de jongste is het dan al snel zat. Daarbij gaat hij op een gegeven moment in zijn ogen wrijven , zand erin, zand eten, dan wil ik gewoon weg.

Ik vind het ook niet zo geslaagd uitje. Ga liever naar het zwembadje hier. Gras erom heen is voor de jongste toch veel beter, geen gewrijf met zand in zijn oogjes.

Hij is er gewoon te klein voor. Als hij nou kon lopen en echt spelen met zand en water is het anders.

Bij andere uitjes, dagjes weg, slaapt hij gewoon in de wandelwagen. Wel wat later en vaak korter dan gewend, maar dat vind ik niet erg.

ZOndag in Blijdorp geweest en hij heeft heerlijk een uurtje geslapen, normaal 2 uurtjes. Nou dan gaat hij svaonds vroeger en meestal tukt hij de andere dag dan een gat in de dag.

17. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier zijn ze 3,5 en net als de kindjes van Adi zijn ze na een paar uurtjes zo moe dat ze vanzelf in slaap vallen in een strandtentje. Is helemaal niet warm, ze willen zelfs een handdoek over ze heen. Wij hebben ze wel van kleins af aan overal laten slapen. Dagje weg: kinderwagen plat en rijden maar. Aan het zwembad in Turkije: buggy plat en laken erover zodat het afgedekt was. Beetje heen en weer wiegen met de buggy en ze sliepen zo in. Ik denk dat het belangrijk is om er zo jong mogelijk mee te beginnen...

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter slaapt wel als een os in de deryantent. We laten haar er in slapen als ze met m'n ouders mee gaat naar de camping of als we door de tropen reizen. Gewoon even een kwestie van wennen. Waarom probeer je het niet gewoon?

19. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ging met onze dochter in het strandtentje liggen (zo'n halve) onder een dekentje en handdoeken over de tent tegen de zon. vaak doezelde ze wel wat of sliep even. maar idd pas doen als ze echt moe worden.
    gewoon proberen en wil het niet dan niet toch?

20. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik kan echt niet tussen de slaapjes door.. Tis of 3 kwartier fietsen of 3 kwartier met de bus :)
    Ze slaapt van 9.30-11.30, 13.00-14.30, 18.30 - 22.00 ( dan krijgt ze slapend de fles) en slaapt dan door tot half 9/ 9 uur/ half 10.
    Heb gewoon echtt een slaapkopje. Maar dit is alleen als we hele dag thuisblijven.
    Als we weggaan slaat ze meestal haar middagslaapje over, of de ochtend.

Gister wel naar het strand geweest.
    Half 11 bus naar station gepakt, nog ff wat lekkers gehaald bij de supermarkt. 10 over 11 ging de bus. Net voor 12 waren we er en om half 4 gingen we pas weg.
    Bij het weglopen viel dochterlief wel in slaap in de wagen.
    Bij ons op t strand is nog best wat schaduw, maar mijn dochter vertikt t om op t strand te slapen :D.
    Ik kijk meestal naar haar.. Als ze t echt zat word gaan we weg.

Deel Deze Pagina