De laatste dagen haalt mijn dochter vaak haar eten uit haar mond om het vervolgens terug te stoppen en op te eten. Dit doet ze met haar brood, fruit en warm eten (eet met pot mee). Is dit een fase? Of vind ze het gewoon niet lekker? Lekker laten doen of corrigeren? Is ze dan toe aan het zelf leren eten? We geven haar af en toe haar bordje met lepel maar ze kan nog niet zelfstandig scheppen maar kan het lepeltje wel in haar mond stoppen. Ze is 13 maanden.
Ik herken het wel! Mijn dochter is volgende maand 1,5 jaar. Ze wil nu echt zelf eten. Als wij iets in haar mond stoppen (als we dat al voor elkaar krijgen) dan haalt ze het er ook vaak uit, en dan kijkt ze er even naar en stopt ze het terug. Volgens mij wil ze dan gewoon weten wat ze aan het eten is. Ik zie het niet als probleem...
Volgens mij is het gewoon ontdekken. Proeven, voelen. Hier hebben ze het alledrie gedaan. Jongste doet het nog volop. Van mij mag het. Weet wat je eet.
Ik zie het ook niet als een probleem, ik vroeg mezelf af waarom ze dat nu ineens doet. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat ze wilt zien wat ze eet haha het klinkt logisch.
Die fase heeft mijn zoontje ook gehad. Eten in de mond, eruit halen, zeer uitgebreid bestuderen door het eens goed van alle kanten te bekijken en daarna at hij het op. Ik denk dat het gewoon ontdekken is, hij doet dat nu al een hele tijd niet meer.
Hihi, heel herkenbaar! Mijn zoontje is iets jonger, maar hij doet dat sinds kort ook . Alles wat ik in zijn mond stop werkt hij eruit om het vervolgens zelf weer terug te stoppen. Hij heeft al wel ontdekt dat dat bij pap niet zo goed werkt
Caitlyn doet het hier ook. Lijkt mij ontdekken van wat je eet en proeft, dus ik laat haar haar gang gaan. Ze doet het vaker als ik iets in haar mond stop (als ze zelf iets in haar mond heeft gestopt, haalt ze dat er meestal niet meer uit) en alleen bij stukjes.
Thanks dames. De rede dat ik deze vraag ook stel omdat ze dit dus ook deed bij opa en oma (ouders man) en die vinden het dus niet goed dat ze dat doet, daar mag ze niet "knoeien" Ik vond het niet erg dat ze het deed maar hun zeiden van, ja vroeger hebben wij dat nooit gedaan hoor !!! Echt op zo'n manier dat ik het niet goed deed. Ik ging denken, doe ik het dan echt niet goed? Maar ik zie dat de meesten het lekker wel doen.