Sinds gisteravond heeft onze dochter verhoging, 38.0. Ook heeft ze sinds gisteravond rode billen (nog nooit gehad). Ze is heel onrustig en huilerig geweest vanacht. 1 keer getemperatuurd en luier verschoond, 37.9. Haar boxpakje uitgelaten en haar alleen onder het lakentje laten slapen. Temp vanmorgen 38,7. De roodheid op de billen lijkt al minder, tandvlees ziet rustig, niet rood,wit of een bobbeltje voelbaar. Ze heeft ook geen diarree. Maar ook lijkt ze verder geen oor oorpijn of iets anders te hebben wat de koorts veroorzaakt. Wie heeft een idee?
Dat had mijn zoontje ook en toen kreeg hij inderdaad tandjes. Ik zag ook niks aan zijn tandvlees, dus ik was ook al aan het denken wat het kon zijn. Het duurde bij mijn zoontje best lang voordat zijn tandjes ook echt door waren en je ook echt iets kon zien zeg maar...Maar opeens zijn ze er dan! Dat spul dentinox helpt wel een beetje, dus misschien kun je dat eens proberen en dan kijken hoe hij erop reageert.
Hoe weet je zo zeker dat je kindje geen oorpijn heeft? Ze hoeven daardoor niks te laten merken. Finley grijpt bij oorpijn bijvoorbeeld totaal niet naar zijn oortjes. Kan alleen aan het slechte slapen, veel krijsen en koorts (hoger dan 38 graden) merken dat hij weer een oorontsteking heeft. Had de huisarts laatst ook nog gevraagd of het normaal is dat ze bij doorkomende tandjes koorts kregen, dus hoger dan 38/38,5 graden. Zijn antwoord: in de meeste gevallen hoort koorts er niet bij, behoudens lichte verhoging. Ik zou het dus toch in de gaten houden. En mocht de koorts aanhouden, toch maar even de oortjes laten checken. Al was het alleen maar voor de zekerheid. Want een oorontsteking kan alleen door de huisarts vastgesteld worden. Die gaat dan met zo'n apparaat (hoeheetzo'n ding ) in de oortjes kijken.
Bedankt voor jullie reacties! Vanmorgen was de koorts goed gezakt met paracetamol. Vanmiddag was ze jengelig en warm, ze had 39,4 gr koorts. Ook dronk ze minder goed. De koorts zakte niet af (had haar in haar blote billen liggen) dus even overlegt met de ass van de huisarts. Ze wilden haar vandaag nog even zien. Oren, keel en longen zijn goed. Wrs koorts door een flinke verkoudheid.