Hoe zorg je voor je zieke baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje is volgens mij ziekig, want ze heeft al een paar enorme huilbuien gehad om niets - te moe volgens mij - en haar temperatuur schommelt (geen koorts, wel 37.6, 37.3 en dan ineens weer 36.6).

Ik heb de hele dag geprobeerd haar dus maar zvm in haar bedje te laten, en alleen eruit te halen voor een snelle voeding en dan weer terug. Als iets haar niet bevalt kan ze nl in een seconde ontzettend hard gaan huilen! En huilen zijn wij helemaal niet van haar gewend :(

Wat kun je (nog meer) doen voor een ziekig kindje?

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bij je dragen, knuffelen, liedjes zingen, mee douchen, maar dat zou ik alleen maar doen als ze overstuur is en anders zorgen voor schone zachte kleertjes en een behaaglijk bedje rust in huis en lekker laten drinken en slapen! Je doet het dus prima!

Beterschap voor je meisje

3. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier knapte mijn kleintje altijd op van frisse lucht. Ze sliep dan ook vaak buiten in de kinderwagenbak. Ja, ook met dit weer! Lekker een kruikje erbij. Dus vooral niet binnenhouden!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja zo rustig mogelijk.

Julian wil dan zoveel mogelijk slapen.

Verder inderdaad heel goed laten drinken. Zoveel mogelijk ( borstvoeding dan)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij Sil varieert het altijd van non-stop bij je hangen tot juist niet bij je willen zitten en 5 keer op een dag slapen.... Ik gok altijd maar wat. De ene keer denk ik dat hij bij me wil zitten, maar wil hij juist alleen maar iets drinken; de andere keer denk ik dat hij wil slapen, maar wil hij juist douchen... Tja, ik kan nog steeds geen gedachten lezen, dus we proberen het altijd maar gewoon allemaal.

Sterkte! Een ziek kind is errug vermoeiend en super-zielig...

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar juist toen ze zo overstuur was - echt heel hard huilen - hielpen al mijn pogingen lief te zijn (zoals jij opsomt) en haar te kalmeren echt helemaal niet, en heb ik haar moeten neerleggen en laten "uithuilen" tot ze zelf rustig werd :( (Max 5 min) terwijl ik trillend net buiten de kamer stond.

Nu probeer ik dus enorm om huilen voor te zijn omdat het heel snel uit de hand liep. Zelfs verschonen + temperaturen + de 5 minuten die ik nodig had om te gaan zitten en haar aan te leggen was al bijna teveel gedoe in haar ogen. Ze trekt dus echt niets behalve drinken en slapen nu...

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het kan trouwens zijn dat ze gewoon ergens pijn aan heeft. Merk je iets aan haar dat daarop wijst? Bij oorpijn zitten ze vaak aan hun oor bijv. Als je dat vermoedt, zou je natuurlijk een paracetamol kunnen geven....?

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat was aan Johanna.

Dank voor andere reacties! Herkenning dus. Bosi, het lijkt hier het meest op zoals bij jou denk ik nu. Ach ze is nog zo klein en kan helemaal niets hebben dus nu...

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@mvs, maar zou ze dan niet de hele tijd huilen? Ze is op zich best tevreden aan de borst en slapend tussendoor.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Kan, maar hoeft niet. Toen Sil laatst weer oorontsteking had had hij echt af en toe van die uitbarstingen dat hij enorm krijste van de pijn, maar als hij dan weer gekalmeerd was, kon hij zo weer een uur heel rustig en heel stil bij me zitten zonder dat je echt veel merkte (behalve dan dat hij onnatuurlijk stil bleef zitten, haha)

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    op zich is een schommelende temp niet zo heel raar hoor, zeker niet op deze leeftijd. Veel laten drinken ( als je bv geeft ) i.d. en verder is het heel lastig. Ieder kindje is anders. Sanne wil vooral tegen mij aan hangen als ze ziek is... maar als ze in haar bedje het meest tevreden is moet je dat doen.

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@mvs ik zag haar gister wel een paar x bij haar oortje idd maar kan ook toeval zijn.

@kris, nou ja het meest tevreden is ze op mijn arm, aan de borst en onder een dekentje :D. Maar ik denk dat ze uiteindelijk beter - dieper - slaapt in haar bedje dus probeer ik dat wel. Bij mij zijn er toch prikkels die haar weer teveel kunnen worden volgens mij.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou lekker samen in het grote bed gaan liggen knuffen en slapen, denk ik. Mijn dochter heeft echt veel behoefte aan mama als ze niet lekker is of ergens last van heeft.

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Duchess, daar is ze nog te klein voor denk ik, samen slapen in ons bed sowieso. Lijkt me wel heerlijk trouwens :)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Kan natuurlijk ook gewoon een regeldagje zijn.

Maar niet teveel zorgen maken. Als ze goed eet, goede plasluiers heeft en niet een hoge temperatuur heeft is er niet direct reden om ongerust te zijn. Is ze verder wel helder?

Maar goed, Julian heeft dit vorige week gehad. hartverscheurend huilen, flink warm op zijn hoogste 40 graden koorts en heel veel slapen. na het eten direct weer slapen. Hij had trouwens last van zijn oor. Ik heb hem daar neusspray ( alleen zoutoplossing) gegeven.

Wat je wel kunt doen is de HAP bellen voor advies. Doe ik ook.

16. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    lekker veel verwennen, knuffelen..
    Laten slapen idd als ze veel moe is, en genoeg laten drinken.
    Als ze maar voldoende natte luiers heeft is het goed.
    Temperatuur goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd, dan gelijk bellen.
    Volgens mij doe je het prima ;)

Ennuh...als ze nooit huilt en nu niet, dan voelt ze zich idd misschien gewoon helemaal niet lekker.
    lekker veel de tijd en aandacht aan haar geven ;)

Beterschap!

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee joh, deed dat met die leeftijd ook gewoon hoor! Al vanaf de geboorte.;)

18. fafje

fafje Niet meer actief

hier helpt mijn hartslag juist om beter te slapen..als ie zich niet zo lekker voelt...of uit zn doen is...sowieso om rustig te worden...echt slapen doet ie ook beter in zn bedje..

en btj wiegen/rijden met de kinderwagen...
    donkere kamer of doek btj over hoofd als ze in je armen ligt...
    en heel rustig in huis...heel zachtjes zingen of neurieen en steeds het zelfde melodietje...

die temp is niet zo erg...kan ook van de inspanning van het huilen zijn...

ier ook vanaf geboorte wel es in bed slapen hoor..maar ik zorg altijd dat ie aan de buitenkant ligt en goed veilig ligt met kussens aan de buitenkant...ka echt niet eruit vallen...
    Heb de kinderwagen tegen de zijkant van mn bed staan...daar tegen een kussen...dna baby en dan ik...

neus tegen neus, en slapen maar ...heeeeeerlijk...slaap wel een stuk lichter..maar tis zo heerlijk wakker worden :D

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank dames. Ik maak me niet echt zorgen hoor, maar wilde wel graag even wat ervaringen uitwisselen met jullie!

Ze ligt nu - na anderhalf uur op mijn arm ofzo? - lekker in haar wiegje voor de nacht, ik wilde net naast haar kruipen omdat ze maar niet in slaap kon vallen in haar wiegje ipv op mijn arm, toen ze ineens toch al sliep. Nu zit ik lekker nog met een kopje thee beneden en ga zo alsnog mijn bedje in, lekker naast haar liggen.

Hoop dat ze morgen weer haar vrolijke zelfje is en niet meer steeds zo hard hoeft te huilen!

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@slapen in bed, goh, dat jullie dat durven, ik wacht daar echt nog even mee tot ze wat groter en sterker is nog... Heb haar in het begin wel eens tussen ons in gehad op een 2e aankleedkussen met gewoon lakentjes en dekentjes erop. Dat werkte wel goed, voor haar lekker een veilig klein bedje en voor mij wel slapen maar toch makkelijk haar buikje aaien etc. En niet bang om op haar te gaan liggen omdat ze echt haar eigen plekje had zo.

Deel Deze Pagina