Dreumes gebroken enkel..

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Een kennis van ons heeft een kindje van anderhalf en die zag al sinds donderdag te wijzen en auw voet te zeggen. Nu zagen wij hun zondag en hebben wij gezegt dat ze ermee naar het ziekenhuis moest.. Heeft ze dat maandagavond tocg gedaan, blijkt het kindje het enkeltje gebroken te hebben..

Gebeurt dat makkelijk? Ik heb er namelijk een beetje onprettig gevoel bij gekregen, heeft ook met de voorgeschiedenis te maken..

Alvast bedankt..

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Jeetje!

Een tijd met een gebroken enkel lopen? ppffffff
    Zoiets gebeurt alleen 'snel' als je broze botten hebt. Anders moet er toch echt wat meer voor gebeuren, spontaan bestaat niet.
    Alhoewel je met het "door je enkel gaan" het ook precies verkeerd kan doen.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dan moet een dreumes wel heel raar door de enkel gaan gezien het meerendeel nog kraakbeen.
    Sja het komt vaker voor dat kindjes botten breken maar wel apart dat ze het kindje terwijl die auw zegt door laten lopen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Moeilijk, mijn man stapte een keer uit de auto en brak zn enkel.

Maar als je er een raar gevoel bij hebt zou ik het gewoon extra in de gaten houden. Mocht er weer iets voorkomen zou ik het amk bellen, zij plaatsen kinderen niet gelijk uit huis, daar gaat eerst een onderzoek aan vooraf.

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    bij dit soort dingen worden er toch automatisch vanuit het ziekenhuis meldingen gemaakt?? Die gaan dan informeren bij het consultatiebureau en de voorgeschiedenis bekijken??
    Of is dit alweer verandert..

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    wat ik altijd begrepen heb is dat kindjes niet snel iets breken.
    Maar goed zoontje van mijn vriendin heeft stoeptegel op ijn voet gehad en dus voetje gebroken.
    lastig te (be)oordelen...

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    volgens alleen bij 2x of meer

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bijna 5 dagen moet ze er over geklaagd hebben, daar kun je toch niet meer op lopen?

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    he wat zielig. beterschap voor het kleintje en inderdaad maar een beetje in de gaten houden.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nou.. Er is door iemand andrrs al eens melding gemaakt wegens verwaarlozing..

Niet dat ze het bewust doen, maar ze is 18 en is gewoon heel erg met zichzelf bezig.. Maar ze zijn stapelgek met het kindje.. Al zien ze het volgens mij meer als een levende pop..

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik was paar weken terug bij de HAP wat gelijk de wachtkamer van de EHBO van het ZKH was. Daar hing een poster, dat elk kind, ook al is het een ogenschijnlijk onschuldig iets, onderzocht wordt op kindermishandeling......

TS: als je het niet vertrouwend moet je het AMK bellen, als je belt, maak je niet direct een melding, maar ze kunnen je ook advies geven over wat te doen.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    weet niet hoe het met voeten zit..maar hier was ik gevallen met de fiets en kleine had haar arm gebroken. Ging met veel kracht en vaart...als ze zelf viel (bij lopen enz) dan was er nooit wat aan de hand...dus denk dat er toch best wel veel kracht op moet staan om iets te breken.

Maar ja...je kunt zelf ook je verstappen op een stoeprand en dan je enkel breken..het hoeft maar net verkeerd te gaan....en zonder kracht dus.......

Wat ik wel eng vind dat ze niet gewoon meteen ff langs de ha zijn gegaan...kleine moeite toch als je kleintje al 1 dag auw roept? Laat staan enkele dagen! (doen ze naar mijn mening niet zomaar, vooral op die leeftijd niet....)

Hou het ff in de gaten, en zoals gemeld een ha houdt dat ook in de gaten hoor als het nog eens voor gaat komen....

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

botten van kleine kinderen breken echt niet zomaar. maar het kan natuurlijk na een flinke smak wel gebeuren.

maar als je kindje iets breek krijst het echt wel lang en hard.

ik zou er na jou verhaal ook een beetje een vreemd gevoel bij hebben vooral omdat ze al 5!! dagen er mee liep en blijkbaar veel pijn had omdat ze klaagde

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja.. ik weet niet hoeveel dat kindje heeft geklaagd. Mijn dochter zegt ook wel eens mamma auwa voetje en dan zegt ze "ik kan niet meer lopen" gewoon aanstellerij natuurlijk.. en daarna gaat alles weer goed.. maar als ze echt 5 dagen heeft geklaagd en gehuild dan vind ik het wel vreemd. Op een gebroken voetje kan je toch niet staan denk ik.. dan zal ze ook wel mank hebben gelopen. ja dan zou ik gelijk naar het ziekenhuis/huisarts gaan

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    krijsen? hier niet gemerkt hoor! HA stuurde ons naar huis omdat het waarschinlijk gekneusd was.....kind gaf geen pijn aan!!

klaagde hier enkel met aan kleden en uit kleden...en als ze op de buik werd gelegd om te spelen.......en dan haar arm naar voren bewoog...

(was 10 maanden oud)

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ze vragen wel heel goed daar ja, vertrouwen ze het niet dat maken ze er zeker een melding van.

Ons zoontje is in januari uitgegleden in het zwembad, hierdoor had hij een bovenbeenbreuk en moest hij 4 weken in tractie hangen in het ziekenhuis. Je wilt niet weten door hoeveel artsen ons is gevraagd hoe het is gebeurd. Je zou denken belangstelling maar je voelde wel dat ze toch vragen om andere redenen.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    vind het wel vreemd allemaal al die vragen enz (niet slecht!!) maar hier is er nooit naar gevraagd...misschien omdat ik erop stond een foto te laten maken....en de ha vond dat dat niet nodig was.....

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vind het ook een vreemd verhaal.

Z.n heel kleintje breekt idd niet snel iets. En dan zo veel dagen er mee laten lopen. Je kan het altijd een dagje aankijken maar na een dag had ik zeker bij de ha hap seh gezeten.

Zou het als ik jouw was ook goed in de gaten houden.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als er in het ziekenhuis getwijfeld wordt over de oorzaak van een gebroken bot bij kinderen wordt er sowieso een melding van gemaakt, ongeacht of dit een eerste keer is of niet....Daar zijn ze heel alert op!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Tja ik weet natuurlijk niet of het kind zichtbaar pijn had maar als ik naar mijn eigen dochter kijk van 3, die heeft wel 600x per dag ergens pijn en kan daar ook goed over doorzeuren dus daar besteed ik niet zo snel aandacht aan.

Deel Deze Pagina