spruw (niet meer willen drinken en slecht slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PukjePuk, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zijn er hier baby'tjes die erg last hebben gehad van spruw en daardoor niet meer willen drinken en heel slecht slapen?

Mijn mannetje van 7 weken drinkt en slaapt sinds donderdag erg slecht en onrustig. Drinken, hij ging steeds minder drinken en was heel onrustig en huilerig bij het drinken. Slapen, eerst werden de slaapjes overdag heel kort, maar 45 minuten per keer. s Nachts sliep hij wel goed, nu gaan de slaapjes in de nacht ook steeds slechter (heel onrustig en elk uur speentje nodig).
    Gisteren naar de huisartsenpost geweest en een gel gekregen, nu al vier keer gehad. Uitsmeren in het mondje drama en erg moeilijk. Drinken, vanaf 4:00 bijna niks meer. Sinds gisteren ook s nachts heel slecht slapen, terwijl dat tot gisteren niet zo was, lijkt of hij buikpijn wat de gel krijgt.
    Hoe snel gaat de gel effect hebben, zodat Benjamin weer beter kan drinken en slapen? Iemand ervaringen?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Spruw zorgde hier voor soortgelijke problemen.
    Ik kreeg Nystatine voor mj zoontje, dat is een soort drankje wat ik met een spuitje in zn mond kon brengen. Beetje links, beetje rechts, beetje op t midden.
    Geef je borstvoeding? Dan moet je zelf ook behandeld worden.
    Ik zou even je eigen huisarts bellen en vragen of je wat anders mag voor je kindje (en evt iets voor je zelf)

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik kreeg ook nystatine via de huisarts. Werkte perfect! Ook een druppeltje ervan op je eigen tepels doen. Verder, kook alle speentjes uit en flesjes, ook je kolfset en flesjes, spuugdoekjes op 60 graden wassen, alles waar het speeksel of melk in kan zitten. Bij mij was het na een kuurtje van 5 dagen over en op dag 2 van de kuur merkten wij al een enorme verbetering. Succes!

4. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Hygiene is belangrijk maar ga er van uit dat je dit doet natuurlijk ,
    mijn dochter en ik hebben weken lang getobt met spruw alle middeltjes die een arts kan voorschrijven gebruikt met resultaat maar duurde lang ... de laatste keer kregen mijn dochter en ik ketoconazol creme en nystatine , ik ben toen ook pro biotica gaan gebruiken en waren we er eindelijk vanaf .

mijn laatste optie was gentiaan violet , zag het niet zo zitten om met blauwe borsten te zitten en mijn ukkie een blauwe mond te geven maar dat werkt geloof ik ECHT goed tegen spruw

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    pukjepuk: Onze L heeft ook spruw gehad. Hij was ook onrustiger en wilde niet meer op speen of pink zuigen omdat het pijn deed waarschijnlijk. Zn flesje drinken ging wel goed. Met nystatine ging het op zijn tongetje vrij snel weg en ging het zuigen ook weer goed. Heb nog een 2e potje gehaald omdat het in zijn wangetjes niet weg ging. Uiteindelijk was dat daarna bijna over en heb ik aangekeken of het uit zichzelf weg ging en dat was gelukkig zo.

Heb jij daktarin gehad dan? Omdat je over gel heb?

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Fijn dat je de gel hebt, de werkzaamheid is véél beter dan van de nystatine. Last van z'n buik is helaas niet ongehoord. Idd alles uitwassen en -koken tegen herbestmetting. Beterschap!

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kleine belandde uiteindelijk zelf in het ziekenhuis, dus ik ben twee dagen en twee nachten met hem in het ziekenhuis geweest vanwege gevaar uitdroging.
    Nystatine werkte eerst, maar helaas is de spruw inmiddels weer terug gekomen, weer slecht drinken.
    Nu net vandaag aan Daktarin begonnen.

Werkt Daktarin beter?

Deel Deze Pagina