2 kindjes in dezelfde maand jarig? doen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joepie25, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Als wij deze maand aan de klus gaan voor een tweede kindje én het is raak dan ben ik een week voor mijn dochter haar verjaardag uitgerekend.
    Ik twijfel of ik dit wel wil. Ik vind dat een kindje op zijn/haar verjaardag in het middelpunt van de belangstellign moet staan. Het is dan echt zijn/haar dag.
    Maar om nou een maand over te slaan om deze reden???? Ik weet het niet.
    Hebben jullie kindjes in dezelfde maand jarig en zou dit dit achteraf anders hebben gedaan?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het wel gokken, hoor! Kans is groot dat je toch niet meteen zwanger raakt en dan nog... Stel dat je een maand later zwanger raakt, maar een paar weken te vroeg bevalt? Kan ook gebeuren en dan zit je dus nog met het 'probleem' dat je wilde voorkomen.

Ik zou er gewoon lekker voor gaan! :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn zusje en ik zijn 3 dagen na elkaar jarig....is nooit een probleem geweest hoor! Heb het ook nooit als vervelend ervaren! We vierden onze verjaardagen altijd in aparte weekenden.

Mijn vader was de dag na Sinterklaas jarig, dat is pas een vervelende dag om jarig te zijn :)

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zo is er altijd wel iets, verjaardag kindje, sinterklaas, kerst, pasen..

je kan het toch niet timen, Mila kwam 7 weken te vroeg, met fenne was ik uitgerekend met carnaval en voor een ras-brabo die 11-11 jarig is is dat niet handig ;)

ik zou er ook gewoon voor gaan!

5. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Dank jullie wel voor de snelle reacties.
    Eylem vond je(of je zus) het niet jammer dat er al bv slingers hingen en niet speciaal voor jou waren opgehangen maar er al hingen?
    Ja dat te vroeg geboren kan inderdaad ook altijd. Ik zal zelf de maanden december en januari met als uitgerekende datum wel in de wacht zetten. Je kan het het natuurlijk niet helemaal plannen met idd vroeggeboort maar dat lijkt me gewoon echt niet leuk in die maanden zeker december niet.
    Ik moet me er ook niet druk om maken maar toch doe ik het wel.

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik ben 12 dagen voor mijn zoon zn verjaardag uitgerekend van baby numero 2 :D. Manlief is ook nog eens in dezelfde maand jarig.

Ik vind het allemaal prima.

Het komt zoals het komt hoor, je kan alles wel willen plannen, maar zo werkt het niet. Sint, Kerst, Zomervakantie, dan kun je voor alles wel wachten.

7. Meara

Meara Niet meer actief

Nee hoor zou het daar niet voor laten. Ik denk altijd maar stel dat het je enige kans is op een kindje heb je die kans niet gepakt. Moet je niet vanuit gaan maar je weet nooit.

8. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Nou Meara daar zeg je me wel wat. Dat is precies de reden waarom ik zo iets heb van waarom in godsnaam overslaan. Misschien is dit wel dé kans. Bij mijn dochter was het in 1x raak maar dat geeft geen garantie voor een 2e kindje.

Aan de andere kant ik ben zo bang dat ik haar te kort doe. Ze is dan ineens niet meer alleen en op haar verjaardag komen de mensen naar de kleine kijken.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je weet toch niet hoe het loopt, je kunt het daarom eigenlijk niet plannen. Ik zou er geen rekening mee houden in elk geval. Baby kan een maand te vroeg komen of 2 weken te laat, misschien duurt het wel een hele tijd voordat het raak is.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh joh zal ik je eerlijk zeggen dat ik dat niet eens meer weet? :$ het heeft dus in ieder geval geen trauma achtergelaten, haha. Ik weet wel dat mijn zusje en ik het altijd heel leuk vonden om samen verlanglijstjes te maken en samen zenuwachtig te zijn voor onze verjaardagen, en altijd discussieren wie wat voor taart nam en 'als jij nou garnalencocktail op je verjaardag als voorgerecht kiest, kies ik gerookte zalm' :p dat soort dingen.

Ik moet wél zeggen dat ik op de basisschool met een jongen in de klas zat die op precies dezelfde dag als ik jarig was en ja dat vond ik wel vervelend, want de jarige mocht altijd op de stoel staan - moesten we samen op de stoel staan. Samen trakteren, samen de klassen rond - het bijzondere was er dan wel een beetje vanaf. Maar dat gevoel heb ik met mijn zusje nooit gehad. Denk ook omdat we niet anders gewend waren.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zou de kans gewoon wagen. baby laat zich niet planne en ook al zouje in de zelfde maand uitgerekend zijn is de kans groot dat hj toch in een andere maand geboren wordt (2wk te vroeg of te laat). wij dachten bij de 2e dat gaat wel weer even duren (net zoals bij de 1e een jaar) maar de 1e ronde was het meteen raak

ik heb 3 zusjes die jarig zijn in september en ook mijn moeder is die maand jarig (9, 23/24 en 25 september) en ja zo is het nu eenmaal gelopen.

nichtje van mijn heeft 2 kids geboren of 8 september en schele 3 jaar :)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou het er wel om laten, hier dus bewust 6 maanden verschil qua verjaardag (was wel gelijk raak hoor, maar ik had igg '5 probeermaanden'), maar hoe ik het met een evt. 3e zou doen weet ik niet eigenlijk.

13. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    fijn om te lezen dat je er geen trauma aan hebt overgehouden haha ;)
    Leuk zeg dat jullie samen jullie eigen verjaardag gingen voorbereiden. Dat stelt me in ieder geval wel gerust.

14. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Wow lovewinnie 4 in 1 maand! waar maak ik me druk om haha
    Vond het voorjaar een heerlijke periode om in te bevallen en kramen.

Missym: wat waren voor jou doorslaggevenden argumenten om er 6 maanden tussen te laten?

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik weet niet of het met verjaardagen vervelend is, maar je weet nooit wanneer je zwanger raakt en wanneer je kindje geboren wordt. Wij hadden nadat het bij de eerste in een keer raak was gehoopt (en stiekum ook wel een beetje verwacht) dat het voor een 2e ook meteen raak was, maar hier gaan we helaas ronde 6 alweer in... Ik zou er zelf dus geen maand voor overslaan. Succes met je keuze..

16. Maia

Maia Niet meer actief

tja, bij ons is mijn meisje en op 2 oktober jarig en ik op 3 oktober. Maar stel dat wij weer zouden beginnen en et zou januari zijn (de maand om zwanger te raken ong. om rond die tijd uitgerekend te zijn), dan zou ik het niet on hold zetten. En dan in het ergste geval zijn we met z'n drieen tegelijk jarig. Zien we dan wel weer.

17. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Je kan het natuurlijk proberen te plannen, maar soms loopt het toch anders. Ik had gepland om een baby te krijgen in juni. Dat leek gelukt: 1e ronde zwanger en uitgerekend half juni. Uiteindelijk ben ik al in maart bevallen...
    En van een tweeling, dus mijn kids zijn op dezelfde dag jarig! :D

18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Heb een artikel gelezen over een gezin (ma, pa en 2 kinderen) die allemaal op dezelfde dag jarig zijn!

Zou het zelf ook niet plannen (al zou het mij ook wel leuk lijken om eens in de zomerperiode te bevallen van de volgende, maar moet me dan haasten ;) )

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik heb hier zelf ook aan gedacht, omdat ik er niet op zat te wachten om in december een kindje op de wereld te moeten zetten. Bovendien is mijn neefje ook al een kerstkindje en ik vind dat allesbehalve leuk. Eerste kerstdag moet je nu "verplicht" daar zitten, terwijl ik ook zo graag eens thuis wil zijn op eerste kerstdag (mijn zus woont verder weg, dus je bent dan gelijk de hele dag weg, vandaar..)

Maaaaaaaaaar.... We zijn er gewoon voor gegaan, vooral met de reden die hier ergens al eerder werd gegeven: Je hebt het niet voor het zeggen. Voor hetzelfde geld is dit DE kans op een kindje. Je weet maar nooit!
    En kijk naar mijn banner. Ik ben 19 december uitgerekend en het boeit me echt geen F*CK meer! Ik ben zo happy, ben zo dankbaar en blij. Nee, ik ga echt niet moeilijk doen over een datum. Daar is dit een te groot wonder voor.

20. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn neefje en nichtje(broer en zus)
    zijn 14 en 15 aug jarig

ze vieren het altijd samen
    met elk hun eigen taart

en kinderfeestjes doen ze wel appart