Hoi, Mijn baby heeft waarschijnlijk last van eczeem. Ik smeer met cardiflor en bepanthen in bij elke verschoning. Nu ben ik al naar de dokter geweest. En die zegt vooral doorgaan. Ik heb geen recept meegekregen. Nu kan ik doorgaan, maar wordt het wel heel prijzig. Een tubetje bepanthen voor 2 weken ongeveer van 10 euro. Krijg je vaseline Lanotte vergoed? Kan ik gewoon Bellen naar de dokter om te vragen of ik een recept kan krijgen? Of is dat raar?
Ik zou gewoon even informeren bij de HA Mijn ouders kregen het van mijn broer niet vergoed wat ze zelf kochten en probeerden tegen de exceem.
Mijn oudste dochter heeft ook eczeem, en krijgen vaseline met parafine erin voorgeschreven, en een tube hydrocortison (hormoonzalf). Maar ik krijg dat niet vergoed. Einde van het jaar krijg ik een rekening.
Hier krijgen we lanette creme en diverse hormoonzalfen voor dochterlief. Heb nog nooit een cent betaald daarvoor. Krijgen t op recept via de ha
Ik krijg het ook via de HA voorgeschreven, en kan het dan zonder betalen afhalen bij de apotheek. Maar einde van het jaar krijg ik een eindafrekeing van de zorgverzekeraar. Naar mijn weten krijg je dit niet 100% vergoed.
Wat een gek verhaal dat sommige moeten betalen? Hier krijgen we allemaal vaseline cetamacrogol op recept en betalen niks! Ook vreemd dat je ha dit zelf niet voorschrijft, is een heel normale crème om te krijgen bij eczeem.
Wij hoeven ook niets te betalen voor de zalven van onze dochter. Wel voor de badolie, maar dat is onze eigen keus. Mijn dochter kan trouwens helemaal niet tegen de bepanthen en gebruik liever andere zalven daarvoor.
Is dat je eigen risico, wat je dan betaalt, of een eigen bijdrage? Want dat maakt nogal verschil... Voor Thirza kreeg ik vettende zalf en triamcinolon en dat heb ik nooit zelf hoeven betalen, maar da's wel 3 jaar geleden al.
Mijn zoontje krijgt ook cetamacrogol en hydrocortison van de kinderarts maar die heeft niets gezegd over een eigen bijdrage. Ook bij de apotheek krijg ik het zo mee zonder dat er gezegd wordt dat er een rekening volgt. Zal er volgende keer anders eens naar vragen.
Het was de eigen bijdrage aan de zalf die ik moet betalen, maar het gaat volgens mij om de hydrocortison die ik niet helemaal vergoed krijg. De vaseline creme met parafine wel. Moet elke keer bedragen van zo'n 18 euro betalen. Is dan 2x per jaar een grote tube. Maar ik gebruik het nu niet meer zoveel, dochter is er zowat overheen gegroeid, gebruik nu uierzalf om haar droge huid vet te houden. Ze krijgt trouwens alleen eczeem als de lente weer gaat beginnen, ze is allergisch voor berken en graspollen. Als baby zat ze helemaal onder, en sinds 3 jaar is het zowat over. De hormoonzalf gebruikte ik alleen in extreme gevallen, ben niet zo van die troep eigenlijk. Mijn dochter is getint, en je zag op een gegeven moment allemaal lichte vlekken op haar huid. De vaseline creme werkt ook niet echt goed bij haar, een half uur nadat je gesmeerd hebt waren zijn eczeem plekken alweer kurkdroog.
Ik krijg ook die cremes, en bij mij gaan ze van het eigen risico af.. en voor mijn dochter niet, want kindderen hebben geen eigen risico.
Voo mijn dochtertje nog nooit een rekening gezien. Niet voor de hydrocortison, niet voor andere hormoonzalf en niet voor de vaseline/parafine... Ook geen eigen bijdrage...
Misschien per zorgverzekeraar verschillend. Ik kreeg toch echt aparte rekeningen er van aan het eind van het jaar.
onze 2jongens hebben ook een zeer droge/eczeem huid. ik gebruik al vanaf hun geboorte regelmatig vasaline lanette of vasaline cretomacrogol creme en af en toe hydrocortison [hormoonzalf]. dit op advies van de HA. wij hebben nog nooit dit hoeven te betalen, ook geen eigen bijdrage. zijn trouwens zilverenkruis verzekerd, basis met 1 ster. dus niks bijzonders. en we hebben eigen bijdrage op maximum staan. ik denk dus dat het er aan ligt of je het op recept krijgt,ja of nee. kinderen zijn trouwens zo verzekerd als hoe de hoogst verzekerde ouder. [en voor tandheelkunde zijn ze verzekerd uit de basis]