Dreumes groeit nog steeds niet goed (1,5 jaar, 64.4 cm en 5320 gram)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annebe, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    @lan

inderdaad beter langer gemalen eten geven dan de stukje s gaan forceren want dat wekt allen maar weerstand op. en gezien lengte en gewicht is het wel nodig dat hij blijft eten.
    hier hetzelfde. weliswaar wat groter ( 15,5 maanden 8,5 kg en 72 cm, gecoorigeerd 13 maanden) pas sinds een week of 4 lukt het hem om eten met stukjes te eten zoals fruit en warm eten echter brood, kookjes etc lukt nog allemaal niet.
    Wij hebben wel begeleiding gezocht van een prelogopediste toen hij gecorrigeerd 10 maanden was. misschien ook iets voor jullie?

ik krijg de indruk dat hij nu wat langer wordt maar volgens mij wordt hij niet zwaarder. heb het losgelaten. je kunt er niets mee. ka en fysio zijn tevreden en verder is het een tevreden goedlachse baby dus wij zijn ook tevreden. kunnen hem toch niet uitrekken.

eindelijk is hij stillekes aan uit maat 68 gegroeid

2. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik denk inderdaad dat dit de goede reden is...

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Over het eten. Ik merk dat maikel gewoon geen kauwbewegingen maakt dus dat hij daarom zich zelf verslikt. Wan thij hapt de laatste paar dagen goed eten maar maakt geen kauwbewegingen

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    maikel is nu 1 jaar en weegt 6050 gram en is 63 cm..

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Lan: jee wat een kleintje zeg. Hier is Ziva al bijna net zo groot.
    Misschien is een logopediste een idee?

Hier kan mijn zoon nog steeds niet alles eten en kauwen, maar door de logopedie gaat het wel iets beter. Hij is met 1 jaar begonnen.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Onze kleine is 11 maanden, 9 gecorr. en ongeveer 5.5 kg en zo'n 65 cm....
    Afgevallen door het ziek zijn, maar ben nu toch wel weer benieuwd aan het worden hoe zwaar ze is... Misschien morgen even wegen!

Verder moet ze over naar de volgende groep (1-2 jaar) op het KDV, terwijl ze nog niet kruipt, staat of zelf zit...
    Iemand daar ervaring mee?!

GRTZ.

7. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Vandaag inderdaad weer bij KInderarts gewest en er zijn weer trajecten opgestart. ZO heb ik intergrale vroeghulp ingeschakeld die komen morgen. Heb ik dieetiste weer gebeld en logopediste en er is afspraak voor volgende week gepland en we hebben ook een verwijzing voor orthopedische schoenmaker en revalidatiearts om te kijken naar aanpassingen omdat hij zo klein blijft...

Weer een heel traject maar ik kan niet nog een half jaar maar weer afwachten...

8. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ja ga maar weer eens wegen ben ook wel weer benieuwd :)

IK zou er niet mee akkoord gaan vooral omdat jullie kleintje ook nog eens te vroeg geboren is en kleiner. Kleintje word overlopen door die grote...

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Lan ik zou ook echt geen half jaar willen wachten als ik jullie was , idd weer een heel traject , hopelijk hierna wel wat vooruitgang !!knufffffff

Soefdeboef , ik zou het ook aankaarten , jullie kleintje is te vroeg geboren en kleiner en kan nu tptaal niet mee met die groep , hun zullen waarschijnlijk naar de leeftijd kijken , maar in sommige gevallen moet je daar van afwijken en naar het kindje zelf kijken , knufff

10. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    @SOEFDEBOEF
    ik zou je zorgen bespreken met de leiding. inderdaad misschien beter om uit te gaan van gecoorigeerde leeftijd alhoewel niet te vroeg geboren kindjes zich ook niet allemaal hetzelfde onwikkelen.

Ons zoontje zit in een verticale groep van 0-4 jaar en dit gaat vanaf het begin prima. leiding volgt de ontwikkeleing vwb activiteiten etc. hij is ook niet de enige prematuur in die groep

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    nou kom net weer effe online naar paar dagen en zie mijn onderschrift.... Bedenk me daarbij dat maikel in 1 maand........
    schrik niet.... 50 gram is aangekomen en 1 cm gegroeid.....
    kijk ik verder... en in 2 maanden maar 90 gram..... woensdag echt maar even wegen want als dat nog erger word moet er toch iets gebeuren lijkt me zo :S

12. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Hoe gaat het met de andere kleintjes. wij zijn bij logo geweest. en go ze komen er achter dat maikel erg gevoelig is in de mond. aaaaaaaaaaah joh nog nooit gezien :S

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    en wat kunnen ze daar aan doen Lan !!

Hier gaat het overigens naar mijn idee helemaal super !! 19 juni moeten we voor het eerst naar het eetteam , ik zelf vind eigenlijk dat het voor nu niet eens nodig is , maar goed als ik nu afhaak en het gaat weer slechter , dan krijg ik er weer spijt van ..Moet van te voren nog wel een x naar de ka , dus ga dat dan wel overleggen ...

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij gaan morgen wegen.... :)

Wilde net dit topic ff opzoeken om wat te posten...

Tsja... we zijn wel heel erg benieuwd, ze eet goed, maar beweegt ook veel.
    Ze is iig in de lengte gegroeid (68 wordt krap, ohw nee, kort! :D)...
    Maar ja die armpjes en beentjes blijven zooo klein!

Verder gaat het hier ook heel erg goed! Eten als een grote kleine en ontwikkeling gaat nu heel snel!

Gister paspoort wezen halen;
    Hoe groot is uw kindje Mevrouw?
    > Ze is ongeveer 68 cm.
    Weet u dat zeker?
    > Euhmm ja?!
    Welke kledingmaat heeft zij?
    > Euhm... 68?!
    Echt waar?
    > Euhm ja?!
    Goh dan is ze wel heeeeeel erg klein he?!
    > Goh...:x...

Bijzonder he Lan, Onze kleine is ook heeeeel specefiek met wat wel en niet dat mondje in gaat!
    Alles wat ze zelf mag doen is minder erg trouwens... komkommer en wortel vindt ze heerlijk!
    Hoe doet hij het op de curve verder? Volgt hij nog wel zijn eigen lijntje?!

@ Marjon, ik hoop dat jullie het ook niet meer nodig gaan hebben! maar misschien steek je er nog iets van op, kan geen kwaad toch?!

Dames waren jullie kindjes ook te vroeg geboren?

15. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    We hebben nu een tandenborstel gekregen van ifrax. Het is eigenlijk een massageborstel en die krijgt hij nu voor het eten zodat hij leert andere strukturen te ervaren in zijn mond zonder het uitkotsen van het eten..

@soefdeboef: het rare is dat hij wel speelgoed en zo in mond steekt.. degen die mij op facebook hebben zien ook meestal maikel met speelgoed in de mond.... maar eten dat weet ie precies en wil hij niet. De curve heb ik ook op Facebook staan bij de foto's
    ennuh heb je de leiding nog gesproken op kdv ...

Wat fijn marjon dat het wat beter gaat. en iederdaad baat het niet dan schaadt het niet.. wie weet heb je nog dadelijk tips voor ons!

Wij zijn niet gaan wegen wilde het effe niet doen.. dinsdag 5 juni misschien maar dan word ik geopereerd aan hand dus moet ik effe kijken of dat wat uithaalt...

Bijgevoegde bestanden:

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    grrtz

17. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @soef wij kunnen dus geen komkomer of wortel geven want als hij zich verslikt gaat hij dus kotsen hij kan sstukjes niet wegkrijgen

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    #258 soefdeboef, 26 mei 2012
    Laatst bewerkt: 26 mei 2012
    onze kleine eet het ook niet op hoor, maar sabbalen en knabbelen doet ze er wel op.
    we geveb dan een groot stuk in de hand.
    ze heeft dat zelf in de hand (letterlijk en figuurlijk) dus kan het zelf controleren.
    inmiddels vindt ze t heerlijk :D!
    KDV vraagt dispensatie aan, zodat ze pas naar de volgende groep gaat als ze er klaar voor is!
    Dat is wel erg fijn!

grtz.

19. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    maike heeft er geen controle over zora hij een iets groter stuk in zijn mondje heeft word het kokhalzen. Dus hij bijt het erwel af zeg maar maar krijgt daarna meteen kokhals bewegingen..

Zo pakte hij van de week stuk kruimel vna de boterham van djayden en deed dat in mond maar duurde niet lang of alles kwam eruit inclusief de melk die ik net gegeven had :S

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Soef, wat goed van die groep zeg!! Kan ze nog even rustig groeien ipv dat ze wordt omver gelopen :)

Soef bedoelt denk ik echt een GROOT stuk komkommer, dus veel te groot om helemaal zijn mondje in te gaan. Wel zo dat zijn handje erom heen past. Laat dan ook een stuk schil waar hij het vasthoudt, dat geeft meer grip. En lekker bovenaan een stuk geschild zodat hij ermee kan "spelen" met zijn mondje en zijn handjes etc. Als het goed is gaat hij dan een beetje knagen etc.

Deel Deze Pagina