Dreumes groeit nog steeds niet goed (1,5 jaar, 64.4 cm en 5320 gram)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annebe, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik vind dat ook maar hij heeft niet het kenmerkend hoofd zeg maar.. En daarom zeggen ze dat hij het niet heeft. Inmiddels is hij 13 maanden en 6,2 kilo en 64cm...

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk zeg, hier is het juist wel het hoofdje maar de rest weer niet ;)
    Jullie kleine doet het opzich goed want hij was toch ook licht geboren?
    Hier nu 15 maanden en 8kg met 72 cm maar wel een sonde he

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikel is geboren met gewicht van 1774 gram en 41cm.. en met 35 weken Hij heeft geen inhaalgroei gekend(ook typisch RSS)

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Zo grappig dat je dit zegt... Ik roep het al maanden dat voeding niet voldoende is wat hij krijgt.. En dan zeg jij nu dat ze eerste 2 jaar alleen op voeding groeien....
    hoezo word ik gek!!!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Annebe, goh, toch een diagnose nu dus. Hoe is dat voor jullie? "Gelukkig" des te duidelijker dat het groeien dan niet aan het eten ligt of dat je er iets aan had kunnen doen ofzo. Wel naar dat het dan ook niet iets is dat opgelost kan worden. Lijkt me best dubbel voor jullie!

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hai Allen,

Was even offline geweest.
    @MvS: hopelijk groeit ze dan strakjes wel weer inderdaad!
    @Jasnoo: eet ze wel van een lepeltje? Wilde ik hier eerst ook niet doen.
    Wilde namelijk eerst ala Rapley doen. Maar dat pikte ze dus niet.
    Nu geven we eerst een stukje om op te knabbelen en daarna een gepureerd hapje.
    Ze accepteerde na 3 maanden het lepeltje wel.
    Hier zit ze nog lekker in de Maxi cosi hoor, geen problemen daarmee.
    Ze slaapt er heerlijk in (alleen krijgt het zo vreselijk warm!).
    @Samy: heb jij een foto van je kleine in je album?
    @Lan: Jullie hebben ook nog niet veel duidelijkheid dus... Tot die tijd maar proberen he met eten.
    @Annebe: Goh, inderdaad zeg, dus toch. Ik ben ook benieuwd hoe het voor jullie is.
    Lijkt mij heel dubbel; aan de ene kant weet je waar het vandaan komt, wat mij prettig lijkt.
    Aan de andere kant weet je dan ook dat het nog niet klaar is...
    Lijkt me toch ook heftig. LFS!

Hier gaat eten nog steeds wel goed, drinken van andere dingen als melk uit de fles gaat ook steeds beter!
    HOERA! Morgen 1 jaar,
    gaan we lekker een feestje van maken met een klein vlinderkwarktaartje voor madam!

GRTZ.

7. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Wat fijn dat bij sommige van jullie de diagnose al snel bekend werd, de arts van ons kwam er nog niet mee.

Voor ons is het goed, Linge blijft Linge, maar je krijgt handvaten.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Op de valreep @Soef: gefeliciteerd!!! Jeeejjjj, wat een mijlpaaltje he :)

9. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Ik heb je reactie over het hoofd gezien!
    Gefeliciteerd met je kleine meid en hoe was de vlinderkwarktaart?

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    THNX meiden!
    Ja, die vlinderkwarktaart was heerlijk!
    Alleen vond zij de vloeibare variant (met een lepeltje uit de mengkom) veeeel lekkerder als dat opgestijfde gedoe ;)
    We hebben een super leuke dag gehad;
    Zijn bij Mumba het olifantje uit Artis op bezoek geweest.
    Zij werd ook 1 jaar; alleen groeide zij wel goed ;)!
    Dus daar nog een groente-fruit taart gemaakt voor Mumba!

@ Annebe; kan me voorstellen dat het niet veel uitmaakt, ze is en blijft jullie mooie lieve meisje.
    Maar het verklaart wel het een en ander en geeft inderdaad wat handvaten voor de eventuele begeleiding in de toekomst.

Mocht er bij ons nog iets uitkomen dan zal ik het hier laten weten.
    Wij moeten vrijdag weer naar de arts (o.a. onderzocht op stofwisselingsziekten).
    Dus wellicht weet ik dan meer!

GRTZ.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik merk dat jullie een clubje zijn geworden maar zou iemand nog even mijn vraag willen beantwoorden? Mijn zoon is 2,5 86 of 87cm en ong 10kg. Hij is heel fijntjes maar er wordt niets gedaan of gezegd over zijn matige groei. Moet ik er verder naar laten kijken (dietiste zijn we op mijn verzoek 1x geweest) of valt dit wel mee?

12. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Hoi Boordevol,

Ik droom bij Linge van dat gewicht! Ze word binnenkort 2 en ze net 6 kilo.
    Maar als je het niet vertrouwd, blijf dit aangeven bij huis of kinderarts.

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb geen idee, sorry.
    Ik weet alleen de gemiddelde gewichten tot ongeveer 1 jaar.
    Dan weet ik daarvan alleen dat mijn kleine daar erg onder zit :(.
    Maar op hoeveel zit hij dan op de groeicurve?
    Als je je zorgen maakt idd naar het CB, HA oid.

14. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @Boordevol... ik zou als ik jouw was naar de ha gaan en het aangeven.. mijn zoontje is nu eindelijk aanhet groeien m.b.v. drankjes en peodertjes, hij was in 6 maanden tijd nog geen 100 gram aangekomen en nu is hij ineens in 2 weken tijd 250 gr aan gekomen en 2 cm gegeroeit dus ik zou echt op je strepen gaan staan. Van het cb heb ik geen hoge pet op dus ik zou zeggen ga naar je ha als je het zeker wilt weten.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is 2 jaar en 3 maanden en is ongeveer 85 cm en zo'n 12 kilo. Ik vind jouw zoontje wel licht voor zijn lengte, maar niet zorgwekkend, zeker als hij altijd al licht is geweest in verhouding tot zijn lengte, dan is het gewoon zijn bouw denk ik.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochter (2 jaar 2 maanden) is ook zeker niet langer dan 85 cm en zit denk ik rond de 12 kilo, ze is al een tijdje niet gewogen/gemeten maar ze is zeker niet groter dan dit. Ze is altijd klein geweest voor haar leeftijd maar doet het super dus ik maak me er geen zorgen over; volgens mij is het verder ook niet extreem klein ofzo.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier bijna 2 jaar en ik denk 11-12kg en 88cm of zo??
    Is al weer even geleden dat ze gewogen en gemeten is, maar verwacht binnenkort weer een uitnodiging van het cb...
    Hij is misschien wat licht voor z'n lengte, maar misschien is het ook gewoon zijn bouw? Als hij verder eet en drinkt, vrolijk en alert is lijkt het mij prima! (maar als je zelf twijfelt kun je natuurlijk altijd even advies vragen bij de HA/cb/KA)

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb altijd periodes dat ik me er enorm zorgen om maak en periodes dat ik het los kan laten. Het is een enorm actief kindje dat periodes van goed en slecht eten heeft maar vanaf 3 maanden stagneerde zijn groei bijna maar CB heeft nooit echt gezegd zich zorgen te maken en iedereen zegt dit is heel normaal, is gewoon zijn bouw. Maar ik vind hem zoo mager als zijn kleertjes uit zijn. Hij is verder wel helemaal in proportie, dus hoofdje etc alles klopt bij elkaar. Maar toch zou je hem geen 2,5 geven en draagt hij nog 80-86.

Ik ben een keer bij een dietiste geweest die tips heeft gegeven en we lopen bij de kinderarts ivm veel pijn bij het poepen maar die zegt ook nooit iets over zijn gewicht.

Ik ben ook slank maar toch maak ik me nu weer zorgen. Vooral als ik hem verschoon en hij zijn buikje even inhoudt zie je al die ribben. Dat vind ik toch wel moeilijk. Zie je ook zonder inhouden trouwens. Verder is hij op zijn darmen na zelden ziek. In zijn hele leven op 1 hand te tellen en dan was het alleen verkoudheidje.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Boordevol , mijn meisje is 89 cm en net 10 kg en nu 26 maanden , wij hebben juist al wel heel veel gedokterd .....

Het is niet erg als je kindje licht is als het maar zijn of haar curve volgt en omdat MArit dat bij ons niet deed en haar groei stagneerde , wilde onze ka meer onderzoek op eventueel allergien ( gluten) ,en alle organen die je maar in het bloed kunt bekijken , urine test , ontalsting onderzoek en ga zo maar door , er is bij ons gelukkig niks uitgekomen en we zijn naar een eetkliniek geweest waar het nu op haar gedrag wordt gegooid en het lijkt dat we het nu doorbroken hebben want begin maart woog ze nog maar 9 kilo en tikt nu de 10 aan ..

Tuurlijk is ze nog steeds dun maar goed voor grootste gedeelte is het ook haar bouw ..
    Ik weet niet wat ze al allemaal onderzocht hebben zie dat je bij de ka loopt , ik zou daar je zorgen eens uiten en dat je graag wilt dat er iets onderzocht wordt ..Ook de dieetiste kan je helpen met nutridrinks en fantomalt ofzo ...

Succes !

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Wow marjon het gaat dus redleijk goede kant op. Alleen daarom wil ik al contact met eetteam omdat hun beter kunnen beoordelen waar het aan ligt! wij gaan 27 juni naar sint maartenskliniek

Deel Deze Pagina