Lan ,ik hoop dat het jullie gaat helpen ! Hier wel in de st maartenskliniek te horen gekregen dat matit getest moet worden op ziekte van recklinghausen en de rest van ons gezinnetje misschien ook ...We dokteren gewoon nog ff door !
WOEHOE!! maikel gaat aangepaste steunzooltjes krijgen voor zijn ieniemiene voetjes!!! zo kan hij dadelijk ook met iets kouder weer proberen te stappen met schoenen. nu loopt hij grote deels op blote voeten
Het gaat niet zozeer om het 'gemiddelde' gewicht of spekjes bij een kind, maar om het volgen van een eigen lijntje binnen de curve (dus tussen -2 en +2 lijn). Als dat zo is maken de artsen zich geen zorgen, vooral niet bij een gezond kind. NIet ieder kind is gemiddeld. Mijn dochter wordt over 3 weken 3 jaar en is 88cm lang, ze buigt nu af onder de -2 lijn qua lengte, en daarom is ze onderzocht door de ka. Toen ze haar lijn volgde (tussen -1 en -2) was er niks aan de hand. Mijn zoontje is ook bijna 3 en weegt net 12,5 kilo. Ook weinig, maar heel wat als ik bedenk dat ie ooit 900gram woog...
Precies! Ons zoontje is nu 21 maanden en 82 cm en 9,5 kilo. Klein en fijn dus. Hij zit tussen de -1 en -2 nu, maar volgt zijn eigen lijn. Een paar maanden geleden zakte hij onder de -2 en stond hij weer streng onder controle. Maar zonder hulpmiddelen (tenminste....hij wilde wel een aantal maanden weer een nachtfles) is hij toch weer naar zijn eigen lijn gegroeid
Hoi, Afgelopen donderdag zijn we weer naar de MDL arts geweest en het bleek dat ons meisje ruim 250 gram was afgevallen; ze wordt a.s. donderdag 1 jaar en is pas 2900 gram totaal aangekomen. Ze staat nu op een spoedlijst voor een duo-endoscopie (maag / darmen) en waarschijnlijk dat ze daarna wordt opgenomen om bijgevoed te worden dmv een sonde. Nou is mijn vraag; heeft iemand ervaring met een duo-endoscopie bij een kindje? Wij zijn erg ongerust over haar en wat er gaat komen.
Ik lees mee. Onze dochter is helaas ook te licht en wij zijn nu onder behandeling van een kinderarts en dietiste. Zij is nu 19 maanden, 72 cm lang en bijna 8 kilo. Verder is ze gewoon met 40 weken geboren. Ze eet heel weinig (dol op groente, godzijdank). En drinkt heeeeeel veeeeel.
Ik heb alleen de ervaring met mezelf van de maag endoscopiue en dat was niet echt fijn. Maar kidneren worden onder narcose gebracht voor deze ingreep. En duo zal betekenen dat ze via mond en anus onderzoekn... Wens jullie veel sterkte en succes met odnerzoek en hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen!
Update maikel: Maikel is 14 maanden Gewicht: 6330 gram lengte: 65cm WE blijven klungelen met ons ventje. Hij praat nog niet, bootst wel klanken uit, eet nog geen brood of andere stukken eten, drinkt niet uit beker we zijn wel aan proberen maar hij schrikt vaak van hoeveelheid drinken. Grove motoriek gaat goed en hij is gelukkig erg vrolijk Mensen die mij op facebook hebben zien dat ook wel
Update vanuit hier; 1 jaar 1 maand 6240 Gr. En 69 cm. Ze tijgert, kan zelf gaan zitten en trekt zich soms op. Eet en drinkt goed, ook brood sinds kort ! Geen andere uitslagen bekend en diëtiste ip geen bijvoeding. Wij zijn en wachten af. Ze gaat nu wennen op de volgende groep van het kdv omdat ze zichzelf kan voortbewegen en zelf kan gaan zitten! Kreeg laatst een foto mee van het kdv en dan is zij echt de kleinste in de 0-1 jaar groep... Tsja . Hoe gaat het met jullie?!
nog steeds niet geweldig... geen brood, laatste dagen 2 flessen en 1 pap maaltijd bijna geen fruit en geen groente. nog steeds infantrini zuigelingenmelk praat nog niet, grove motoriek goed... ach we zien het wel...
Iemand hier ervaringen met vervolgstoeltjes vanaf 6 kg?! Onze kleine groeit over n tijdje boven de MC uit... Ohw en wij gaan ook starten met infantrini om te kijken of dat helpt...
Ons mannetje was een kilo zwaarder maar wij hebben hem gewoon n allerlei stoelen gezet in de winkel en gekeken wat het beste paste Update hier: sinds 4 weken loopt hij!!! Zo trots zijn we Wij hoeven pas weer eerste week september naar de ka dus dan pas weet ik meer over lengte en gewicht
ik heb maikel gewoon in groep 1 stoel en dan ligstand... ben maxi cosi en wnadelwage aan verkopen oudste wil steeds meer zelf lopen
Purk; wat goed dat hij loopt terecht trots! @ Lan, dus toch overgegaan op stoel 1... Wij hebben nog ff... Straks komt Mw. Er lopend uit, ze wil nu ook staan!
Ik heb MArit ook eerder als 9 kilo uit de maxi cosi gehaald , ze werd te lang en das ook weer gevaarlijk
zoooo daar zijnw e weer met kleine update: maikel weegt volgens ziekenhuis (weeg normaal bij cb) 6,5 kilo en is 67cm. Hij heeft therapie gehad in sint maartenskliniek en eindelijk iemand die het ook ziet!! Maikel is wel erg gevoelig in de mond. Logo gaat kijken wat ze kunnen doen om hem inderdaad beter te laten kauwen.
Hai Lan, ik las het idd al op FB. Hier gestart en gestopt met infantrini. We hadden echt het gevoel dat ze daarvan ging spugen. Ondertussen eet ze wel graag een paar frietjes, chippies of gebakken aardappelen . Ook lekker vet en dus voedzamer als die komkommers van het begin . Zal posten als ik weer gewicht/ lengte weet... volgens mij gaat ze op haar eigen lijntje verder. Wel een eerdere afspraak bij cardioloog en volgende afspraak bij de KA met de dietiste erbij. Dus we houden nog ff controle... GRTZ.