@soefdeboef: Er worden nu natuurlijk veel dingen ingezet. Sint maartens kliniek zit erop. en daar worden natuurlijk veel dingen gezien en gedaan. Speltherapie, ortopedagoog, logopedie, ergotherapie uuuh ohja en papa en mama naar maatschappelijkwerk daar.... heb i het dan allemaal???
wij zijn vrijdag ook weer naar de kinderarts geweest , Marit helaas klein beetje afgevallen ........maar goed , nu over 3 maanden weer terug ,als ze an nog niet is aangekomen en weer veel poepluiers tussendoor heeft , gaan ze haar misschien een paar dagen opnemen en kijken of ze wel vetten opneemt .... Ze was nu met 2,5 jr 90 cm en net 10.240 gr gelukkig blijft ze wel in de lengte groeien ........maar nlijft met het gewicht op de -3 lijn zitten , voral omdat ze voor haar gewicht best wel groot is ..
Mijn oudste is ook altijd te klein geweest. Nu is hij 4 jaar en weegt 12 kg en is 96 cm. Ook veels te klein. Hij is gecontroleerd door de kinderarts en is helemaal niks gevonden. Me knulletje was zowat leeg getapt en dat vond ik toen zo zielig. Hij liep al vanaf 3 maanden in bij de kinderarts. En hij is ondanks dat hij klein is super gezond. Me jongste is trouwens ook niet een grote zit gewoon in de familie.
@mammachantal; idd, ze doet het goed qua ontwikkeling. Alleen de grove motoriek loopt 5 maanden achter... Maar daar maken we ons geen zorgen over, dat gaat ze wel inhalen. Ze moet eerst wat meer spekjes en spiertjes krijgen om ook goed te kunnen gaan lopen enzo. Fijne motoriek is prima; op vakantie ving ze de miertjes van haar kleedje ! @ Lan, ja idd goed dat er nu zoveel hulp is voor jullie. Hebben jullie ook wat aan mtsch. Werk? @ Marion, jammer van dat afvallen... Hopelijk zit er weer een stijgende lijn in over 3 maanden. Vanmorgen naar muziek op schoot geweest met haar... En dan Tsja... Iedereen is benieuwd hoe oud ze is en dat ze dan wel heeeeel klein is etc... Blijf ik toch btje irritant vinden, het de hele tijd moeten uitleggen... Laat ze gewoon zeggen wat n lief klein meisje ofzo?! Maar goed dat hebben alle ouders met een kindje dat niet standaard is natuurlijk... Grtz!
klopt soefdeboef en ik weet dat ik me altijd zo kon ergeren aan het grapje wat iedereen maakt(e) tegen Marit , zo van : wat ben jij toch een poppetje , jij krijgt zeker niks te eten van mama ...grrrrrrrrrrrrrrr ..................maar goed idd , als je niet gemiddeld bent dan valt dat op !!
Ohw ja, die is idd ook erg, al krijg ik die niet vaak van "vreemden" gelukkig. Ja het valt op en mensen moeten er ook altijd iets van zeggen... Probeer me altijd wel in te houden zelf, inmiddels...
het gaat bij mij het ene oor in en het andere uit ... Ik weet zelf beter , hier is eten juist in slechte tijden een dagelijkse strijd ......................... en zou er pas verdrietig om worden als vrienden zulke dingen zouden zeggen , die kennen me hopelijk beter .... Als onbekende het nu zeggen , dan zeg ik vaak , ja dat klopt iedereen moet bezuinigen en ik doe dat op eten !! hihih
hahahaha bij mij is het meestal : 'heeft ze zuurstof?!' uh nee een sonde.. 'kan ze niet eten?' jawel maar dit is toch veel makkelijker? hoef ik er snachts niet uit enzo.. en dan kijken de mensen ook wel raar op..
ik had het a gelezen , ben blij voor jullie , zal ff heel pittig worden , je mannetje daar te laten , maar alles voor een betere toekomst , toch ? Mag je er eigenlijk de hele tijd bijblijven ?
Wij zijn begin oktober naar het AMC geweest ivm een vervolgafspraak van neonatologie. Ze hadden weinig meetpunten maar vonden haar wel erg licht. Ze hebben het groeiboekje gekopieerd en daarna heb ik niks meer gehoord dus ik denk dat ze achteraf gezien toch geen vervolgafspraken willen maken. Zelf zien we een dipje rond 20 maanden maar daarna dus weer mooi langs het lijntje van de groene zone. Erg licht maar niet zorgwekkend als ik het zelf mag beoordelen. Wij vinden het dus eigenlijk niet nodig dat ze nog in de gaten wordt gehouden, qua ontwikkeling loopt zelfs voor op alles!! Ik heb de groeicurve er even bijgezet, wat vinden jullie?
Persoonlijk vind ik dit geen verkeerde groeicurve. Ze is onder de lijn begonnen, is dan mooi naar het groene getrokken en blijft daar ook hangen. Natuurlijk ligt het er ook wel een beetje aan waar ze met haar lengte zit, is dit in verhouding, of is ze wel erg licht voor haar lengte? Mijn zoontje zit nu ook ruim een jaar op deze lijn, zowel qua lengte als gewicht, maar komt wel van de middenlijn af. Dat ze dit wilde onderzoeken vond ik zelf ook niet meer dan logisch. Er is echter niets gevonden en nu blijft hij hangen op de onderlijn.
Lijkt mij ook een prima curve zoals ik hem nu zie... wel inderdaad onderaan, maar ze volgt wel keurig haar eigen lijn. En zo'n dipje mag volgens mij best als ze daarna inderdaad weer dezelfde lijn omhoog volgt! Hoe zit het met haar lengte inderdaad?