Dreumes groeit nog steeds niet goed (1,5 jaar, 64.4 cm en 5320 gram)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annebe, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, ik lees al een tijdje mee in dit topic. Ik lees omdat ik niets zinnigs kan toevoegen maar ik wil je wel sterkte wensen want het lijkt me moeilijk. Je kindje is zo klein. Mijn dochtertje is 2 maanden ouder en 88 cm en 11,3 kilo... Ik kan me dus niets voorstellen bij jouw heel kleine meisje. Maar op de foto's zie ik een schatje, een ongelofelijk schatje. Veel sterkte daar en ik hoop voor jullie allemaal dat ze snel een verbeterde groei zal laten zien!

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Annebe,

Ik vroeg mij laatst nog af hoe het met jullie zou zijn, je laatste topic had ik gelezen en daarna niets meer.

Wel heel erg vervelend dat er zo´n drukte om wordt gemaakt alhoewel het terecht is maar jij kan haar ook niet meer aanbieden dan je al doet, je kan moeilijk haar gaan rekken ;)

Kinderartsen zijn heel erg gefocust op gewicht, hier ook een dysmatuurtje van 958 gr en nu rond de 5,9kg dus binnenkort ook weer naar de ka ;)

Maar slagroom en dat soort vetten zou ik zelf niet toevoegen, op lange termijn kan dit weer andere gevolgen hebben denk ik dan

Heb je wel een second opinion gevraagd?

Volgens onze dieetiste zorgt fantomalt alleen voor extra energie?

Bied je haar meerdere keren op een dag wat aan? Sommige kindjes willen liever vaker eten en dan in portie's dan de standaard 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.

En ik zou de groentehap eerder naar de middag doen misschien dat ze daar meer van eet en vaker een tussendoortje als kwark/yoghurt met misschien weer banaan erdoor?

En door de flessen olie/olijfolie?

Succes.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Is het geen idee om een second opinion aan te vragen? Dat je andere kids gezond zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat je dochtertje misschien iets heeft waardoor ze misschien niet genoeg voedingsstoffen op kan nemen. Gewoon meer eten is wel heel makkelijk, helemaal aangezien ze naar mijn idee al behoorlijk wat binnen krijgt op een dag. Zou ook zo sneu zijn als ze aldoor buikpijn heeft doordat ze gewoon teveel binnen krijgt en ze gewoon echt niet meer wil.

4. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Wat toevallig dat ik dit net nu lees.
    Wij zijn vandaag met C bij de kinderarts geweest en hij groeit ook langzaam. Gewicht is ok maar lengte schiet nog niet erg op. (Hij is nu 7860 gram en 69 cm).
    Wij moeten over 3 maanden terug om te zien hoe het dan is. Mocht het echt achterblijven dan wil de KA bloedonderzoek doen om te checken op groeihormonen. Misschien daar eens naar vragen bij je arts? Wat "plan B" is?

5. Loe

Loe Niet meer actief

Ik hoop dat Annebe nog reageert, want ze heeft al een keer een topic geopend met dezelfde vraag, maar ineens was ze er niet meer. Ik hoop echt dat ze onze reacties lees en ter harte neemt.

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of er onderzoeken zijn gedaan....800 gram in 6mnd is namelijk echt minimaal maar in ieder geval wel fijn dat ze het verder wel goed doet.

7. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Nope er zijn geen verdere onderzoeken gedaan, een 3/4 jaar geleden heeft KA voor het laatst bloed afgenomen, kans is natuurlijk groot dat dit volgende weer een keer gaat gebeuren.

De tip voor nog meer fantomalt zijn we mee bezig, ze heeft net een potje met wat extra bambix pap ( het iets dikker te maken) en 4 schepjes fantomalt bijna helemaal opgegeten. Meer durfde ik haar ook niet te geven, was een beste bak vol en ze kan wel eens beginnen te kokken als ze vol zit of iets niet lekker vind en dan ligt de hele maag inhoud er weer uit.

Mevrouw begint redelijk secuur te worden wat haar mond in gaat, doperwten is bij voorbaad niet lekker qua structuur.

Kan je bij dit forum ook instellen dat je een mailtje krijgt als iemand gereageerd heeft, hier gaat het vaak mis bij mij qua lezen en terug reageren.

Ennn.. hebben jullie nog tips om Linge wat makkelijk te laten eten?
    Het is een meid met een kop erop en weigerd soms haar mondje open te doen. Momenteel eet het wel als er maar genoeg afleiding in de buurt is waar ze mee kan rommelen.

8. Djooys

Djooys Niet meer actief

Heeft ze niet een allergie waardoor ze niet groeit??

9. adi

adi Niet meer actief

Wil ze misschien zelf eten?
    Ondanks haar kleine postuur heeft zij wel de leeftijd waarop kinderen niet meer gevoerd willen worden. Misschien gaat het dan beter.

Heel veel succes!

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat is je meissie klein !! En qua eten herken ik zoveel in mijn eigen meisje ....Zij is ook te licht , maar heeft wel haar lengte ..Ze is nu bijna 21 maanden , ong 84cm en bijna 9 kilo ....Dat ze niet verder gaan onderzoeken vind ik persoonlijk heel raar , mijn meissie is een stuk zwaarder en groter en heeft zowaar bijna alle onderzoeken gehad die ze kon hebben en bijna op het punt van sonde gestaan , ze is dan wel enorm van haar lijntje afgeweken qua gewicht ....En als je meisje zo klein blijft , ok al volgde ze tot pas haar lijntje , ik zou echt of meer onderzoek aanvragen of een second opinion in een ander ziekenhuis ..........................................................

Bij ons werkte de fantomalt overigens ook niet , ik heb nu smoothies , die gingen erin het begin goed in , maar nu is het maar net of ze zin heeft of niet .......

Ik hoop dat je meisje snel gaat groeien , , want je blijft je er toch zorgen over maken , maar op je strepen staan hoor , als ze niet verder willen onderzoeken....doen hoor !!

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Annebe ,als je bij de gebruikersinstellingen kijkt , dan zie je als het goed is alle topics die je hebt gestart , of in welke je meepraat ..

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik dacht ook meteen aan iets genetisch maar lees in je vorige posts dat dat onderzocht is en dat er niets aan de hand is.
    Je schrijft ook dat het een heel vrolijk en tevreden meisje is.
    Ze is inderdaad erg klein, maar als dat nou gewoon zo is?

Ik zou me ook zorgen maken hoor en zoveel mogelijk te eten aanbieden maar je kunt maar zoveel aanbieden op een dag toch?
    Ze krijgt al fantomalt (ik ken het niet maar ik begrijp dat het iets is om van aan te komen?) en adviezen zoals slagroom en andere vette troep zou ik in de wind slaan. Dat lijkt me niet gezond.

Eigenlijk denk ik, als ik op je verhaal afga, dat het wel goed gaat met je meisje... Ze is gewoon niet gemiddeld.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    fantomalt is een voedingssuiker die je kunt toevoegen aan het eten , om idd aan te komen ...Ik moest het door de pap doen en door het toetje , maar vanaf die dag hoefde mijn meissie haar pap niet meer ..totdat ik daar weer mee stopte , pakte ze haar papfles weer ..

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Annebe , hoe is het met haar ontlasting ?

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Gewoon niet gemiddeld?
    IK vind het eigenlijk wel zorgwekkend.
    Ze heeft het gewicht van een baby van enkele maanden!!!
    Natuurlijk speelt de vroeggeboorte mee, maar dit is wel erg extreem.
    En vooral als ze genoeg en zelfs veel meer eet als een ander kindje van haar leeftijd.
    IK had zelf al 10x bij de ka gezeten om alles uit te zoeken..
    Als dit zo door blijft gaat krijgt ze ook een grote achterstand, dat wil je je kindje ook niet aandoen toch?

Maar wel heeeel fijn dat ze vrolijk en makkelijk is, daar is dus niets mis mee..
    Maar ik zou persoonlijk veel meer achter de vodden zitten bij de artsen, sorry!

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik vind het zelf ook zorgwekkend , en tuurlijk is niet elk kindje gemiddeld , dat is die van mij ook niet , maar dit is wel erg extreem , en ook al zou ik denken dat alles ok is , dan zou ik toch willen dat alles wat het zou kunnen zijn uitgesloten wordt ....................

17. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Is de werking van haar schildklier al eens bekeken?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind het ook extreem. Mijn jongste van 5 mnd is al 9 kilo en 74 cm. (oke, andere uiterste)

Ze heeft idd de maten van een kleine baby nog, zou idd haar schildklier eens laten nakijken.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    waarschijnlijk als er ooit al bloed is geprikt dan zal dat ook nagekeken zijn , hebben ze bij ons meissie ook gedaan ,,Ik zit meer aan opname problemen te denken..Je kindje moet het eten natuurlijk wel opnemen om te groeien.....Gluten zal ze ook wel op getest zijn neem ik aan ...Maar dan blijven de kindjes ook achter in de groei ..

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het is ook inderdaad extreem, maar ik denk dan, die moeten er ook zijn om het gemiddelde 'gemiddeld' te houden.
    Ik bedoel niet dat er dan maar niks meer onderzocht moet worden maar TS loopt al bij de KA toch?
    En zelf heeft ze het idee dat het wel goed gaat met de kleine meid. Als je de hele dag met zo'n kindje doorbrengt en je merkt niets vreemds (behalve dan dat ze ERG klein is) dan weet ik niet of het nodig is om er extra heisa om te maken.
    Daarmee bedoel ik dus niet dat ik vind dat de onderzoeken bij de KA gestaakt moeten worden! Sorry als ik verkeerd overkwam daarmee.

Deel Deze Pagina