Lijkt mij ook een prima curve , ze volgt mooi haar eigen lijntje !!! En als haar lengte ook goed gaat .....
Ik vroeg mij overigens af hoe men aan meer dan 15schepjes fantomalt geraakt aangezien je er een per 100cc moet toevoegen of voegt men er meer in?Vlgs mijn dieetiste mag dat niet mr ja er mag zoveel niet als je alles vlgs de regeltjes gaat doen mr mijn meiske wil maar niet aankomen sinds de sonde eruit is
Hier ook een mannetje van 21 maand en 75 cm en 8,5 kilo Ik weet niet of dit heel klein is maar weet wel dat dit onder de lijn is! Hij eet ook niet heel veel iemand tips?
Ik heb nu een vervolgafspraak met de kinderarts over 7 maanden. Niet dat hij erg ongerust is maar het is voor de zekerheid. Hij had de curve gezien en vond het allemaal niet meteen zo ernstig dat we meteen alle onderzoeken moeten ondergaan, maar hij wilde het toch heel even in de gaten houden. Qua lengte zit ze iets meer boven de -1, dus ze oogt wel ietwat mager trouwens. Morgen gaan we weer wegen, ik hoop nu toch wel richting de 10 kilo te gaan....
Samy, klopt is vanaf 3jaar. Maar mocht wel van onze dietiste. Fantomalt krijgt ze maar 2 schepjes op een dag. Baby1985, ja is wel klein! Eet hij wel voldoende? Anders even naar een dietiste toe, die rekent exact uit hoeveel kcal hij binnen krijgt, en wat hij hoort te krijgen.
In verhouding is wel kort maar het belangrijkste is of hij zijn lijntje volgt. Hier dametje v 20 mnd (gecorr 18) 7,8 kg en 77 cm maar wel.met 900 gram en 34cm geboren. Qua voeding geef k.nu twee warme maaltijden waarvan een kpolhydraatrijk de 2e eet ze met ons en in de avond nog boterham met pindakaas eet ze soms kwart v op nou ja alles is welkom en maak zoveel mogelijk aan.met fantomalt dit helpt echt ondanks dat onze eerste dieetiste het onzin vond mr ondertussen viel ze wel af.. Verder een kwark elke dag
Ik las die titel en dacht wat moet dan een klein dreumesje zijn, met 64,5 cm en 5320 gram. Onze dochter is al een fijn meisje en die weegt met 4 maanden hetzelfde en even groot. Ik hoop dat jullie kindjes allemaal goed gaan groeien, want ik merk nu hoeveel zorgen dat geeft, want onze kleine meid wil ook niet echt groeien wat gewicht betreft.
Nog ff een update vanuit hier...; Het gaat goed, ERG goed! We zijn na de zomer bij de dietist en KA geweest en hoeven pas met n half jaar terug... Ze krijgt voldoende binnen voor groei en inhaalgroei! We merken ook dat ze vooral langer wordt. Spekjes heeft ze nog steeds niet en ze blijft een heel klein schatje! We gaan binnenkort wegen, maar we verwachten dat ze op haar eigen lijntje doorgroeit ( 7200 kg en 74 cm oid met 16 maanden). Verder maken we ons niet meer druk om eten, zolang zij er maar van geniet. En genieten doet ze echt wel van een volkoren biscuit, pap, toetjes , boterhammen met pindakaas en de warme maaltijd. Ze begint nu ook echte stukjes te eten, alleen pasta vindt ze dan weer niets, behalve de sliertjes pasta dan he, daar kan ze leuk mee spelen! Tot zover de update vanuit hier... weinig bijzonders dus... (en dat is heeeerlijk!) grtz.
Hoi meiden, Ik zou graag wat advies willen vragen... Onze tweede dochter groeit erg slecht. Gek genoeg is er verder niks aan de hand, alleen de groei blijft achter. Ze heeft tussen 3 en 5 maanden oud slecht gedronken, maar tegenwoordig krijgt ze: (ze is nu bijna 9 maanden) - 600-800ml melk (waarvan 's ochtends 200 ml + pap en 's avonds een 200 ml kant en klaar pyjamapapje). - fruit (1 stuks fruit), groente (0,5-1 potje) en brood (0,5-1 boterham). Ze eet dus precies wat ze moet eten, en misschien zelfs meer. Ze slaapt goed en veel. Ze beweegt nog vrij weinig. Rolt alleen een beetje en speelt op de buik. Zit/tijgert/kruipt/staat niet. Verder is ze wel heel vrolijk en alert, dus vandaar dat ik me nooit heel erg heb druk gemaakt, maar inmiddels begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Want toch blijft ze een klein ukje en blijft haar curve afbuigen. Haar geboortegewicht was trouwens 3585 gram, geboren met 40w4d. Wat denken jullie: is het tijd om hiermee naar de ha/ka te gaan? Bekijk bijlage 287138 Bekijk bijlage 287139
Daar vinden ze alles geen enkel probleem. Gaan er volgens mij vanuit dat ze eventjes niet zo goed eet en actief geworden is... En zeggen dat het prima is zolang ze maar blijft groeien, hoe minimaal ook. Ik had verwacht dat de bijvoeding zou zorgen voor een inhaalslag op groeigebied, maar dat gebeurt maar niet.
ze kunnen idd soms een dip hebben in de groei , daarom namen wij in het begin ook niet gelijk actie , maar dan moet ze wel weer snel een lijn gaan volgen , en meis als je ongerust bent , dan zeker een afspraak maken bij de ha ....... wat is haar gewicht en lengte precies en wat voor bijvoeding geef je ?
Ze volgt niet echt een lijntje. Ze is van +1 naar -2 gegaan... Woog met bijna 8 maanden 6600 gram bij 66,5 cm. Qua bijvoeding krijgt ze fruit, groente en brood.
Ik heb eventjes niet meer meegelezen maar mijn kleine man is nu 1.5 jaar en is 74 cm en nog geen 8.5 kilo en omdat hij nu weer een paar dagen niet eet wordt hij opgenomen.. pff vindt het best zwaar om eerlijk te zijn.