Dat is precies wat ze gister afgenomen hebben bij mijn mannetje. De arts denkt dat er bij ons mannetje ook weinig uit het bloedonderzoek zal komen en heb inmiddels begrepen dat we door gestuurd worden naar een eetteam als er niets uit komt. Zijn lengte is redelijk 76 cm met een gewicht van 8 kilo, buigt naar benenden voor zijn lengte, hij komt gewoon niets aan en hij is nu 20 maanden. Ben bij gewichtsconsulente geweest en ze kon niet veel voor ons betekenen maar heeft me een paar nieuwe optie gegeven om hem aan het eten te krijgen zoals.. beloning in de vorm van buiten wandelen, kinderboerderij ect, heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd dus sta er voor open en hem over de dag paar happen gebonden soep te geven.
Hai Denise, Jammer dat jullie er niet zoveel aan gehad hebben tot nu toe... Eet hij wel stukjes? Hier zijn we begonnen met nibbits die ze zelf mag opknabbelen... En soepstengels en babychips... Daarna ging t steeds beter.... Het grote toverwoord is hier ZELF ! En het advies van eetteam/ diƫtist en KA; Eten is een feestje ( hebben wij altijd opgevolgd ). Ze zijn nu toch op n leeftijd dat je er onder dwang ( behalve door n sonde ) niets in krijgt Maar ik vond t ook altijd vreselijk frustrerend vooral met flessen die niet opgingen... Op n gegeven moment ben ik gaan accepteren dat zij t op haar manier doet..., maar daar was wel wat voor nodig hoor! Zelf mee eten en/ of andere kindjes zien eten doet t ook goed, ze heeft veel dingen leren eten op het Kdv! Grtz.
@Soef hij eet gelukkig wel stukjes, maar altijd maar heel weinig. geen pijn of zo. weet zeker dat er niets mis is met slikken ect. Feestje van maaltijd proberen wij hier ook en idd wat je schrijft hier ook de fase zelluf doen maar helaas doet hij het niet.. roept wel bij tijd en wijle dat hij wil eten maar eet vervolgens niet... grr zo frusterend want wij hebben het idee dat hij wel daadwerkelijk honger heeft maar om een reden niet eet, maar ja wat is die reden !?! Mee helpen koken, werkt niet... zien eten doet eten.. geprobeerd nope zelfs niet met leeftijd genootjes. schaaltjes in huis met hapjes ect voor 1 a 2 keer pakt hij iklein stukje en vervolgens kijkt hij er niet meer naar om. Onder dwang is geen optie.. krijgt hij straks helemaal af keer...
Wat is dat frustrerend he ... marit gaat nu nu ze bijna 3 is eindelijk wat meer proberen en lijkt ze ook steeds,meer te lusten ......hier trouwens ook vaak roepen om eten en als het dan voor haar neus staat dan staat het daar,...maar heb het idee dat dat ook door het hele eetgedoe komt ,het draait nu eenmaal heel veel om eten
Hahahaha, ja dat mag hoor! THNX. Inmiddels is echt bijna iedereen op de hoogte ( 20 weken alweer) Het ging in de zomer zo goed met haar dat we de stap aandurfden! Grtz.
Nee onder dwang is geen optie, al moet onze kleine er soms nog even " doorheen" en dan wordt ze bij t eerste/ tweede hapje vastgehouden... Niet leuk maar helpt hier soms wel. Ik leg dit wel altijd aan haar uit ( in zoverre dit kan!) Vindt hij iets echt lekker?! Hier hebben we alle pedagogisch en voedingstechnische verantwoorde dingen overboord gezet en gekeken waar ze echt van smulde ( chips dus) en later ook komkommer en wortelen ( rauw)... Gewoon voor haar neergelegd en verder geen aandacht aan besteden ( of zelf ook n stuk eten)! Hoop dat jullie ook meer duidelijkheid hebben binnenkort... Grtz.
@Marjon idd als hij dan eten krijgt weigert hij.. maar wel roepen eten eten... @Soef heb ik ook geprobeerd de eerste hap hem vasthouden en dan hopen dat hij de smaak te pakken krijgt.. helaas zonder resultaat, alles wat hij lekker vond heeft zijn glorie inmiddels al gehad Vanmorgen werkte de techniek van beloning met iets wel maar ja smiddags niet maar goed hij heeft vandaag iets gegeten.. meer als gister al. Hoe zijn jullie ervaringen geweest met eetteam, zinvol of niet ?
Nou eindelijk heeft de kinderarts het door..... Maikel is toch wel erg licht in verhouding met lengte!! AAAAH JOH ECHT!!!! whahahah
morgen word maikel besproken door de endorincoloog en kinderarts doormiddel van een videoconferance, heb aangegeven dat ook al heeft sonde zijn nadelen ik er nog steeds achter sta om maikel 's nachts bij te voeden. Ditmaal neemt ze dit wel mee in gesprek! Maandag hoor ik dan hoe of wat..
op dit moment roept ons zoontje vrijwel de hele dag om eten af en toe hoeft hij het dan niet meer als het voor zijn neus staat maar hij eet veel meer dan eerst. Wel helaas van zijn beperkt assortiment (pudding , kwark, pap, geprakt eten uit potje en cracottes, koekjes) Eten is verbeterd na plaatsen van buisjes en antibioticakuur. gistern overleg gehad met kno arts ivm korte gehemelte (daar kwamen we achter omdat de neusamandel eruit moest icm buisjes) eerst slikvideo om te kijken of er geen voedsel richting neus gaat en presentatie in het schisisteam (zij behandelen ook de kinderen met alleen een kort gehemelte) daarna eventueel verwijzing naar eetteam.
Wij hebben gister de uitslag gehad van het bloedbeeld er is iets met zijn stimulerend hormoon ( =schildklier) en met de botstofwisseling met name de vit D moeten zo snel mogelijk opnieuw laten prikken om een beter beeld te krijgen. Hoe gaat het verder met iedereen ?
Oh dat is dan tenminste iets. Hier eet Simone alweer wat beter, het helpen koken en zelf eten maken heeft geholpen. Ik heb haar nu ook haar kindermesje gegeven en we helpen haar nu met eten snijden voor ze het opeet. Al dat zelf doen helpt toch wel merken we. Laatst hebben we weer minicroissants gebakken en ze had 1.5 croissantje op! Bij het avondeten doen we nog steeds spelletjes. Papa wil het opeten en dan roept ze 'nee nonne eten' en dan stopt ze het snel in haar mond. Maar vol is vol, als ze geen trek heeft helpt dat ook niet... Ik ben inmiddels maar weer begonnen met moedermelk in de fles geven, wie weet levert het nog wat extra gewicht op Ze vindt het in ieder geval heerlijk!
Danielle is bij de ka geweest in het zh.Over 2 weken is ze 14 .nd.Ze is 88,5 cm en weer erg afgevallen.Zo woog ze eerst 10,7 kilo en nu nog maar 8,5 kilo.Word ne niet vrolijk van.Ze hebben haar goed na gekeken.Wat blijkt?Keel amandelen flink ontstoken en was voor de rest erg grauw van kleur en flink groot.Dat is dus de reden zei de ka dus ze belden de kno arts kon gelijk met dpoed naar de kno arts.Die gekeken en die schrok.De neus en keel amanfelen moeten er snel uit en haar oortjes worden door geprikt.21 feb worden ze verwijderd bij haar.En ik maar me af blijven vragen waarom ze van grote dikke baby zo af viel naar een erg lange en slanke baby.Kno arts vond het dus niet raar dat ze daardoor zo afviel.Als het goed is moet ze vanaf maart weer flink aan komen en we krijgen nieuw recept voor fantomalt en voor nutridrink.Ben erg blij dat we nu dd oorzaak weten van haar vele afvallen.Ze moet met 15 mnd weer bij het cb komen en bij de ka elke mnd.