Ik hoop niet dat je mijn reactie aanvallend vond, want ik heb het zo vriendelijk mogelijk geprobeerd weer te geven, en dat er ook bijgezet dat het goed bedoeld is en dus zeker niet aanvallend. Je moedergevoel zal vast wel goed zijn (in de meste gevallen), maar wat is er mis mee om Linge, voor HAAR zelf, te laten onderzoeken genetisch gezien? Dat is toch wel iets heel belangrijks denk ik voor haar, ook voor later. Komt er niets uit, dan heb je het tenminste wel gedaan voor haar bedoel ik. En wat zou je ermee kunnen 'verliezen' zo'n onderzoek? Denk dat je er alleen maar winst mee kunt behalen voor je dochter. (opnieuw goed bedoeld!)
@Annabe, ik heb Turner alleen als voorbeeld genoemd, niet omdat ik denk dat Linge het zou hebben. Overigens komt Turner echt niet altijd voor met al de kenmerken die worden beschreven. Het kindje dat wij kennen heeft verder geen ernstige problemen (zoals hartafwijking etc) en daar is ieg uiterlijk niets aan te zien naast het feit dat ze klein is (ieg voor de leek).
Bloed afnemen, daar heb ik absoluut geen moeite mee. Als daar mee informatie naar boven kan komen wat ons meisje kan helpen om wat meer gwicht te krijgen is dat alleen maar goed. Maar ik ben tegen uitgebreide onderzoeken, waarmee ik ziekenhuis in- ziekenhuis uit moet gaan. Turner is typerend aan een aantal zichtbare aanwijzingen, geen van allen komt overeen met Linge. Heel typerend zijn de kromme pink en, lage haar aanzet en wat dikkere gezwollen voetjes of handjes. Ben jij arts? Wat ik vind dit een erg knappe uitspraak! De dieetist heeft haar een jaar onder haar hoede gehad en het is niet alleen af en toe. Bij Linge komt het te vaak voor dat ze niet voldoende calorieen, vezels en what ever binnen krijgt. Eten is hier het issue van de dag! Er zit zo'n kop op als het niet wilt eten, dan eet het niet. Vandaar dat ik het topic opende voor tips en trucs om een eigenwijze dreumes te laten eten en wat er nog meer voor mogelijkheden zijn met die ukkies. De tips waar ik tot nu het meest aan het gehad zijn meer fantomalt in de voedingen en een boterhammetjes sávonds.De andere tips zoals roomboter e.d. gebruikte ik al. Voor de goede orde... wij willen ook graag dat ze goed groeit!
Maar dan kom je toch alleen maar meer te weten of je meissie iets zou hebben of misschien wel helemaal gezond is , Annebe ? IK doe dat ook niet graag ziekenhuis in en uit , maar ben wel reuze blij dat mijn kindje goed onderzocht wordt ...........
Hier ook een mama van een slechte eter. Niet prematuur, maar wel dysmatuur geboren. Mijn dochter was met 18 maand 77 cm en 8900gram. Wel iets zwaarder dan jouw kleintje, maar in verhouding ook een mini. Eten is hier altijd moeilijk geweest en nu (ruim 3) nog steeds. En het is ook een gevoelig onderwerp...je wilt absoluut het beste en tips en trics van mensen zijn vaak goed bedoeld, maar als je zelf niet de echte ernst van een kind kent dat niet eet, is dat bijna niet te voelen hoe dat is. Hoe vaak wij niet hebben gehoord: 'het is een fase' pff,dit fase duurt nu al 3 jaar. Haar zusje van 18 maand nu weegt nog maar een halve kilo lichter dan haar grote zus. Wat wij op een gegeven moment gedaan hebben, is haar 's avonds nog een papfles geven voor het slapen gaan. Dit wilde ze op een gegeven moment niet meer. Maar door het slechte eten lag ze vaak uren wakker 's nachts. Toen zijn we haar bij 1,5 jaar weer een nachtfles gaan geven, met die kant en klare pyjama papjes van Nestle, lekker calorierijk. Zo is ze in die periode wel iets extra's gegroeid en sliep ze gelukkig weer beter. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen, want het geeft veel zorgen! Groet, Nadien
Klopt helemaal Nadien , hier zeggen er ook een heleboel het is maar een fase , ze gaat echt op een x wel beter eten .........maar denk ook wel dat het bij ons een probleem zal blijven ....Ik heb die papfles ook geprobeerd voor het slapen gaan , maar die hoeft mijn meissie niet , s ochtends staat ze erom te springen ,maar die avondpap niet ..Komt misschien ook wel omdat ze paar maandjes terug elke melkfles van de dieetiste een papfles moest drinken ..
Ik probeer je niet aan te vallen, ik snap er alleen niets van dat er niet verder onderzocht word. Natuurlijk word je ook gestoord van alle adviezen die nergens op slaan, misschien vind je dat van mijn advies ook we, maar aangezien je het topic start en ik dus denk dat het niet alleen het eten is geef ik dat ook aan. het is geen fase in ieder geval dat moge duidelijk zijn, het is een structureel probleem . Hopenlijk komt er snel wat duidelijkheid.
Wij hebben ook onderzoek laten doen, viel gelukkig wel mee, was uitgebreid bloedonderzoek en onderzoek op taai slijm ziekte. Gelukkig niets gevonden, dus dat gaf daarin in ieder geval rust. We hebben inmiddels wel al bijna twee jaar begeleiding voor haar, naast de controles bij de kinderarts. Hier lijkt het er op dat ze ergens een negatieve associatie met eten heeft opgedaan en dit zo heeft verankerd in haar gedrag, dat ze er gewoon een afkeer van heeft. Gelukkig eet ze inmiddels overdag redelijk normaal, alleen het avondeten is nog moeilijk, meestal eet ze niets. Wij gaan er nu ook maar van uit dat dit nog heel lang zal gaan duren, die kieskeurigheid is bijna niet om te buigen. We zullen zien!
Hier gaat het met de goede dagen overdag ook goed en s avonds is het ook een ramp , soms eet ze wel wat , soms ook helemaal niks ...Ik kon me er heel erg druk over maken , maar probeer het nu een beetje los te laten , stuur het s avonds bij met haar smoothies ....en hoop dat ze snel een lijntje hoger pakt op haar curve en daar dan ook op blijft ....Ik moet zelf volgende week weer terug ....
Wat voor een begeleiding heb je dan NAdien ..MArit loopt nu bij de ka en de dieetiste ..Ben ook naar een natuurgeneeskundige en een osteopaat geweest ..
Hier inderdaad ook een KA en een dieetist en een orthopedagoog/ psycholoog die heel erg bezig is geweest met observeren van bepaalde patronen om haar gedrag ten opzichte van het eten te veranderen. Ons meiske is nu bijna 3,5 weegt 11,6 kilo en is 87 cm, heeft ook al vanaf het begin tussen de -2 en -2,5 lijn gezeten. Wij hebben er ook heel veel zorgen over gehad, maar proberen dat ook zelf los te laten. Wij sturen dus in de avonden niets meer bij op advies, zodat zij gaat beseffen dat ze eet wat de pot schaft en niet nog kan rekenen op een boterham of iets anders. Maar goed, dat resulteerd dus in al maandenlang geen avondeten. Als haar kop er naar staat een hapje kip of ander vlees(vervanger) en soms een stukje aardappel. Maar groente heeft ze nog nooit gegeten
Marit krijgt van mij ook niks anders te eten alleen haar smoothies van nutricia , eet ze heel slecht dan krijgt ze iets meer in de fles ..Maar goed zoveel drinkt ze daar ook niet van , hoelanger ze iets krijgt , hoe minder ze het zal eten of drinken .En avondeten zijn idd alleen de piepertjes en soms een stukje vlees , en groente , ook eigenlijk niks , vaak 1 hapje om te proeven en dan hoor je vies en dat was het dan..Ze heeft nu ook al een half uur een boterham voor haar neus staan , maar er aan beginnen , ho maar ,
Succes bij de ka !!!! Hopelijk houdt ze de stijgende lijn en gaat het alleen maar beter en ik hoop ook voor je dat de ka wel wat gaat onderzoeken .. Hou je ons op de hoogte , ben erg benieuwd !!
Super zeg dat ze is aangekomen 315gr in 2 weken tijd! Netjes Ben benieuwd wat de KA gaat zeggen al zou ik ongeacht alles wel een uitgebreid bloedonderzoek eisen. Succes
KA adviseerde nog een aantal mogelijke producten van Nutricia en zet Linge op de wachtlijst voor een onderzoek. Dit doen zij zelf niet, maar een keer in de zoveel tijd komt er een vrouw langs van de genetica. Fysio was tevreden over Linge.
Bij de juni mama's (2011) zit ook een mama met een jongetje dat heel langzaam groeit, het lijkt wel een beetje op jouw verhaal. Ik heb haar een PB gestuurd, dus misschien reageert ze wel op jouw topic.
ik moet met die drankjes wel opletten dat ik het echt aan het eind van de dag doe , MArit komt er zo vol van te zitten dat ze daardoor weer haar eten laat staan .