Hoevaak erop uit met baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dufel, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hoevaak gaan/gingen jullie erop uit met een baby van ongeveer 3 maanden?

Noud voelt zich nu het fijnst bij rust en regelmaat. Dat vind ik op zich niet echt een probleem. Ik wil alleen niet dat hij straks als hij groter is, niets gewend is.
    Hoop dat hij een vrolijk, ondeugend en ondernemend mannetje wordt wat niet bang is voor de wereld om hem heen.

Hij slaapt nu echt nog vrij veel.
    Onze gemiddelde dag ziet er zo uit:

7.00 wakker en fles
    7.30-8.15 knuffelen/spelen
    8.15-11.15 slapen
    11.15 wakker en fles
    11.45-12.30 knuffelen/spelen
    12.30-16.00 slapen
    16.00 wakker en fles
    16.30-17.15 knuffelen/spelen
    17.15-18.30 slapen
    18.30-19.15 knuffelen/spelen
    19.15-19.45 badje/douchen/massage
    19.45 fles
    20.15-7.00 slapen

Tijden zijn soms iets anders maar komt hierop neer.

Als ik weg wil gaan doe ik dat meestal einde van de middag na de fles van 16.00 uur. Dat gaat op zich prima.
    Hij is alleen zo snel weer moe, en als ik wegga met hem tijdens 1 van die slaapjes blijft hij dus langer wakker en is het thuis drama met huilen huilen huilen.

Hoe doen jullie dit?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik bleef bij de oudste in het begin ook zo veel mogelijk thuis. Ze was snel overprikkeld en gedijde het best bij rust en regelmaat. Ik ging wel af en toe weg, maar daarna weer een dagje (of liever 2 dagen) thuis om bij te komen. In de loop der tijd zijn ze steeds langer wakker en kunnen beter tegen veranderingen van het vaste ritme. Is nooit een probleem geweest op latere leeftijd hoor.

De tweede was een hele makkelijke baby, onverstoorbaar, heel fijn!

De derde lijkt meer op de oudste, slaapt het beste in zijn eigen bedje. Als we ergens heen gaan wil ie alles in zich opnemen en niet slapen. Is vervolgens te moe om te slapen. Best lastig, want met de 2 oudere kids moeten we toch naar school, sport, vriendjes etc... Hij is nu 6,5 maand en het gaat al een heel stuk beter.

Al met al denk ik dat je gerust mag toegeven aan de slaapbehoefte van je kindje. Tenzij je je zelf 'opgesloten' voelt. Het is niet altijd even leuk om aan huis gekluisterd te blijven. Dan gewoon lekker er op uit en daarna de rust weer pakken.

Komt goed!

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Dankje voor je reactie. Ook fijn te lezen dat het later als ze wat groter zijn geen probleem hoeft te geven als je veel rust/regelmaat houdt :)

Ik ga zelf wel regelmatig even weg. Dan komt mn moeder of schoonmoeder even paar uurtjes oppassen en kan ik even weg

Lijkt me wel heel lastig als je meerdere kinderen hebt. Dan moet je idd soms wel weg

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij zijn de eerste 4 maanden amper met haar de deur uit geweest. Erg prikkelgevoelig en elk uitje eindigde in drama. Wil ook hooguit in de auto een uurtje slapen, niet slapen in wandelwagenbak. Wakker in de maxicosi vond ze niks. Dus ja, dan blijf je maar thuis. Komt vanzelf wel weer denk ik. Ze slaapt overigens wel in campingbed bij oma, kdv, opa, mijn zus. Dus dat valt wel mee.
    Een week of 3 geleden voor het eerst een paar uurtjes weg. Even naar Intratuin, dichtbij, dus zo weer terug mocht het niet gaan. Ging super, lekker om zich heen kijken in maxi cosi, daar flesje gehad. Daarna ook nog eens een keer naar Prenatal geweest, gewoon korte dingen zeg maar. Gaat nu prima. Ik ga wel tussen slaapjes door.
    Ik vind het ook niet erg, en ga er vanuit dat het allemaal wel beter gaat worden.
    Ik ben het ook niet eens met dat ze eraan moeten wennen. Als zij er last van heeft, doe ik het niet, heel simpel. Hetzelfde met geluid tijdens slapen. Dan kan ik ook niet slapen, ik verwacht dat ook niet van haar. Dan stofzuig ik wel als ze wakker is. Want zij slaapt er echt niet doorheen, en ik zat met een krijsend kind.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.936
    113
    Wat versta je onder 'erop uit'?
    Ik vind met zo'n ukje een blokje wandelen ook een uitje hoor!
    Dat deed ik dan wel elke dag, liefst 'smorgens een keer eruit en 's middags nog een keer. Soms juist tijdens een slaapje en soms als ze wakker waren. Op visite deed ik wel vanaf een maand of 3/4 maar onze kinderen sliepen goed in de kinderwagen.
    Echt dagjes weg enzo pas vanaf een maand of 8 (dierentuin) maar daarbij ook het geluk dat ons zoontje zich prima vermaakt in de wandelwagen en hopla zitting plat en hij valt lekker in slaap.
    Als je kindje moeilijk slaapt ergens anders kan ik me voorstellen dat het veel lastiger is. Met onze oudste ging ik ook liever geen dagjes uit, die was het veel sneller zat in de wandelwagen.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik bedoel met erop uit idd een stukje wandelen, even een half uurtje ergens op visite of naar de winkel.

Een hele dag weg oid zie ik voorlopig nog helemaal niet zitten met hem.

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die er dan voor kiest om thuis te blijven en zijn ritme te volgen

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Toen de jongste drie maanden was, ging ik er twee keer per dag op uit (als het niet heel hard regende).
    Naar de winkel, rondje wandelen, speeltuin, winkelen, Monkeytown. Vond het een ideale leeftijd ervoor.

Met een dochter van bijna twee erboven, kan je niet de hele dag thuis blijven.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar jouw kleintje sliep dan waarschijnlijk onderweg, en als je dan thuis kwam, ook gewoon weer zonder problemen in zn bed.
    Hier was dat niet zo. En dan overstuur bij thuiskomen en niet willen slapen, huilen huilen. Nou, dan laat je het wel hoor.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Pfoe toch wel 1 of 2x per dag. Boodschappen doen, oudste van/naar psz, naar de speeltuin op de hoek etc. En nee hij slaapt echt niet (meer) zomaar overal mja kan moeilijk thuis blijven met een meisje van 3,5 erbij.
    Maar toen de oudste nog baby was ging ik zo min mogelijk weg. Ook zij sliep alleen in eigen bedje. Achteraf wel spijt van. Huilen deed ze toch wel, of ik nu wegging of niet dus had ik net zo goed van alles kunnen ondernemen 😉

10. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    De eerste paar maanden ging ik denk ik om de dag wandelen met ze en eens per week/2 weken ergens heen op visite ofzo of koffie ergens met vriendinnen. Nu zijn ze gecorrigeerd 4 mnd en probeer elke dag wel ff te wandelen tijdens dat zij wakker zijn (nu slapen ze niet meer veel in de wagen, begin nog wel). Maar echt dagje weg doen we nog niet. Middagje ofzo wel, maar niet vaak, ze houden ook erg van rust en regelmaat :).

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hier plan ik om de slaapjes heen. In een mindere periode kwam ik alleen bij de supermarkt, maar nu kan ik bijna twee uur weg en ga ik op visite of naar de prenatal ofzo. Ik probeer wel maar een ding per dag te doen. Hij zit dan niet de hele dag vast in allerlei zitjes en ik vind het ook wel lekker om thuis rustig aan te doen. Toen ik nog niet werkte vond ik het vele thuis zijn echt een stuk minder fijn hoor...

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja hier net zo.

Vorige week even op verjaardag geweest bij mn schoonvader. Dramaaaaaa
    Heeft daarna echt 3 uur geduurd voordat hij in slaap was. En volgende dagen helemaal van slag.

Vandaag ben ik in zn "wakker" tijd even een stukje gaan lopen. Ik totaal was het een halfuurtje want toen werd ie moe. Thuis in bedje gelegd. Was wel iets onrustig maar heeft uiteindelijk goed geslapen :)

13. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Wij zijn vanaf het begin gewoon altijd met de kleine weggegaan. Onze dochter was altijd super makkelijk. Als we bv de stad ingingen dan sliep ze gewoon in de kinderwagen. En als we savonds op bezoek gingen dan legde ik haar gewoon bij die mensen in bed. Al is het wel de laatste tijd dat ze minder snel ergens anders slaapt. Maar wij houden er niet zo een rekening met de slaapjes enzo. hebben ook niet echt vaste tijden. 9 van de 10 keer slaapt ze gewoon in de kinderwagen of ze kijkt de hele tijd rond dan is het voor haar ook prima.

14. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik vind het lastig. Mijn zoontje slaapt nu eindelijk goed in zijn bedje, daar hebben we lang over gedaan door de reflux. Een kinderwagen wil meneer niet, hij vindt op zijn rug liggen helemaal niet leuk. De draagzak gelukkig wel en daar kan hij in slapen.
    Morgen ga ik in de ochtend naar een vriendin en zoontje gaat mee. Ik zit er dan wel een beetje mee hoe ik hem daar kan laten slapen. Misschien probeer ik wel of hij op mij in slaap kan vallen ofzo. Anders weet ik het ook niet.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had in de eerste maanden vaste wandelmomenten. Na een bepaalde voeding ging ze de wagen in en kon daarin heerlijk slapen. Nog steeds trouwens. Ik ben nooit echt thuisgebleven. Rust, ritme en regelmaat kan ook als je weg bent, maar het ligt ook aan je kindje. Wat voor de ene rust geeft, vindt de andere vervelend.
    Overigens zijn we ook wel eens zonder wagen/campingbed naar een verjaardag geweest. In de draagzak slaapt ze ook prima (blijkbaar heb ik een makkelijke slaper). Vonden de mensen daar heel raar en degene waar we waren heeft wel 6x gezegd dat ze nog wel een campingbedje hadden staan

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Herkenbaar helaas over zo'n verjaardag. Gaat nu iets beter gelukkig, slaapt dan ergens anders wel in campingbed. En ik ga idd ook alleen weg in haar 'wakkertijd'.
    Weet je, iedereen zei in het begin: laten slapen in het licht, gewoon stofzuigen, overal mee naartoe nemen. Nou, dat werkt gewoon niet bij elke baby. Dafne raakte daar zo van overprikkeld dat ze 10-12 uur per dag huilde. Dus dan maak je de kamer wat donkerder, en stofzuig ik wel als ze wakker is, en dan maar weinig de deur uit. So be it en ik ga mezelf ook niet meer verdedigen als mensen er wat over zeggen. Elk kind is anders en ik doe wat haar goed doet. Dat is het enige wat belangrijk is.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Jij kent je kindje het beste. Als een kindje niet slaapt, kan hij/zij de prikkels niet verwerken en dan lukt het niet meer om in slaap te komen, hoe moe ook. Bij de opa's is het veel lichter op de slaapkamer en komt mijn dochter duidelijk moeilijker in slaap. En ze is er 3 dagen per week, dus het is een vertrouwde omgeving. Het maakt dus echt wel verschil

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Je hebt helemaal gelijk. Het is vreselijk als je kind zoveel uur huilt.

Deel Deze Pagina