Dreumes heeft 2 uur nodig om slaap te vatten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elocina, 6 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    De titel zegt het al:
    Onze dreumes van net 1 jaar heeft ontzettend veel moeite om ‘s avonds in slaap te komen.
    Overdag gaat ze voor haar ochtend en middag slaapje vrij snel plat en slaapt ze zo’n 1-1.5 uur per slaapje.
    ‘S avonds doen we vanaf half 7 een vast slaapritueel wat zo ongeveer om 7 uur klaar is. Ze is dan echt moe en meestal al op vanaf een uurtje of 3/4.
    Ze huilt niet, maar we zien op de camera van de babyfoon dat ze de slaap niet kan vatten. Zit rechtop in bed, gaat dan weer staan, draaien, weer even liggen, dan komt ze weer omhoog, gillen, trappen met haar voeten (maar niet boos, puur vrolijk en hyper)....en dat dus 2 uur lang. Bijna elke avond (soms 1 uur). We hebben geprobeerd haar terug in te stoppen, even kort ‘liefje we gaan slapen’, slaapliedje en weer weg. Tweede keer niks meer zeggen, instoppen en weer weg. Soms verschonen we zonder iets te zeggen een pamper omdat we dan ruiken dat ze gepoept heeft en daarom misschien wakker ligt.
    Maar wat we ook doen, ze valt er niet sneller van in slaap.
    We hebben een tijd gedacht ‘ach ze is vrolijk dus laat het maar’ maar ik merk dat ik het zelf erg lastig vind om haar zo te zien struggelen met haar slaap. En beïnvloed ook onze avonden want pas na 9 uur hebben wij rust.

    Iemand tips of ideeen?
     
  2. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ohh... blijft soms zo zoeken met die slaapjes :confused:

    Onze dochter ging niet lang na haar eerste verjaardag over naar 1 slaapje overdag. Daardoor ging ze ‘s avonds ook gemakkelijker slapen. Geen idee of dit voor jullie ook zou werken, maar je zou t eens kunnen proberen.

    In ieder geval succes!!
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slaapje overdag laten vallen lijkt me een logische gok als ze 's avonds gewoon nog niet moe is.
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik zou het ochtendslaapje laten vallen en kijken hoe ze daar op reageert. E. is hier rond 1 jaar ook overgegaan op 1 slaapje. 's Avonds is ze zeker moe (geeuwen, beetje hangen), maar blijft nog een kwartiertje wakker als ik de kamer verlaat. Naar wat ik door de babyfoon hoor, want we hebben geen camera.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou overgaan naar 1 slaapje of s avonds later naar bed doen. Hier sliep ze op die leeftijd ook nog wel 2x, maar ging pas rond 20.00/20.30 naar bed. Dat ze rond 18.30 moe lijkt kan ook even een dipje zijn. Wij gingen dan bijvoorbeeld lekker een stukje wandelen na het avondeten.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier oefende ze vaak dingen die ze eigenlijk wilde doen. Hoe meer we dat verstoorden hoe rotter en langer t werd. Ze is hier ook geregeld aan t keten, speelt hele verhalen uit met dr knuffels. Ik laat t echt gewoon gaan. Ik speelde zelf ook in bed en toen ik groter was, las ik boeken in bed met een zaklamp die ik had "gepikt" van mn vader. Heel gek, de batterijen gingen nooit op! (Oftewel mn ouders wisten t dondersgoed dat ik de grote knalgele zaklamp had (zagen ze vaaaaast niet door t bovenlichtje) en wisselden eens in de zoveel tijd de batterijen). Vergeleken met kinderen die moord en brand gillen, zich eenzaam voelen oid, ben ik toch erg blij dat zij de grootste lol heeft in dr bed (en nu dr kamertje) ze voelt zich veilig en vermaakt zichzelf prima.

    De eerste periode dat ze uit bed kon komen scharrelde ze dr hele kamer door. Gevaarlijkere dingen of hard spul (waarmee je om 04:00 iedereen mooi wakker mee maakt) had ik weg uit dr kamer. Dus ze had dr kleren en dr knuffels. Elke lade en kast werd overhoop geklauwd, in de ochtend een grote chaos, ze viel in slaap tussen een mega berg knuffels en kleren de eerste dagen. Heb er niks aan gedaan, t wordt vanzelf "normaal". Uiteindelijk is ze toch maar weer in bed gaan slapen. Dus speelde ze vrolijk nog ff en als ze moe werd sleepte ze dr knuf mee, kroop ze dr bed weer in, trok dr deken over zich heen en zeer content vertrokken.
     
  7. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Mijn oudste dochter is zo'n kind dat gewoon heel weinig slaap nodig heeft, zelf was ik precies het zelfde en nog steeds. Zolang ze niet huilde/rare dingen deed of door het huis begon te spoken heb ik het altijd gewoon laten gaan. Daar vaarde ik zelf het beste op en mijn dochter ook. Mijn zoon is precies het tegenovergestelde, die ruikt een kussen en slaapt en ik heb het idee dat zijn kleine zusje zijn voorbeeld gaat volgen
     
  8. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Mijn dochter is even oud en precies hetzelfde. En idd ook moe. Missch twaalfmaanden slaap regressie rond deze leeftijd? Ik weet het bij ons ook niet. Ofzo?
     
  9. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wat vervelend hè, je weet soms ook gewoon niet wat er is (en wilt ook een keer de avond voor jezelf hebben).
    Hier een peuter die juist hyper wordt bij te weinig slaap. Zou dat ook niet kunnen, dat ze er dan overheen om is? Ze is wel al best lang wakker als ze savonds naar bed gaat? Evt wat schuiven met slaaptijden, het middagslaapje proberen een uur naar achteren schuiven?
     

Deel Deze Pagina