Wij hebben 2 weken terug onze 3e kleine gekregen. Deze is alleen enorm afhankelijk van mij. Ik kan haar niet neerleggen of na 5 min huilt ze en ze is pas stil als ik haar oppak. Aan mijn man went ze nu ook langzamerhand dus die is soms ook goed maar alleen ergens liggen is dus niet oke. We hebben nog 2 andere kinderen die ook aandacht vragen natuurlijk dus we proberen dit zo goed mogelijk te verdelen maar dit word op deze manier dus erg lastig. Ook het feit dat ik constant met een baby op mn arm loop vind ik heel lastig. Ik wil soms even mijn handen vrij hebben maar dit gaat niet want de ene arm draagt de baby en de andere zit met pink in de mond van de baby. Ik kan amper drinken, eten laat staan iets anders doen. Ze heeft veel krampjes en met Infacol komen we de nachten heel goed door. Na 3 dagen sliep ze al met 1 nachtvoeding maar overdag blijft ze hetzelfde. Ze is stil als ze aandacht krijgt maar krijst als ze ergens ligt. Ookal is dit naast ons in de wipper en praten we gewoon dan nog is het niet oke voor haar. Ze wilt echt vastgehouden worden. Nu weet ik dat je een baby van 2 weken niet kunt verwennen dus ik vraag me af wat hier aan de hand is. Er is duidelijk niets medisch want we hoeven niets te doen behalve optillen en de pink erin doen. Onze eerst had Kiss Syndroom en aan haar kon je ook duidelijk merken dat ze pijn had, dat heb ik nu niet. Op de krampjes na merk ik aan haar huiltje niets vreemds. Mijn man is vandaag weer voor het eerst aan het werk en het valt me erg zwaar alleen op deze manier. Het zou fijn zijn als ze tussen de voedingen door gewoon een uurtje ergens zou slapen zodat ik ook met de andere 2 kids iets leuks kan doen of aandacht kan geven. Ik loop nu rond met een baby in mn ene arm en een pink in de mond van mn andere arm en die gaat er alleen uit als ik de een straf moet geven of even snel iets moet doen. Alles wat ik verder moet doen zoals brood smeren of tas inpakken gaat gepaard met keihard gehuil op de achtergrond van een baby die het er niet mee eens is dat ze neergelegd wordt. Herkent iemand dit?
Herkennen zeker! Wat er aan de hand is, je hebt een baby gekregen die alleen jou herkent en dus veiligheid zoekt. Hier de eerste 3 weken was ons ukkie dag en nacht vastgeplakt aan mij of mijn man. Daarna kon ze in nacht in bed en na een week of 9 overdag ook (wakker) met 6/7 kon ik haar wel eens slapend weg leggen. Mijn overlevingsmiddel, de draagdoek. Handen vrij en op die manier ook tijd voor (in jou geval) je andere kinderen. Het ene kindje kan gelijk vrij goed alleen, het andere kindje heeft echt nog papa en mama nodig. Lekker aan toegeven, in de doek en genieten van je kids!
Heel normaal voor zo'n kleintje. Die wil graag bij mama zijn want dat is het enige bekende/veilige. Draagdoek is hét advies. Babytje gelukkig want lekker bij mama en jij hebt je handen vrij. Ze hebben mama nog zó nodig als ze zo klein zijn.
Pittig! En helaas herkenbaar. Onze jongste dochter had hetzelfde gedrag. Ik vond het vreselijk moeilijk en werd er gestressd van. Met haar was er medisch niets aan de hand, het hoort bij wie zij is. Ik kan je geen positieve ervaring van mijn kant geven. Die periode zat ik slecht in mijn vel, daarnaast een baby die continu aandacht vroeg. Ze lachte ook weinig bijvoorbeeld. En ik had al een slecht beeld van mezelf als moeder. Al met al raakte ik oververmoeid en depressief. ( Gelukkig kan ik nu wel zeggen dat ik een sterker en mooier mens ben geworden, net als mij dochter die nu een heerlijke peuter is!) Wat ik met bovenstaande wil aangeven is dat je het anders moet aanpakken dan ik. Dus in die zin kan ik je goede adviezen geven..haha. - Neem rust wanneer het kan, zorg voor voldoende troetelmomentjes met je baby. - Gebruik ( in spitstijd) een draagdoek. - Als een draagdoek niet handig is bij een activiteit, leg dan je dochtertje in een andere ruimte. Zo kan je de focus hebben op je andere kindjes. - Buikslapen : hierdoor sliep ze veel rustiger. - Hulp vragen - Lage eisen stellen aan je huishouden
Ik heb een draagdoek en die gebruik ik veel voor buiten maar heb het idee dat het juist goed is als ze ook plat liggen voor hun ruggetje enzo... En in de draagdoek ligt ze helemaal opgebold tegen me aan. Dit vind ze trouwens wel heerlijk dus zou inderdaad wel een uitkomst zijn tijdelijk. Onze middelste was echt een droombaby. Daarbij koos ik er zelf voor om lekker te knuffelen als dit kon maar legde ik hem in de wipper of box o.i.d. dan was het ook prima. Wakker of niet maakte hem niets uit. Wat hebben we het luxe gehad met hem denk ik dan nu achteraf haha. Hij lachte, poepte, at en sliep en dan in verschillende volgordes haha. Ze wilt trouwens ook niet in de kinderwagenbak. Als ik met haar over straat loop krijst ze de hele boel bij elkaar tot ik haar eruit haal en vasthoud. De maxicosi is hetzelfde tot je de auto start en gaat rijden, dan is ze wel stil... We hebben trouwens ook een electrische wipper die schommelt maar dit is ook geen uitkomst.
Als eerste gefeliciteerd! Ik zou ook binnenhuis zeker je draagdoek gaan gebruiken, mijn jongste was de eerste 3 maanden ook zo.
Ja, wat een verschil in baby's hè? Ons zoontje is een droombaby. Hij vindt alles prima, huilt als hij honger heeft en als hij moe is. Dan gaat hij naar zijn bedje en ...slaapt gewoon! Ik doe hem s middags vaak in de doek omdat, ik het zelf niet leuk vind als hij zoveel in z'n bedje ligt. Succes!
Wat naar om te horen! Ik zit totaal niet slecht in mn vel hoor! Ben ontzettend gelukkig, krijg genoeg nachtrust doordat ze goed slaapt en omdat mijn andere 2 kinderen het accepteren is de sfeer in huis ook nog hartstikke goed. Wat dat aangaat ben ik enorm blij met de gezinsuitbreiding. Het huishouden komt ook goed mijn man helpt goed mee en als hij er is dan leg ik haar wel eens bij hem zodat ik ook even wat dingen kan doen. Dus ik ben ontzettend gelukkig en blij met de keuze van onze 3e kleine. Het is puur dat ik het vervelend vind voor de andere 2 die ook aandacht van mamma verdienen. Dit geef ik ook wel hoor maar dan altijd met een baby in mn hand en ze willen graag de baby vasthouden maar zodra ik haar aan de andere kids geef begint ze te krijsen. Ze wilt echt alleen mamma (en soms is pappa ook oke) De middelste krijgt het nog niet echt mee en ik mag haar niet afpakken, ookal huilt ze hij wilt haar perse op schoot houden maar de oudste zegt al dingen als "ze vindt me vast niet leuk, pak maar weer mamma". Dit vind ik vreselijk. Ik heb haar natuurlijk wel uitgelegd dat ze nog erg klein is en het fijn vind om bij mamma te zijn dat dit niet aan haar ligt enzo maar dan nog vind ik dit echt naar. Omdat ze dit bij haar broertjeniet had, die lag prima op haar schoot en zo zaten ze samen tv te kijken voor minuten lang. Dat kan nu dus niet en het is dus niet zo gek dat ze zichzelf hier de schuld van geeft als 5 jarig meisje. Overigens herken ik je situatie wel hoor, dit had ik met onze 1e. Die huilde nonstop en we kwamen er pas later achter dat dit een medische oorzaak had. Ze had duidelijk pijn maar niemand kon wat vinden en ondertussen kreeg ik pfeiffer dus ben ook door een dal gegaan toen en herken jou verhaal daar heel erg in.
Ja echt als dag en nacht! Onze zoon konden we gewoon wakker in zn bedje leggen en als we later even kwamen kijken sliep hij. Zonder tussendoor een kik te geven... Hij huilde ook niet als hij honger had maar dan zag je hem wild pruttelend om hem heen happen en zn handen opeten Dan was het tijd om hem weer de borst te geven haha. Dat is nu wel anders, soms geef ik haar maar de borst in de hoop dat ze dan in slaap valt maar dit resulteert vaak in meer krampjes dus daar ben ik ook snel mee gestopt. Voed alleen als ik zie dat ze om haar heen begint te happen zoals mijn zoontje ook deed.
Ik kan zo gauw de bron niet vinden, maar het is voor de kinderug en heupen beter om in een draagdoek te zitten (rechtop, knietjes in de kikkerhouding, niet hangend aan het kruis) dan om plat te liggen. Mensenbaby's zijn erom gemaakt om dichtbij de mama te zijn.
Echt? oh oke ik kreeg te horen dat ik haar niet in de wipper mocht leggen omdat haar rugje dan krom ligt en dit is in de draagdoek ook zo natuurlijk omdat deze nog niet stevig genoeg is om haar lichaam recht te houden dus ze leunt als het waren op haar eigen gewicht in zo'n doek. Nu kun je op meerdere manieren knopen hoor maar dan alsnog zal ze nooit met een rechte rug hangen.
Jaa, dat klopt! in een draagdoek of een ssc (een ergonomische drager) heeft de rug een natuurlijke bolling die erg goed is voor het kindje. Een wipper of een babybjorn, stokke, chicco drager hebben dat niet. kindjes worden dan in een soort onnatuurlijke houding gemanouvreerd en dat is inderdaad niet goed voor hun rugje! Ik zou ook zeggen: Lekker in de draagdoek slapen bij mama zodat jij of tijd hebt om dingetjes te doen of zodat je tijd hebt voor je andere kinderen! Deze twee afbeeldingen laten de meest natuurlijke houding voor baby's zien!
Ze moeten ook juist niet met een rechte rug!! een bolle rug, knietjes hoger dan de billetjes en ondersteund van knieholte tot knieholte. De doek (of ergonomische drager) ondersteund dan meer dan genoeg.
Heerlijk dat je twee kindjes gehad hebt die zichzelf konden vermaken! Mijn dochter heeft de eerste 3 maand voortdurend op mij gehangen, op welke manier dan ook. Ik hoop dus op een tweede kindje dat het anders aanpakt En zolang je een ergonomische draagdoek gebruikt is er geen probleem voor de rug hoor.
Oh nu ik dit weet ga ik haar wat vaker in de draagdoek doen! Ik vind het heerlijk lopen en zij ook. Dank jullie wel!
Pff, wat herkenbaar. Baby van 4 weken hier, heeft hetzelfde. Alleen kan hij wel prima bij papa liggen of anderen, als hij maar vastgehouden wordt. Hij had het alleen ook 's nachts... Sinds een week slaapt hij nu wel in zijn wiegje...dan moet het wel voorverwarmd zijn en een shirtje dat ik heb gedragen... Was erg vermoeiend. Ik gebruik zelf ook een draagdoek...ideaal en bijna niet te doen zonder Zoals anderen al zeiden is de houding in een draagdoek juist goed en natuurlijk. In een maxi cosi etc. is de rug wel bol, maar ligt hij er ook op, waardoor er te veel druk op kont. De houding in de draagdoek is de natuurlijke houding van een baby, dus eigenlijk nog beter dan in een bedje/box/speelkleed (niet dat dat slecht is). Sinds kort kan ik hem nu wel af en toe in de kinderwagen leggen, moet ik wel wachten tot hij (diep) slaapt en dan blijft hij hopelijk een half uur slapen. Maar het lukt niet altijd. Ik vind/vond juist de nachten zwaar ivm de vermoeidheid. En nog steeds wel, want hij komt elke 2,5 uur voor een voeding, maar het is nu al een stuk beter