Hey iedereen, hier is het nog niet aan de order hoor, maar ik vroeg me af wat jullie een beetje aanhouden. Onze man zit nu nog in de maxi-cosi hoor en zal dit waarschijnlijk ook nog een tijd doen. Hij probeert nu alleen te gaan zitten en wordt dan boos omdat hij gordels aanheeft. Hierdoor vroeg ik me af...wanneer deden jullie jullie kleintje over naar de eerste autostoel?? Ik weet dat ze zeggen met negen maanden of met negen kilo mag het, maar wanneer deden jullie het?? Met hoeveel maanden en waarom
Bij ons was hij uit de Maxi Cosi gegroeid met ongeveer 11 maanden. Hij zat er echt niet meer goed in. Toen zijn we overgestapt op de MC Tobi.
Julian is nu 7 maanden en ongeveer 9 kilo. Ik denk dat wij rond 8 a 8,5 maand over gaan. Julian begint ook al recht op te zitten. Isabella van bijna 4 is nog maar net uit de tweede stoel sinds een paar weken ( erg licht met net 15.3 kilo) Volgens mij ging Isabella er pas na 9 maanden in. Ik ga het eens opzoeken. Ik heb het net even opgezocht en Isabella was 11 maanden toen ze naar het tweede stoeltje ging Dan gaan we met Julian ook nog even wachten denk ik.
Hier ging ze rond 1 jaar over. Mc is altijd het veiligst ivm de rijrichting. Nu past ze nog steeds in de MC, ze zit er regelmatig in wanneer ze tv kijkt, ze gaat er dan zelf inzitten
Hier was ze bijna 1. Ze is 75 cm en 9,5 kg en zou nog wel in de maxicosi passen maar papa vond het tijd voor een nieuwe stoel Ach... ze is de 9 maanden en 9 kg al gepasseerd en voor korte stukjes vond ze de maxicosi nog wel prima.
Hier overgegaan na 9 maanden. Rond 7 maanden had m'n dochter al de 9kg-grens behaald en zat al stabiel recht, maar de kinderarts raadde ook aan dat zolang ze in lengte erin paste, dit de maastaf moest zijn... Heb ergens de gulden middenweg genomen, want het werd toch echt wel proppen
Wij zijn met 8 maanden overgegaan van de mc naar de eerste autostoel. Mijn zoontje zat al bijna aan de bovenkant van de mc met zijn koppie en zat al een maand in het zitgedeelte van de wandelwagen. Hij wilde graag om zich heen kijken. In de mc ging dat niet en dan werd hij boos en hij was rond de 9 kilo.
Wij rekken het nog even.. dochterlief is 9,5 maand en tegen de 9 kilo vermoed ik maar ook lang. Ik vermoed dat ze rond 11 maanden (hopelijk nog wat later) over zal gaan. Dit is één van de eerste momenten dat kindjes gaan 'drammen' en toch hun zin niet zouden moeten krijgen... veiligheid voorop! Zoonlief is rond 10 maanden overgegaan. Lange vent en kwam met hoofdje tegen bovenrand MC aan dus het moest wel.
De oudste met een jaar zal met de jongste ook wel zo gaan. Maar wij hebben ukkies dus past nog makkelijk.
Mijn dochtertje zit ook nog in de maxicosi, pas als haar hoofdje erbovenuitkomt gaan we over naar een autostoel. Ja ze vind het niet leuk, maar er zullen nog wel meer dingen komen die ze niet zo leuk vind.
Op mijn MC staat: 9 kilo of 75cm. In de babywinkel (toen wij gingen kijken voor een opvolgstoel) zeiden ze dat als je kindje 2vingers onder de rand van de MC zit met het hoofdje, dat ze dan over moeten. Tycho is over gegaan met 10kilo en hij zat al iets verder dan 2vingers onder de rand. xxx
Lisa zal nog een maand of 2 in de maxicosi zitten denk ik. Ze is nu 73,5 cm en 8665 gram. Eva mag met 15 kg over in een volgende autostoel en ze weegt nu 14,8 kg, dus nog 200 gram te gaan . Tegen die tijd zal Lisa ook bijna uit de maxicosi gegroeid zijn. We doen Lisa er altijd zonder jas in, omdat het anders zo proppen is. En zo gaat het prima.
met 16 maanden, zolang het hoofdje er niet bovenuit komt is het gewoon de meest veilige manier van vervoeren.
Ik heb een klein lilliputtertje ja. Dat bedoelde je toch Even voor jouw beeldvorming, ze is iets jonger dan kick en nu ongeveer 83 cm. Met 16 maanden kwam dr hoofdje er nog niet eens echt bovenuit, maar ik vond het wel tijd.
Misschien wil ze dan wel een grote beer als vriendje (Kick is nu zo'n 97 cm!) Zijn zusje is ook een lange (maar wel een dennetje) Lief lilliputtertje dus!
met ruim 14 maanden. Ik ben blij dat we het zo lang vol hebben kunnen houden ivm veiligheid, maar wát een vrolijk kind hebben we nu in de auto, in vergelijking met die drama buien van de maxi cosi-tijd!
vast wel, das dan een echte man he??? Ik ben zelf maar 1.60, papa 1.83 en de oma's zijn nog kleiner dan ik, de opa's zijn wel normaal denk ik.