Kno-arts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamakuh85, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Morgen moeten we voor de eerste x naar de kno arts. Misschien een stomme vraag maar hoe gaat zo'n eerste onderzoek hetzelfde als bij de huisarts of anders? Want aan de oren komen is drama bij zoontje.

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee. Wij moeten volgende week. Kleine heeft regelmatig oorontsteking en het wil maar niet overgaan.

Onze huisarts gaf aan dat ze natuurlijk wel even willen kijken maar dat ze 9 van de 10 keer het advies van de huisarts overnemen. Ik hoop dat hij snel buisjes krijgt dat het snel betert daarna. Is zo zielig nu

3. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ja hier ook al vanaf oktober aan het sukkelen zoo sneu. Mag ook absoluut niet aan oren komen dus met wassen drama krijsen zoo zielig ben benieuwd morgen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

KNo wil idd ook in de oren kijken en zal in de regel ook de keel even willen zien. Heeft daar wel een veel uitgebreider apparaat voor, dus kan eerder zien wat er mis is, ook omdat het heel erg uitvergroot wordt op een monitor. Minder gepruts dus dan bij de huisarts, maar het blijft even doorbijten :(

5. raspberry

Nou, als dat zo was, dat laatste, dan hoefden er geen KNO-artsen te zijn.... KNO-arts zal altijd zelf onderzoek doen en behandeling uitzetten. Wat de huisarts daarvan zegt, zal voor de KNO leuk zijn, maar niet leidend. Wat ze zelf zien, dat is leidend.

6. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Oke gelukkig want onze huisarts vond het nog niet nodig:( Terwijl op cb zeiden ze dat ik er echt om moest vragen want ze vonden het niet goed dat hij vanaf oktober al bezig is met zijn oren. Hij loopt ook erg wankel kan de leeftijd nog zijn maar kan ook door oren komen en hij is of gewoon oost Indisch doof ;) of hij hoort gewoon echt niet goed. We zullen het morgen wel zien..

7. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je goed zou lezen zet ik erbij dat de kno arts toch ook zelf wel zou willen kijken???
    Lezen blijft moeilijk natuurlijk ;)

8. raspberry

Ik bedoelde het niet vervelend, maar snap dat het wel zo over kon komen. Sorry, zo bedoelde ik het niet, maar m'n hoofd vol met snot hier en een ziek kind dat niet wilde slapen vandaag overdag, dus m'n reactie was een beetje snel tussendoor.
    Kwam meer voort uit feit dat een hoop huisartsen vaak denken te weten dat een KNO-arts dit-of-dat, dus was meer geruststelling, dat een KNO-arts echt zelf kijkt en zelf bepaalt wat het beste is.

9. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geeft niks... Jij ook beterschap...

10. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn twee weken geleden bij een kno arts geweest.
    Hij heeft in het oortje van m'n zoontje gekeken en goed schoon gemaakt.
    Het was even gevoelig maar hij had aan onze troost genoeg.
    Hij is altijd een slechte slaper geweest en heeft maaaaaanden iedere nacht twee tot vier uurtjes wakker gelegen. Sinds zijn oren schoongemaakt zijn slaapt hij zoetjes door!!

De volgende maand gaan zijn neus amandelen er uit. De kno arts zei dat het dan beter met hem zal gaan maar als dat niet is, ik terug kan komen voor buisjes.

11. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Wij zijn ook geweest wat een lomp boer was dat zeg... Maar morgen krijg ik een datum voor buisjes ben benieuwd!! Vind het super spannend..

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn vlak na 1e verjaardag geweest, ook ivm oorproblemen. Kno arts heeft in de oren gekeken, en met zuigertje schoongemaakt, dochter vond het niet leuk, maar ja het moet gebeuren, daar na nog in de keel. Hier wuifde huisarts alle oorproblemen eigenlijk ook altijd weg, kinderarts heeft doorverwezen, binnen 1 week afspraak en weer 2 weken later had ze buisjes, dus was echt wel nodig.

Met het onderzoek kan kind bij je op schoot zitten, houd ze stevig vast, zet ze schuin op schoot met hun benen klem tussen jouw benen. 1 arm om kind zijn armen en met andere hand hoofd van je kindje tegen je aan drukken. Bij de andere kant, kind even omdraaien.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina