Is dit raar gedrag? Wie herkent dit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Galaxy, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zoek een soort van herkenning denk ik.
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en een lieve vrolijke dreumes met natuurlijk z'n streken en buien. Vanaf dat hij een baby is heb ik altijd best wel opgelet dat hij op vaste tijden sliep, niet te veel met hem gesleept en een vast dag ritme had (voor zover dat kan natuurlijk).
    Nu valt mij op dat hij bijvoorbeeld als het druk is met visite of mensen praten hard dan begint hij te huilen. Op z'n 1e verjaardag waren er ook veel kindjes en dan gaat hij alleen in een hoekje zitten kijken/spelen. Ook als ik met hem wandel en er kijkt iemand naar hem die hij niet kent dan gaat tie al brullen...
    Van de week kwam m'n man tussen de middag thuis om z'n auto af te zetten en kwam er een collega mee naar binnen waar hij mee mee zou rijden en hij begint te huilen.
    Als er dingen anders gaan dan anders lijkt het wel of hij daar onrustig van wordt. Gister avond kwam m'n moeder even op visite en die liep mee naar boven toen ik S op bed ging leggen, hij is tot 23.00 uur bezig geweest met huilen en niet willen slapen! Wie herkent dit? Is het de leeftijd? M'n moeder begon gisteren: hij zal toch niet autistisch zijn....!? Vond het nogal wat om dat te zeggen maar ik merk dat die opmerking me toch onzeker heeft gemaakt

2. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste zoon heeft autisme en ik ben bang mijn jongste ook. Vind het op zich niet heel verontrustend wat je beschrijft. Kinderen vinden voorspelbaarheid altijd wel fijner. Als je je zorgen maakt, kan er op de leeftijd van 18 maanden al getest worden tegenwoordig. De zogenaamde chat-test. Mijn jongste zoon (bijna 14 maanden staat ook al ingeschreven). Hij vertoont juist heel sociaal gedrag maar heeft wel veel tics en door de voorgeschiedenis van zn broer weet ik dat je er bij een licht vermoeden maar beter snel bij kan zijn (zeer lange wachtlijsten).

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind het geen raar gedrag en herken het ook wel.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik vind het ook niet raar.
    Naar mijn idee gewoon kind gedrag.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Onze zoon is ook 15 maanden en ik herken het helemaal niet. Wij hebben hem wel altijd overal mee naartoe genomen en wel altijd op bed gelegd bij moeheidsignalen. Hij slaapt ook overal en speelt ook veel met andere kindjes. Hij is alleen thuis maar ik kom regelmatig bij vrienden met ook kindjes. Voor mij is dit gedrag helemaal niet herkenbaar.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Herkenbaar! Mijn zoontje had t ook! Nu helemaal over. Praat met iedereen en speelt met andere kindjes. Komt goed!

7. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga tegenwoordig ook 2 X in de week met hem naar babyspelen. Dat gaat nu goed. Spelen met andere kindjes gaat wel goed hoor maar als ze ouder zijn en heel druk of veel gillen vind hij het gewoon eng. Hij kan zich ook heel goed alleen vermaken.
    Bedankt voor jullie reacties, misschien is het een periode en heeft hij wat last van eenkennigheid.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Herkenbaar! Mijn zoontje had t ook! Nu helemaal over. Praat met iedereen en speelt met andere kindjes. Komt goed!

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Sorry dubbel

Deel Deze Pagina