Schoonmaken van geslachtsdeel gaat moeilijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjaam, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Als ik bij mijn dochtertje haar vagina wil schoonmaken, gaat ze enorm tegen stribbelen en wil ze dit niet. Wie herkent dit en hoe kan ik hier het beste mee omgaan???

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hangt er een beetje vanaf.... doet ze het opeens? Misschien is het dan wel geirriteerd en wil ze niet dat je eraan zit... Wat ik altijd doe is een billendoekje/washandje met water in een puntje vouwen en dit dat in een streek zachtjes van voor naar achter erlangs halen. Eigenlijk nooit problemen mee...

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoe vaak maak jij het schoon en waarmee?

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik maak het meestal school met een billendoekje en alleen als er ontlasting tussen zit en na het douchen een beetje droogmaken.
    Soms ook als er witte afscheidingh zit, maar bij een plasluier ga ik er gewoon aan de buitenkant overheen.

Het is nooit rood of geirriteerd.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Soms wil Julia dit ook niet nadat ze naar het kdv is geweest. Ik vermoed dat ze daar te hard wrijven met de billendoekjes. Zelf maak ik haar lippen alleen schoon na een poepluier en met een washandje.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai, ik herken het niet, misschien heeft ze daar wat pijn? Hoe maak je het schoon als ik vragen mag? Ik doe er eigenlijk nooit een billendoekje tussendoor. Als we haar 's ochtends en 's avonds wassen, dan doe ik even snel een washandje met warm water ertussendoor, 1x. In bad of onder de douche wassen we het beter.

Als er ontlasting tussen zit doe ik er even een wcpapiertje tussen, daar plakt het dan meteen mooi aan ;)

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Oke.
    Misschien doe ik het ook wel helemaal verkeerd, maar mij is verteld dat je ook tussen de schaamlipjes schoon moet maken. Dat vindt ze dus echt niet leuk.

8. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb juist begrepen dat je zo min mogelijk echt ertussen moet schoonmaken, tenzij ze natuurlijk een fikse poepluier heeft gehad.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Maar die witte aanslag kan helemaal geen kwaad he, dat is een natuurlijke bescherming van het lichaam zelf.

Je maakt toch niet echt helemaal tussen haar kleine schaamlippen schoon?

Ik ga alleen als ze een poepluier heeft er met een doekje of washandje er tussendoor.

Met een plasluier gebruik ik bijna nooit een doekje ook niet aan de buitenkant (soms om op te frissen)

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik doe bij plasluiers ook niks.... maar met "er langs halen" spreid ik de lipjes niet ofzo hoor... hooguit als er idd veel poep zit kijk ik of het goed schoon is. Verder laat ik het zoveel mogelijk tegen elkaar aan zitten...

Deel Deze Pagina