Onze kleine man slaapt nog heerlijk in zijn wieg, maar langer dan een maand of anderhalf zal het denk ik niet zijn. Dan zal hij toch overgaan naar zijn eigen ledikant. Nu in de wieg stoppen we zijn lakentje en dekentje lekker strak in, maar dat gaat straks niet meer ( het bedje is natuurlijk veel breder en dus krijg je het nooit helemaal strak ingestopt). Als hij niet strak is ingestopt, dan woelt hij zich al snel helemaal los en boven de dekens. Is dit herkenbaar voor jullie en welke oplossingen zijn er te bedenken? p.s. Een combisleeper is inmiddels in huis, maar eigenlijk wil ik eerst gewoon nog dekentje en lakentje gebruiken.
Wij kregen het dekentje en lakentje best goed strak in het ledikant hoor, vooral als die nog op de hoge stand staat. Hebben jullie het al een keer uitgeprobeerd?
Een slaapzakje gaan gebruiken en dat eventueel aan de onderkant instoppen zodat hij er niet vandoor gaat! Dan zo strak mogelijk instoppen.
Wat je kunt proberen, deed ik ook in het begin trouwens, het dekentje overdwars leggen, dus met de lange kant naar je kindje, zo houd je flappen over die je wel in kunt stoppen
Welk maat dekentje wil je gebruiken voor het ledikantje? Wij hebben voor de wieg een wiegdeken gebruikt en deze overdwars gelegd zodat je meer deken hebt om in te stoppen. En voor het ledikant hebben we een ledikanten deken en hetzelfde; overdwars gelegd. We kunnen hem zonder problemen stevig instoppen. Er komt natuurlijk een tijd dat je de deken niet meer overdwars kan leggen omdat hij dan te groot is en dan teveel boven de deken uitkomt (maar dan heeft hij er misschien ook minder behoefte aan). Maar voor nu gaat het prima.
Over een slaapzak gebruik je toch geen dekentje? En is het instoppen aan de onderkant van de slaapzak niet gevaarlijk?
Oh jawel hoor, ik heb Tymen altijd onder de dekens gehad in de slaapzak en nu met Silke weer. En het is niet gevaarlijk hoor. Als jij het ledikant laag opmaakt en het overgebleven eind van de slaapzak aan de achterkant instopt kan er niets gebeuren.
alyssa ligt heerlijk in dr slaapzak onder de dekentjes. ik heb eerst een lakentje met dekentje gebruikt en die was breed genoeg om goed in te stoppen. nu heb ik een duodeken in een overtrekje maar dan kan ik alyssa niet lekker instoppen. ik heb de deken nu ook overdwars liggen en heb bij de andere overtrekjes een instopstrook aan de zijkanten gemaakt. liefs doris
Ik stop Noa in haar ledikantje ook lekker strak in door het dekentje overdwars te leggen. Dat gaat tot nu toe nog prima!
Hier ook alles overdwars, mijn meiske kan er dan nog prima onder en ze krijgt het bijna niet los, al helemaal niet als ze een slaapzakje aan heeft..
Wij hebben ook nooit problemen gehad met instoppen in de ledikant, omdat we de lakens en dekens overdwars gebruikten. Ging perfect. Zeker omdat we haar lang ingebakerd hebben was dat prettig om haar goed in te stoppen....En tegenwoordig slaapt alleen in een slaapzak zonder dekens.