De titel zegt het al, mijn zoontje van 18 maanden ziet zo wit en hij is zo moe. Een aantal weken geleden is zijn hb geprikt, dat was 7.5 en precies midden in de range van de normaalwaarden. Wel wil hij ook vanaf die tijd ongeveer bijna geen avondeten, hoogstens 1x wel bij 7x niet. Hij wil het niet eens proberen, wendt zich af en draait zich ongeveer om in zijn kinderstoel. Ab-so-luut niet. Gelukkig gisteren wat spaghetti. Maar ik vind wel dat hij wat vlees mist. Toch weet ik niet of het daaraan ligt, ik geef hem veel appelstroop en andere dingetjes waar ijzer in zit. Maar hij heeft namelijk op dit moment ook (alweer) een antibioticakuur vanwege een lage luchtweginfectie. Hij heeft dit redelijk vaak, ook pufjes en verkouden draaien vaak om naar een bacteriele infectie bij zijn longen, jammer hoor. Zo sneu. Maar goed, ik wijd te veel uit. Hij ziet echt witjes, is moe en heeft een blauwe groef onder zijn oogjes. Zou het door de antibiotica komen? Of hoort dit ook bij een fase, waarin hij veel leert? Wie herkent dit?
Onze dochter heeft het ook.. Is ook veel ziek en net weer een zware griep achter de rug en een dubbele oor en keelonsteking.. Dat het maar snel zomer wordt
Ja, hij kan vrolijk spelen ook op het kdv, maar doet haast 'sochtends weer een slaapje, zijn oogjes hangen echt op half zeven. GEcombineerd met dat wittige, t ziet er zo sneu uit. Ik heb ook wel het idee ja dat hij virus na virus krijgt. Hij zit zelfs nu hij ab heeft, continu aan zijn oortjes.
Laat hem eens goed nakijken bij een kno-arts. Als hij al een aantal keer oorontsteking heeft gehad en/of veel of steeds verkouden is geweest kan het zijn dat zijn neusamandel is ontstoken. Dat is dan vaak chronisch en klachten kunnen verdwijnen bij verwijderen van die amandel. Ook is hij misschien geholpen met buisjes om de druk van zijn oortjes te halen. (Ons meisje gaat binnenkort voor deze ingrepen...) Voor nu, kun je proberen zijn neusje open te houden met zoutoplossing-neusspray, dat helpt nl ook bij de oorontsteking. En geef hem probiotica, zeker als hij ook ab heeft, bijv abc dophilus. En geef hem multivitamine (bijv optimax) en (uiteraard) vit d. Tja, alle beetjes helpen denk ik dan. Heel naar, hoop dat hij snel wat opknapt!
Trouwens, na een oorontsteking is het "normaal" dat hij nog 6-8 weken vocht achter zijn trommelvlies kan hebben en daar dus last van hebben Ons meisje had in de eerste helft van januari een dubbele oorontsteking en frommelt en punnikt nog steeds in en aan haar oortjes.
Hoeft inderdaad geen ijzer tekort te zijn, maar kan ook zijn dat hij weer een virusje onder de leden heeft. Onze dochters hebben afgelopen week allebei buikgriep gehad en waren ook erg bleekjes toen. Ik weet niet of het van de antibiotica kan komen, maar daar kunnen ze zich in ieder geval wel wat ziekig van voelen.
Ik denk dat hij door het ziek zijn een beetje witjes ziet. Veel naar buiten, zeker als het zonnetje schijnt is denk ik de beste remedie. Overigens hoef je voor ijzer niet perse vlees te eten hoor. Peulvruchten zijn ook erg goed. Gedroogde abrikozen zou je ook kunnen geven, das ook nog lekker zoet (maar goed, zn ijzerwaarden zijn ws niet het probleem). Als je je echt zorgen maakt zou je vitaminepilletjes kunnen geven ... zeker als hij zo slecht eet de laatste tijd. Maar ook dat is niet gek als hij steeds zo ziekies is. T eet dan ook echt niets ...
thanx salapio. Ja, die gedroogde abrikoosjes zal ik eens halen, denk wel dat de kans groot is dat meneer ze niet blieft hihi. Nou ja, dan lust mama ze wel. Daarom ook de appelstroop. Vanavond toch lekker boerenkool met worst gegeten, erg fijn. Ja, zo wit toch steeds en ook steeds gapen, terwijl hij net een uurtje uit bed is. Herkent iemand dit ook?
Als je het niet vertrouwt nog maar eens naar de huisarts hoor. Beter nog een keer bloedprikken en uitsluiten dat er wat aan de hand is. Is tie verder wel vrolijk en actief?
Van antibiotica kan je heel moe worden. Als mijn kindjes moe zijn, worden ze heel witjes. En als hij veel ziek is, heeft hij weinig energie. En daarbij is het winter, waarschijnlijk minder buitenlucht. Als je het niet vertrouwd, moet je absoluut naar de huisarts. Liever een keer te veel dan te weinig.
Als hij net uitgeslapen is, is hij wel vrolijk, lekker spelen. Maar zodra hij dus moe is (dat is snel) is het toch wel beetje op de grond liggen (hoofd neerleggen), bij mama willen hangen en wat jammeren. Vind het zo sneu voor hem. Naar bed wil hij dan vanzelfsprekend niet, want daar kwam hij dan een uur geleden ongeveer uit. Moeilijk hoor. We geven al vitaminientjes bij. Fruit gaat er meestal goed in, brood sowieso. Ik heb zelf vaak een goed hb, maar wel een te laag ijzer (is een ander kruisje op het bloedlabformulier). Helaas hechten de meeste dokteren daar geen waarde aan. Wellicht heeft hij hetzelfde als ik. Opnieuw bloed prikken krijg ik in elk geval niet voor elkaar bij de huisarts, dat weet ik wel zeker. Hij heeft vanavond ook weer iets verhoging.