Spoedje: net verhuist, wil niet slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia wil nu al 2 dagen 's middags niet meer slapen. Ze slaapt al langer maar 1 keer op een dag, maar nu dus helemaal niet! We zijn vorige week verhuist.

Geprobeerd: ramen afplakken (ze heeft nog geen gordijnen, alleen luxaflex), slaapzak achterstevoren (die trekt ze steeds uit), alles om haar bed weghalen waarmee ze steeds ging spelen...

Iemand nog ideeën? Ze ligt nu te huilen (vaak een teken dat ze moe is, misschien gaat ze slapen?), zal ik haar toch maar gaan troosten en terug leggen? Hoe kan ik haar nog meer helpen? Ze slaapt 's avonds wel goed...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Toch even naar haar toe gegaan: had ze haar slaapzak weer uitgekregen! Dacht het al... Nu ligt ze in haar pyjama onder 2 dekens... Helemaal gek natuurlijk, ze slaapt al bijna haar hele leven in een slaapzak, maar ja...

Pfff, vermoeiend dit!

3. adi

adi Niet meer actief

hahaha, jullie ook verhuisd? Wat toevallig!

Wij wonen per 01-02 ook in ons nieuw huis. Hier ging het de eerste 2 dagen ook best lastig. Diyana en Aldin hebben de eerste 2 nachten dramatisch geslapen en de eerste dag wilden ze absoluut niet naar bed na de lunch (normaal wel).
    Ik heb ze toen maar eruit gehaald en om 16.00uu erin gelegd, toen vielen ze als een blok in slaap.

Wij zijn nu ook aan het wennen. Ik breng veel tijd door overdag in hun kamers, laat ze kennismaken met alles, spelen, behang aanraken enz.
    Hier ook lastig met gordijnen, wij hadden in ons oud huis rolluiken (ideaal) en hier 'alleen maar' rolgordijnen, dus ze moeten ook wennen.

Hoe doet Julia het 's nachts?

En wat vindt ze voor de rest van den ieuwe omgeving. Hier laten ze de speelgoed links liggen en rennen de hele dag heen en weer door het huis :)

4. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Heeft ze ook een nieuw bedje soms??

5. misa

misa Niet meer actief

Ooh lastig. Ik zou denk ik net als adi veel op de kamer-boven zijn om te verkennen en gewend te raken.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee ze heeft geen nieuw bedje, gelukkig!

Adi, grappig dat jullie ook zijn verhuist! Wij ook per 01-02 inderdaad. Julia is nog erg veel bezig met de dingen in huis. Deuren, ramen, de tuin (die hadden we niet), de trap. Wat meer boven zijn is misschien wel een idee.

De eerste dagen was er helemaal geen probleem, ze sliep zelfs uit en 's middags ook prima. Tot gisteren. Rustige dag, niks bijzonders, maar ze wilde gewoon niet slapen. En vandaag weer. Ze trekt alles uit de vensterbank, luxaflex is erg interessant. Ze had in het oude huis ook aardig verduisterende gordijnen, dus dat is wel een verschil. Haar slaapzak vind ik vooral zelf vervelend, omdat ik nu niet goed weet wat ik haar dan voor deken moet geven. Ze lag 's nachts al in een winterslaapzak met mouwen onder 2 dekens... Gisteravond heeft ze ook haar slaapzak los gedaan, maar toen is ze toch in slaap gevallen en zag ik dat pas 's avonds laat. Andersom aan doen werkt dus ook niet... Nu maar ff kijken wat we vanavond doen.

Ik heb haar net trouwens uit bed gehaald en we gaan maar ff boodschappen doen. Hopelijk wil ze daarna nog even slapen, of we eten vroeg en ik leg haar er om half 7 al in. Dan maar vroeg slapen... Ik denk dat ze om 4 uur niet zo'n goed idee vindt (dan is vaak haar 'hanguurtje'.

Pfffff, vermoeiend wel hoor! Ik kom nergens aan toe!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Herkenbaar!
    Valerie sliep ook een tijdje moeilijk toen we een half jaar geleden zijn verhuisd.
    Gewoon in bed leggen, en de vaste structuur aanhouden.
    Verder inderdaad regelmatig op het kamertje en de boven verdieping laten spelen.

8. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    heb bij derrick oglivi(of hoe heet die beste man?) gezien dat ieder kind van elke leeftijd ook afscheid moet nemen van het oude huis en kamer. Vertellen waarom er verhuisd is schijnt van belang te zijn en een rondleiding in het nieuwe huis...kennismaken met alles.
    Helpt het?.......tja, geen idee..........tis het proberen waard denk ik......die mensen van tv merkte wel veel verschil bij hun kids.
    Succes!!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mjah, Derek Ogilvie is niet echt mijn type man ;) Maar wij hebben Julia juist niet meegenomen naar het lege oude huis. Ik vind haar daar nog te klein voor, en ik denk dat ze daar van in de war was geraakt. Het nieuwe huis zijn we van te voren wel heel vaak geweest.

Inmiddels heeft ze gisteren weer geslapen 's middags, maar zonder slaapzak... We hebben dus maar een dikkere deken gekocht en vannacht is ze aardig warm gebleven. Ze wordt af en toe wakker (1 of 2 keer) omdat ze niet meer onder de dekens ligt. Hopelijk leert ze snel dat ze daar zelf onder kan blijven!

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook hetzelfde probleem gehad toen mijn dochter 1 jaar en 8 maanden was. Mijn dochter slaapt overal en nergens goed, dus had niet verwacht dat de verhuizing problemen op zou leveren. Aagenzien ze ze tijdens het klussen daar ook gewoon sliep.

Maar uiteindelijk sliep ze dus een week waardeloos en was heel vroeg wakker. Sliep s´middags niet.
    Ik heb toen haar bedje anders neergezet en daarna is ze goed gaan slapen!

Deel Deze Pagina