Dreumes is overtuigd van de naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kleuterjuf, 9 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Kleuterjuf :)
    Zuid-Holland
    Zucht. 33 weken zwanger..

Wij blijven maar onzeker over de naam voor de baby.
    We hadden er 1 uitgekozen, maar nu dacht ik weer aan een van de andere namen die we uit hadden gekozen, en stelde deze voor aan mijn man.
    Die vond hij best, net als alle andere namen die ik voorstel ;)

Ook laten we onze dreumes van 2,5 kiezen. Bij eerdere namen koos hij elke keer een andere naam of namen van kindjes die hij kende, dus echt veel hadden we daar niet aan ;)
    Maar over de naam die ik nu voorstelde aan hem, is hij heel duidelijk.
    Dát is de naam van de baby, en die andere namen die hij eerder steeds kon kiezen, vind hij nu echt onzin. Eerder was hij nooit zo overtuigd. En hij blijft echt bij die naam.

Zou dat dan echt iets zeggen?

Omdat onze dreumes zo overtuigd is, raak ik zelf ook meer overtuigd. Maar ergens blijf ik twijfelen :)
    Zullen we gewoon dan maar meegaan met hem? Want zelf zijn we van geen enkele naam overtuigd ;)

2. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Als jullie vinden, dat jullie dreumes een goede smaak heeft, waarom niet.

Ik ken mensen waar een dreumes ook overtuigd was van de naam, maar de ouders kozen toch een andere. Toen de dreumes na de geboorte de andere naam hoorde, was hij even stil, maar een paar seconden daarna, zei hij : "Die naam is ook leuk."

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.796
    8.466
    113
    Vrouw
    Ik vind het wel wat hebben dat de naam een beetje gekozen is door grote broer :)

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als jullie de naam ook mooi vinden; ga ervoor! Maar als mijn peuter bv Pluisje zou opperen, zou ik het niet kiezen ;)

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb iemand gekend die de naam van haar broertje uitgekozen had toen ze vijf was, dus ongehoord vind ik het niet.

Als jullie het beiden een leuke naam vinden en je weet niets beters, waarom niet? Als je zelf een leukere naam weet, dan zou ik het niet doen, maar misschien wel als tweede naam als je peuter het tot de geboorte volhoudt.

6. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Zuid-Holland
    Het is wel een naam waarvan ik vroeg aan hem: wat vind je er van? En sindsdien is het die naam.

De allereerste keer dat we hem zelf vroeg van Hoe moet je broertje gaan heten, zei hij Bassie :-D Je weet wel, van Bassie en Adriaan ;)

7. THEmom

THEmom Lid

1 apr 2017
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zo leuk dit 😍
    Ik overleg ook met mijn 3 jarige :)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij hebben de naam van de jongste ook wel 'besproken' met de oudste van toen 2 jaar.
    De naam die het geworden is vond zij ook meteen goed. Als we dan onze andere naam noemden die we op het lijstje hadden zij ze steevast 'nee, baby heet L'
    Niet dat dat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven omdat ik dit iets vind wat wij als ouders beslissen dus als zij het er niet mee eens was geweest had ze pech gehad, maar het is wel grappig natuurlijk.
    Op een gegeven moment zijn we wel opgehouden met het praten over de naam waar zij bij was aangezien we het verder graag nog even geheim wilden houden en ze al twee keer de naam had genoemd bij familie! Gelukkig beetje onverstaanbaar en gelukkig niet zo goed horende familie, haha.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben het er bewust niet met onze dochter over, anders weet direct het hele dorp en familie het :D
    Ze heeft wel een voorkeur voor een naam maar die gaat het niet worden. Onze keuzes hebben we niet met haar besproken.

Toen we vertelden dat ik zwanger was schreeuwde ze de volgende dag door het dorp: " ik word grote zus!!!!" Ook vertelde ze het bij de Albert Heijn en de HEMA. Dus tja, het halve dorp wist het toen al. :D:D

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als jullie van geen enkele naam overtuigd zijn, en je dreumes wel, zou ik gewoon die naam doen ;)

11. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ik ben echt heel benieuwd wat de naam is :)

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik ook.
    Hier hebben we dreumes niet om zijn mening gevraagd maar zelf gekozen.

13. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Leuk dat je je kindje mee laat denken!

14. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Zuid-Holland
    De naam houd ik nog geheim, want ik weet niet of er meiden op het forum zijn die ik persoonlijk ken ;)

15. RJSV

RJSV Lid

19 jan 2017
    35
    0
    6
    Vrouw
    Almere
    Ik wil ook graag dat de jongens meedenken over een naam, maar alles wat ik te horen krijg is....Mario, Luigi, Bowser, Peach.....🤣😂. Spelen te vaak mario spelletjes merk ik al hahahahah.

Wel super leuk dat hij dan zo overtuigd is van de naam en als jullie de naam ook mooi vinden, waarom niet toch.

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Haha ik ook met mijn dochter 😂

17. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43

whahahhahahha ja doe maar Bowser dan:D:D

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ash uit pellettown is favoriet bij onze kleuter.

Hij mag dus niet helpen kiezen

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Onze zoon heeft de 2de naam van onze dochter uitgekozen vond ik heel leuk en lief.
    Liza ( moest met een z) is het geworden

20. Dhelia

Dhelia Lid

27 dec 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hielden uiteindelijk 2 namen over en heb toen ook aan mijn dochter (3,5 jaar) gevraagd welke naam zij het mooist vond. Die naam is het ook geworden, maar dan vooral omdat papa het met haar eens was ;)

Deel Deze Pagina